Lunajenta og Alvegutten Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Hei snuppa! I dag er det tilbake til hverdagen altså, ble altfor mye usunn mat og godteri i helga... Men det er lov, særlig når en har besøk, er det ikke...? Kjennes ut som lillegutt har lagt seg i en fast stilling, han beveger seg i hvertfall ikke like mye fra side til side som han gjorde for en ukes tid siden. Er kjempespent på hva legen sier på fredag...! Ha en fin dag, vennen, håper det er like fint vær der som her:)
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Hei frøken:) Jo, klart det er lov å kose seg litt ekstra med besøk, ihvertfall sånn overraskelsesbesøk som du fikk:) Har en følelse av at vi spiste hele helga selv jeg, men vi har faktisk spist sunt! En pose sjokolade da, men det var ikke mange bitene jeg tok der, før han hadde tømt den;) Men det var nok velfortjent!! Fy søren så mye dem har gjort ute her!! *bøye seg i støvet* Kanskje lillegutt har festet hodet?!? Får håpe på det da, blir spennende på fredag! Og jeg er veldig spent på de murringene dine!! Her er det knallfint høstvær, kjølig, men sol! Bikkja har så og si sluttet å blø, så dvs at den "skumle" perioden begynner nå. Og da er det jo typisk at vi ikke har fått satt opp gjerdet etter dem drev i helga, så det er fri tilgang på nabobikkja... Så nå må hun overvåkes ute, og det er nok ikke populært. For hun kan jo tenke seg å løpe ute mye lenger enn jeg orker;) Men med tre hannbikkjer rundt hushjørnene, så er det ingen frilek nei.. For ingen av dem passer i mix med en gordon setter... Ha en fin dag vennen! Vi skal prøve oss på en (liten) gåtur igjen etterpå, håper jeg bare var uheldig forrige gang. (Bekkenet sa jo virkelig ifra.) Men syns jeg må prøve en tur til, for å være sikker på om det går eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 hei! Jeg har savnet dere altså! Blir jo kjempespennende å vite om gutten har festet hodet ja, ser ut til at det kan komme valper snart også! Jeg lurte litt på hva dere syns om at Nord-Koreas ubestridte og eneveldige leder Kim Jong Il ikke tillater Internett for vanlige folk i landet sitt? Syns det er veldig merkelig jeg! ^ Lykke til med turgåing og bekken!
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Hah, leste akkurat at dollypopp ventet på tr på overtid!! Du husker hva jeg fortalte deg at jeg hadde drømt?! Spennende:)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 NÆH?Er det sant? Så utrolig spennende da!!!! Men hør på dette her da, veldig spennende også: Brunsneglen (eller iberiasneglen) er en innført art i Norge og har ingen naturlige fiender hos oss. Den har spredt seg raskt og gjort store skader i mange norske hager. Men mange hageeiere anvender ofte tvilsomme metoder for å bli kvitt sneglen. Det er viktig å bekjempe sneglen på en økologisk forsvarlig måte. Hva? Brunsneglen kom til Norge på 1980-tallet i forbindelse med innførsel av blomster og jord. Brunsneglen er en brun, brunrød eller mørkebrun nakensnegl. Den blir 7-15 cm lang, er ettårig og hver snegle kan legge opptil 400 egg. De er tvekjønnete og kan befrukte seg selv. Brunsnegler er aktive om natten og avhengige av fuktig og mildt vær. Hvordan? Du kan håndplukke sneglene om kvelden, om natten (bruk gjerne hodelykt), tidlig om morgenen eller i fuktig vær. Klipp sneglene i to, hiv sneglene i en bøtte med salt eller hiv sneglene i kokende vann. Fjern døde snegler fra hagen. Brunsnegler blir tiltrukket av lukten til sine døde ”kamerater”. Om du ikke fjerner sneglene kan du sitte igjen med flere snegler enn du først hadde! Om høsten kan du lage en renne ved siden av bedet og dekke den med planterester. Her liker brunsneglen å legge egg. Deretter kan du helle kokende vann over eggene. Snegleeggene er runde, ca 4 mm, melkehvite på farge og ligger ofte 20-30 sammen i en klump. Hold hagen ryddig og klipp plenen ofte. Løft på bøtter og krukker og fjern snegler og egg. Du kan legge ut “åte”, f. eks. kålblader, løvetann, katte- eller hundemat (100 g tørrfôr legges i bløt og blandes med 1 kg fuktet hvetekli). Samle inn brunsneglene om kvelden, når de kommer til åtet. Du kan bruke barrierer langs hagegrensen slik at sneglene ikke får adgang til dine planter: Kornete eller skarpe barrierer, for eksempel aske, kalk (eggeskall), sand, sagmugg eller sjømatskall. Du kan bruke planter som brunsnegler ikke liker (se nedenfor) og sette dem rundt dine favorittblomster som en slags barriere. Løpebiller, hagesnegler og boasnegler spiser brunsnegleegg. Disse skapningene forekommer naturlig i hagen din. Ta vare på dem ved å unngå kjemikaliebruk som kan drepe disse hjelperne. Ikke vann hagen din om kvelden. Da skaper du perfekte forhold for skadedyret. Hver gang du kjøper blomsterjord bør du undersøke jorden for snegler og snegleegg. Det samme gjelder når du kjøper planter. For å unngå videre spredning må du ikke dumpe infisert hageavfall i naturen. Du kan kjøpe ”Ferramol mot snegler” i hageforretninger. Preparatet består av jern og fosfat som naturlig blir nedbrutt i naturen (godkjent for bruk i økologisk jordbruk). Brunsnegler liker følgende planter, som du derfor bør unngå i hagen; tagetes, stemorsblomst, fioler, hvite margeritter, løvetann, sommergeorginer, liljer, asters, lupiner, bønner, erter, selleri, jordbær, salat og kål. Brunsneglen liker ikke disse plantene; roser, fuksia, begonia, petunia, blomkarse, løvemunn, valmuer og rododendron. Hvorfor? Når du bruker kjemikalier i hagen kan du lett havne i en ond sirkel. Kjemikalier dreper nemlig ikke bare skadedyr, de ødelegger også skapninger som hører hjemme i din hage, og som faktisk kan bidra til å begrense skadedyrene. Sprøytegiftene forurenser vann, luft og jord og skader helsen vår.
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. oktober 2007 Ja, hihi, tenkte faktisk på det, det kan jo hende du er sanndrømt da;) I mårra skal vi på omvisning på sykehuset.....! Gleder meg:)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 whoohooo.. gøy med omvisning!! Have fun!! Jippi!!! Men hva syns dere om at han her ble hengt ut som julegris stakkar – Det er 40-årskrisen, ler Kjell Inge Torgersen da Rogalands Avis møter ham utenfor JMC Technology på Forus, der han jobber som utviklingssjef. Mannen er betydelig slankere enn da vi sist møtte ham i desember. La oss gå et par måneder tilbake i tid... I begynnelsen av desember skrev Rogalands Avis om årets julegris Kjell Inge, som leserne kunne være med å gjette vekten på. Dette var en virkelig gris, som leserne kunne vinne lille julaften dersom de tippet riktig vekt. Slaktegrisen Kjell Inge veide 96,2 kilo da konkurransen begynte. På Forus leste mennesket Kjell Inge saken i avisen. Han har overlevd 40 juler uten å bli slaktet (som han selv uttrykte det) og trodde ikke sine egne øyne da han leste avisen. Han var hengt ut som julegris med både navn og vekt...
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 Åja, det er i morgen allerede! Det blir bra, blir liksom så ekte da!! Har du noen andre timer fremover da? Legen på fredag?? Vi har ingenting denne uka, men fullt opp neste uke! Pluss at lønninga har kommet også, så jeg skal prøve å kjøpe litt julegaver:)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #9 Skrevet 8. oktober 2007 Nei jeg skal til jordmor i morgen jeg! Blir jo veldig spennende! Jada, men julegavene har jeg ikke begynt på enda. Huff, skulle jo jammen begynt tidlig i år også, men du vet.. det blir jo liksom bare ikke til...
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 9. oktober 2007 Skal til legen på fredag ja, er dritspent....! Bare han har lagt seg riktig... Merker at jeg har fått mer vann i kroppen, lurer på hva vekta stopper på nå jeg.... Julegaver ja... Hehe, jeg tenkte jeg skulle begynne å lage, så du får se i postkassa di etter dorullnissen...! Moahahahahaha!!! Fikk du forresten sove godt natt til i går? Jeg sov som en stein, våkna ikke av klokka til min kjære engang, og jeg hadde visst snorka som bare det! Hihi... Må prøve å gå tur før vi drar på sykehuset, ha en finfin dag, snuppa! Hils!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #11 Skrevet 9. oktober 2007 Ja hva stoppet vekta di på? Nå er jeg kjempespent! Hadde han hodet ned eller opp? Dorullnisser er virkelig kjempefine! Kan ikke du sende et par til meg ogs?å? Da hadde jeg blitt så utrolig glaaad! Jippi! Jeg sov kjempegodt natt til i går jeg, enda her er det ikke jeg som snorker, men min kjære. Ha en SUPER dag du også, og så må du hilse såååååååååååååååååååååååå masse til alle sammen! Stor kos og klem til deg snuppeluppa mi!
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 9. oktober 2007 #12 Skrevet 9. oktober 2007 Joda, jeg har sovet som en stein, faktisk:) Herlig:) Hvordan gikk det i dag, gleder du deg ekstra mye til fødselen nå?? Vel, hadde ikke vi kommet frem til en god avtale om disse julegavene?! Haha.. Husker bare ikke hva grunnen min var;) LOL.. Skal jammen meg finne på en herlig gave til deg å.. Som også skal på toppen av juletreet og LE mot deg!!!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #13 Skrevet 9. oktober 2007 Å jaaaaaaaaaaa, glede meg KJEMPEMASSE! Det skal bli så moro! Jeg husker ikke hva grunnen din var heller, kan du ikke si det en gang til? Ja jeg skal kjøpe fine gaver til deg, gleder meg skikkelig masse! :) Knusekosemoseklem til deg snuppa mi! :)
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 10. oktober 2007 Hei du! I dag er jeg trøtt altså.... Tror jeg kunne sovet hele dagen. Har mye murringer spesielt om natta, håper det betyr at han er i ferd med å finne veien ned i bekkenet:) Tiden går så seint nå, helt merkelig, for den har bare flydd avgårde helt til nå. Synes det er sååå lenge til fredag og legetime, hehe! Var spennende på sykehuset i går, alt ble plutselig enda mer virkelig... Nei, jeg må legge meg nedpå litt, øynene svir...! Ha en fortreffelig dag!
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 10. oktober 2007 #15 Skrevet 10. oktober 2007 Hva i alle dager er det med dise øynene dine for tiden?! Blitt 1.trimester-trøtt igjen du eller? Får nyte tilværelen i våken tilstand noen uker til jeg da;) Jeg kjøpte den jakka i dag, var helt grei. De hadde den bare i brun, men med ett par nye skjerf ble det bra. Den var ikke så fin som jeg hadde trodd, men på en annen side; Den er genial til gravide mager!! Jeg har faktisk plass til å vokse i den, og den kan bruke seinere også. Så sånn sett så er det jo ett veldig godt kjøp:) Nå ser jeg på Nanny McPhee og håper virkelig ikke jeg får sånne unger... OMG, at unger kan være så ille;) Hoho... Du får holde meg godt oppdatert med murringer og tilstanden ellers, tenk om det skjer noe snart:) Spennende!! Bare en hel dag igjen, så er det fredag, forresten! Det går så fort atte:) Kos deg med lillegutt så lenge, det er ikke lenge du har igjen å ha han i magen vettu!!!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #16 Skrevet 10. oktober 2007 Slitan med ny jakke da, så kjempespennende! Hva syns dere om at svenskene planlegger gassangrep på barkebiller Vinterstormene har gjort at svenske skoger nå er truet av mellom 30 og 50 milliarder barkebiller. Konvensjonelle metoder vil ikke kunne redde skogen. Derfor planlegges nå angrep med nervegass mot de sultne billene som ødelegger skogene for millliarder av kroner. Det flyter med nedblåste trær i de svenske skogene. Trær som er klekkeplasser og spisskammer for barkebiller. Blir det ikke iverksatt en effektiv og enkel metode mot skadeinsekten vil svenske skogeiere får milliardtap. Nå planlegges det angrep med nervegass mot skadeinsekten. Slik gass er meget effektiv, men også farlig for mennesker. Granbarkbillen er bare 5 millimeter lang. Larvene utvikles i barken på felte trær. Billeangrep på grantrærne utvikler en sopp som dreper trærne. Først skal man sprøyte ut en duft som lokker og samler billene. Deretter skal de gasses. Det er ikke gitt klarsignal, men planene er klare for iverksetting før skadene blir for store. Nedblåste trær vil også bli ryddet i stor skala. Hele 12 millioner kubikkmeter ligger på bakken etter stormene. Dakar barkebillene.. men det er jo KJEMPESPENNENDE da! Kos og mos og superklem til dere begge fra meg! :D:D:D
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #17 Skrevet 13. oktober 2007 Neeeei, vet du hva eller? Tannpinen er tilbake.... Skrekk og gru...! Ser for meg å føde med tannpine jeg nå, grøss! Forrige gang den tanna bråkte greide jeg jo knapt å åpne munnen, hvordan skal dette gå da...?! Uff, håper jeg slipper unna lettere enn sist, uansett gikk det over etter en ukes tid, håper på det nå og da. Helga blir heller ikke helt som forventet, Ø har noe planlegging på jobben i hele dag, og i kveld skal vi på familiebesøk. Og i mårra er det høstfest på jobben hans, men da blir jeg sikkert med en tur. Men da er det tvilsomt at vi rekker noe kino... Vel vel. Kom forresten på en lur ide til bursdagsgaver: i stedet for å kjøpe noe til hverandre, vil vi heller gjøre noe sammen som vi ikke får gjort på en stund nå som babyen kommer. Det tror jeg blir veldig koselig:) Er ikke helt sikker på hva enda, men kanskje vi kunne dratt et sted (ikke for langt da, det tør jeg ikke nå, hehe!) og overnatta. Vi får se. Kan jo i hvertfall kjøre et sted nå Kos deg i helga da, har dessverre ikke fått tatt noen bilder enda, men det kommer! God klem! (Gleder meg sånn til å se bildene dine, spesielt fra UL....!)
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 13. oktober 2007 #18 Skrevet 13. oktober 2007 Ånei, er den tilbake?? Dritt... Håper det er kjapt forbigående denne gangen også da... Helst i løpet av helga!! Jeg har tatt bilder, var flink i går! Varg Veum var forøvrig veldig verdt å se, og det syns nok de 10 andre som var i salen sammen med oss også Ikke størst pågang på kino en sen fredagskveld gitt... Koselig var det ihvertfall, være litt kjærester igjen! Så jeg syns den bursdagsideen din var super! Hva med ett hotell i nærheten? Det blir jo borte, men ikke så langt borte... Og hotell er digg, bli vartet opp med mat, slippe å lage og rydde osv..!! M skal ut i kveld, er en sånn lokal tilstelning her, høstfest. Og jeg orker ikke betale 250kr for å lukte på fulle folk og mat;) Ble skikkelig kvalm de andre gangene jeg var med i sommer, så jeg står over gitt! Skal på Panduro å kjøpe inn litt julepapp osv, også skal jeg fyre i peisen og lage kort mens jeg spiser godis:) Og se en fin film etterpå! Det blir min lørdagskveld, sammen med hunden:) Hvis det blir kjedelig så er naboene hjemme, så jeg kan ta en tur dit! Ha en fin travel helg, og god bedring!!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #19 Skrevet 13. oktober 2007 Hei snuppa! I dag er det tilbake til hverdagen altså, ble altfor mye usunn mat og godteri i helga... Men det er lov, særlig når en har besøk, er det ikke...? Kjennes ut som lillegutt har lagt seg i en fast stilling, han beveger seg i hvertfall ikke like mye fra side til side som han gjorde for en ukes tid siden. Er kjempespent på hva legen sier på fredag...! Ha en fin dag, vennen, håper det er like fint vær der som her:) Lunajenta - HØYGRAVID! [svar på dette innlegget] Sv: Roper på Majja...! 11:54 8.10.2007 Hei frøken:) Jo, klart det er lov å kose seg litt ekstra med besøk, ihvertfall sånn overraskelsesbesøk som du fikk:) Har en følelse av at vi spiste hele helga selv jeg, men vi har faktisk spist sunt! En pose sjokolade da, men det var ikke mange bitene jeg tok der, før han hadde tømt den;) Men det var nok velfortjent!! Fy søren så mye dem har gjort ute her!! *bøye seg i støvet* Kanskje lillegutt har festet hodet?!? Får håpe på det da, blir spennende på fredag! Og jeg er veldig spent på de murringene dine!! Her er det knallfint høstvær, kjølig, men sol! Bikkja har så og si sluttet å blø, så dvs at den "skumle" perioden begynner nå. Og da er det jo typisk at vi ikke har fått satt opp gjerdet etter dem drev i helga, så det er fri tilgang på nabobikkja... Så nå må hun overvåkes ute, og det er nok ikke populært. For hun kan jo tenke seg å løpe ute mye lenger enn jeg orker;) Men med tre hannbikkjer rundt hushjørnene, så er det ingen frilek nei.. For ingen av dem passer i mix med en gordon setter... Ha en fin dag vennen! Vi skal prøve oss på en (liten) gåtur igjen etterpå, håper jeg bare var uheldig forrige gang. (Bekkenet sa jo virkelig ifra.) Men syns jeg må prøve en tur til, for å være sikker på om det går eller ikke. MajjaMedLilleSnuppa [svar på dette innlegget] Sv: Roper på Majja...! 12:34 8.10.2007 hei! Jeg har savnet dere altså! Blir jo kjempespennende å vite om gutten har festet hodet ja, ser ut til at det kan komme valper snart også! Jeg lurte litt på hva dere syns om at Nord-Koreas ubestridte og eneveldige leder Kim Jong Il ikke tillater Internett for vanlige folk i landet sitt? Syns det er veldig merkelig jeg! ^ Lykke til med turgåing og bekken! Anonym [svar på dette innlegget] Sv: Roper på Majja...! 13:45 8.10.2007 Hah, leste akkurat at dollypopp ventet på tr på overtid!! Du husker hva jeg fortalte deg at jeg hadde drømt?! Spennende:) MajjaMedLilleSnuppa [svar på dette innlegget] Sv: Roper på Majja...! 16:05 8.10.2007 NÆH?Er det sant? Så utrolig spennende da!!!! Men hør på dette her da, veldig spennende også: Brunsneglen (eller iberiasneglen) er en innført art i Norge og har ingen naturlige fiender hos oss. Den har spredt seg raskt og gjort store skader i mange norske hager. Men mange hageeiere anvender ofte tvilsomme metoder for å bli kvitt sneglen. Det er viktig å bekjempe sneglen på en økologisk forsvarlig måte. Hva? Brunsneglen kom til Norge på 1980-tallet i forbindelse med innførsel av blomster og jord. Brunsneglen er en brun, brunrød eller mørkebrun nakensnegl. Den blir 7-15 cm lang, er ettårig og hver snegle kan legge opptil 400 egg. De er tvekjønnete og kan befrukte seg selv. Brunsnegler er aktive om natten og avhengige av fuktig og mildt vær. Hvordan? Du kan håndplukke sneglene om kvelden, om natten (bruk gjerne hodelykt), tidlig om morgenen eller i fuktig vær. Klipp sneglene i to, hiv sneglene i en bøtte med salt eller hiv sneglene i kokende vann. Fjern døde snegler fra hagen. Brunsnegler blir tiltrukket av lukten til sine døde ”kamerater”. Om du ikke fjerner sneglene kan du sitte igjen med flere snegler enn du først hadde! Om høsten kan du lage en renne ved siden av bedet og dekke den med planterester. Her liker brunsneglen å legge egg. Deretter kan du helle kokende vann over eggene. Snegleeggene er runde, ca 4 mm, melkehvite på farge og ligger ofte 20-30 sammen i en klump. Hold hagen ryddig og klipp plenen ofte. Løft på bøtter og krukker og fjern snegler og egg. Du kan legge ut “åte”, f. eks. kålblader, løvetann, katte- eller hundemat (100 g tørrfôr legges i bløt og blandes med 1 kg fuktet hvetekli). Samle inn brunsneglene om kvelden, når de kommer til åtet. Du kan bruke barrierer langs hagegrensen slik at sneglene ikke får adgang til dine planter: Kornete eller skarpe barrierer, for eksempel aske, kalk (eggeskall), sand, sagmugg eller sjømatskall. Du kan bruke planter som brunsnegler ikke liker (se nedenfor) og sette dem rundt dine favorittblomster som en slags barriere. Løpebiller, hagesnegler og boasnegler spiser brunsnegleegg. Disse skapningene forekommer naturlig i hagen din. Ta vare på dem ved å unngå kjemikaliebruk som kan drepe disse hjelperne. Ikke vann hagen din om kvelden. Da skaper du perfekte forhold for skadedyret. Hver gang du kjøper blomsterjord bør du undersøke jorden for snegler og snegleegg. Det samme gjelder når du kjøper planter. For å unngå videre spredning må du ikke dumpe infisert hageavfall i naturen. Du kan kjøpe ”Ferramol mot snegler” i hageforretninger. Preparatet består av jern og fosfat som naturlig blir nedbrutt i naturen (godkjent for bruk i økologisk jordbruk). Brunsnegler liker følgende planter, som du derfor bør unngå i hagen; tagetes, stemorsblomst, fioler, hvite margeritter, løvetann, sommergeorginer, liljer, asters, lupiner, bønner, erter, selleri, jordbær, salat og kål. Brunsneglen liker ikke disse plantene; roser, fuksia, begonia, petunia, blomkarse, løvemunn, valmuer og rododendron. Hvorfor? Når du bruker kjemikalier i hagen kan du lett havne i en ond sirkel. Kjemikalier dreper nemlig ikke bare skadedyr, de ødelegger også skapninger som hører hjemme i din hage, og som faktisk kan bidra til å begrense skadedyrene. Sprøytegiftene forurenser vann, luft og jord og skader helsen vår. Anonym [svar på dette innlegget] Sv: Roper på Majja...! 18:06 8.10.2007 Ja, hihi, tenkte faktisk på det, det kan jo hende du er sanndrømt da;) I mårra skal vi på omvisning på sykehuset.....! Gleder meg:) Lunajenta - HØYGRAVID! [svar på dette innlegget] Sv: Roper på Majja...! 19:42 8.10.2007 whoohooo.. gøy med omvisning!! Have fun!! Jippi!!! Men hva syns dere om at han her ble hengt ut som julegris stakkar – Det er 40-årskrisen, ler Kjell Inge Torgersen da Rogalands Avis møter ham utenfor JMC Technology på Forus, der han jobber som utviklingssjef. Mannen er betydelig slankere enn da vi sist møtte ham i desember. La oss gå et par måneder tilbake i tid... I begynnelsen av desember skrev Rogalands Avis om årets julegris Kjell Inge, som leserne kunne være med å gjette vekten på. Dette var en virkelig gris, som leserne kunne vinne lille julaften dersom de tippet riktig vekt. Slaktegrisen Kjell Inge veide 96,2 kilo da konkurransen begynte. På Forus leste mennesket Kjell Inge saken i avisen. Han har overlevd 40 juler uten å bli slaktet (som han selv uttrykte det) og trodde ikke sine egne øyne da han leste avisen. Han var hengt ut som julegris med både navn og vekt... Anonym [svar på dette innlegget] Sv: Roper på Majja...! 19:43 8.10.2007 Åja, det er i morgen allerede! Det blir bra, blir liksom så ekte da!! Har du noen andre timer fremover da? Legen på fredag?? Vi har ingenting denne uka, men fullt opp neste uke! Pluss at lønninga har kommet også, så jeg skal prøve å kjøpe litt julegaver:) MajjaMedLilleSnuppa [svar på dette innlegget] Sv: Roper på Majja...! 19:45 8.10.2007 Nei jeg skal til jordmor i morgen jeg! Blir jo veldig spennende! Jada, men julegavene har jeg ikke begynt på enda. Huff, skulle jo jammen begynt tidlig i år også, men du vet.. det blir jo liksom bare ikke til... Anonym [svar på dette innlegget] Sv: Roper på Majja...! 12:39 9.10.2007 Skal til legen på fredag ja, er dritspent....! Bare han har lagt seg riktig... Merker at jeg har fått mer vann i kroppen, lurer på hva vekta stopper på nå jeg.... Julegaver ja... Hehe, jeg tenkte jeg skulle begynne å lage, så du får se i postkassa di etter dorullnissen...! Moahahahahaha!!! Fikk du forresten sove godt natt til i går? Jeg sov som en stein, våkna ikke av klokka til min kjære engang, og jeg hadde visst snorka som bare det! Hihi... Må prøve å gå tur før vi drar på sykehuset, ha en finfin dag, snuppa! Hils! Lunajenta - HØYGRAVID! [svar på dette innlegget] Sv: Roper på Majja...! 12:49 9.10.2007 Ja hva stoppet vekta di på? Nå er jeg kjempespent! Hadde han hodet ned eller opp? Dorullnisser er virkelig kjempefine! Kan ikke du sende et par til meg ogs?å? Da hadde jeg blitt så utrolig glaaad! Jippi! Jeg sov kjempegodt natt til i går jeg, enda her er det ikke jeg som snorker, men min kjære. Ha en SUPER dag du også, og så må du hilse såååååååååååååååååååååååå masse til alle sammen! Stor kos og klem til deg snuppeluppa mi! Anonym [svar på dette innlegget] Sv: Roper på Majja...! 16:10 9.10.2007 Joda, jeg har sovet som en stein, faktisk:) Herlig:) Hvordan gikk det i dag, gleder du deg ekstra mye til fødselen nå?? Vel, hadde ikke vi kommet frem til en god avtale om disse julegavene?! Haha.. Husker bare ikke hva grunnen min var;) LOL.. Skal jammen meg finne på en herlig gave til deg å.. Som også skal på toppen av juletreet og LE mot deg!!! MajjaMedLilleSnuppa [svar på dette innlegget] Sv: Roper på Majja...! 16:12 9.10.2007 Å jaaaaaaaaaaa, glede meg KJEMPEMASSE! Det skal bli så moro! Jeg husker ikke hva grunnen din var heller, kan du ikke si det en gang til? Ja jeg skal kjøpe fine gaver til deg, gleder meg skikkelig masse! :) Knusekosemoseklem til deg snuppa mi! :) Anonym [svar på dette innlegget] Sv: Roper på Majja...! 14:37 10.10.2007 Hei du! I dag er jeg trøtt altså.... Tror jeg kunne sovet hele dagen. Har mye murringer spesielt om natta, håper det betyr at han er i ferd med å finne veien ned i bekkenet:) Tiden går så seint nå, helt merkelig, for den har bare flydd avgårde helt til nå. Synes det er sååå lenge til fredag og legetime, hehe! Var spennende på sykehuset i går, alt ble plutselig enda mer virkelig... Nei, jeg må legge meg nedpå litt, øynene svir...! Ha en fortreffelig dag! Lunajenta - HØYGRAVID! [svar på dette innlegget] Sv: Roper på Majja...! 15:08 10.10.2007 Hva i alle dager er det med dise øynene dine for tiden?! Blitt 1.trimester-trøtt igjen du eller? Får nyte tilværelen i våken tilstand noen uker til jeg da;) Jeg kjøpte den jakka i dag, var helt grei. De hadde den bare i brun, men med ett par nye skjerf ble det bra. Den var ikke så fin som jeg hadde trodd, men på en annen side; Den er genial til gravide mager!! Jeg har faktisk plass til å vokse i den, og den kan bruke seinere også. Så sånn sett så er det jo ett veldig godt kjøp:) Nå ser jeg på Nanny McPhee og håper virkelig ikke jeg får sånne unger... OMG, at unger kan være så ille;) Hoho... Du får holde meg godt oppdatert med murringer og tilstanden ellers, tenk om det skjer noe snart:) Spennende!! Bare en hel dag igjen, så er det fredag, forresten! Det går så fort atte:) Kos deg med lillegutt så lenge, det er ikke lenge du har igjen å ha han i magen vettu!!! MajjaMedLilleSnuppa [svar på dette innlegget] Sv: Roper på Majja...! 16:50 10.10.2007 Slitan med ny jakke da, så kjempespennende! Hva syns dere om at svenskene planlegger gassangrep på barkebiller Vinterstormene har gjort at svenske skoger nå er truet av mellom 30 og 50 milliarder barkebiller. Konvensjonelle metoder vil ikke kunne redde skogen. Derfor planlegges nå angrep med nervegass mot de sultne billene som ødelegger skogene for millliarder av kroner. Det flyter med nedblåste trær i de svenske skogene. Trær som er klekkeplasser og spisskammer for barkebiller. Blir det ikke iverksatt en effektiv og enkel metode mot skadeinsekten vil svenske skogeiere får milliardtap. Nå planlegges det angrep med nervegass mot skadeinsekten. Slik gass er meget effektiv, men også farlig for mennesker. Granbarkbillen er bare 5 millimeter lang. Larvene utvikles i barken på felte trær. Billeangrep på grantrærne utvikler en sopp som dreper trærne. Først skal man sprøyte ut en duft som lokker og samler billene. Deretter skal de gasses. Det er ikke gitt klarsignal, men planene er klare for iverksetting før skadene blir for store. Nedblåste trær vil også bli ryddet i stor skala. Hele 12 millioner kubikkmeter ligger på bakken etter stormene. Dakar barkebillene.. men det er jo KJEMPESPENNENDE da! Kos og mos og superklem til dere begge fra meg! :D:D:D Anonym [svar på dette innlegget] Sv: Roper på Majja...! NYTT 10:49 13.10.2007 Neeeei, vet du hva eller? Tannpinen er tilbake.... Skrekk og gru...! Ser for meg å føde med tannpine jeg nå, grøss! Forrige gang den tanna bråkte greide jeg jo knapt å åpne munnen, hvordan skal dette gå da...?! Uff, håper jeg slipper unna lettere enn sist, uansett gikk det over etter en ukes tid, håper på det nå og da. Helga blir heller ikke helt som forventet, Ø har noe planlegging på jobben i hele dag, og i kveld skal vi på familiebesøk. Og i mårra er det høstfest på jobben hans, men da blir jeg sikkert med en tur. Men da er det tvilsomt at vi rekker noe kino... Vel vel. Kom forresten på en lur ide til bursdagsgaver: i stedet for å kjøpe noe til hverandre, vil vi heller gjøre noe sammen som vi ikke får gjort på en stund nå som babyen kommer. Det tror jeg blir veldig koselig:) Er ikke helt sikker på hva enda, men kanskje vi kunne dratt et sted (ikke for langt da, det tør jeg ikke nå, hehe!) og overnatta. Vi får se. Kan jo i hvertfall kjøre et sted nå Kos deg i helga da, har dessverre ikke fått tatt noen bilder enda, men det kommer! God klem! (Gleder meg sånn til å se bildene dine, spesielt fra UL....!) Lunajenta - HØYGRAVID! [svar på dette innlegget] Sv: Roper på Majja...! NYTT 12:27 13.10.2007 Ånei, er den tilbake?? Dritt... Håper det er kjapt forbigående denne gangen også da... Helst i løpet av helga!! Jeg har tatt bilder, var flink i går! Varg Veum var forøvrig veldig verdt å se, og det syns nok de 10 andre som var i salen sammen med oss også Ikke størst pågang på kino en sen fredagskveld gitt... Koselig var det ihvertfall, være litt kjærester igjen! Så jeg syns den bursdagsideen din var super! Hva med ett hotell i nærheten? Det blir jo borte, men ikke så langt borte... Og hotell er digg, bli vartet opp med mat, slippe å lage og rydde osv..!! M skal ut i kveld, er en sånn lokal tilstelning her, høstfest. Og jeg orker ikke betale 250kr for å lukte på fulle folk og mat;) Ble skikkelig kvalm de andre gangene jeg var med i sommer, så jeg står over gitt! Skal på Panduro å kjøpe inn litt julepapp osv, også skal jeg fyre i peisen og lage kort mens jeg spiser godis:) Og se en fin film etterpå! Det blir min lørdagskveld, sammen med hunden:) Hvis det blir kjedelig så er naboene hjemme, så jeg kan ta en tur dit! Ha en fin travel helg, og god bedring!!
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #20 Skrevet 15. oktober 2007 Hei vennen, sovna i går jeg, så jeg kom meg aldri på msn igjen... Trøtt som ei strømpe vettu! Har begynt å ta noen bilder da:) Skal rydde og vaske litt i dag (bare litt altså, jeg lover...), så da skal jeg ta noen flere;) Vondt i tanna mi jeg, håper virkelig det går over uten at jeg trenger å gjøre noe, sånn som sist... Har fortsatt murringer og stikninger jeg da! Håper det er et godt tegn! Og så synes jeg faktisk det har kommet litt mer slim de siste dagene når jeg har vært på do... Bare litt, men jeg tolker jo alt jeg nå vettu, hehehe.. Er jo en stund igjen da, så jeg får vel smøre meg med tålmodighet! Men jeg lengter sånn etter ham....! Tenk at jeg snart får møte ham, tror det nesten ikke...! I mårra er det deres store dag gitt! Juhuuu, det skal bli så bra:) Når er det dere har time? Skal tenke på deg når du legger deg ned på benken og får se den lille søte snuppa deres igjen! Håper ting har bedret seg på hjemmefronten fra i går og da, hihi, men det regner jeg med;)
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 15. oktober 2007 #21 Skrevet 15. oktober 2007 Hei:) Hahaha, ja i dag er han litt lenger ned på lista;) Men bekkenet er på topp igjen! Det hjelp å fortelle alt til besøket, pappa lo så han grein da... Men det var en som var temmelig ydmyk da vi la oss ja... Hihi.. Så da er det greit i dag! Men jeg kjenner faktisk at det sitter igjen litt altså.... Skylder på hormonene;) Det er noe dritt med tanna di altså... Men jeg syns jo det er så spennende med alle "føde" symptomene dine, kribler jo i fingra her;) Haha, ivrig ja!! Håper den siste tiden går fort for deg, at han plutselig kommer!! Gleder meg til å se han jeg, må jo "godkjenne" vet du;) Kjøpt mange julegaver i dag jeg!! Skulle til manuell terapeuten, og da var jeg jo alt ute.. Fornøyd med det, kvier meg når jeg tenker på shoppingturer faktisk... men gleder meg helt sinnsykt til i morgen!!! Håper inderlig hun vil vise seg frem! Jeg lurer sånn på hvor stor hun er siden sist, og om vi kan se likheter fra oss!! Og kanskje vesla vår er en gutt istedet;) Haha... Men vi er klar for det også vi, sånn praktisk altså! Søstern byttern gjerne alle våre jenteting mor sine gutteting fra førstemann;) Og hvis hun mot formodning skulle være en hann, så får vi skuffe alle frierne og begynne med navn på nytt:) Mye man tenker på før man skal i ilden gitt;) Har time ganske seint i morgen, kl 15. Også er det jo kø hjem igjen da, så vi bruker nok litt tid! Kanskje vi spiser ute og ferier også Hvis vi rekker da, nevøen kommer hit mens søstern skal i foreldremøte! Han gledet seg til å se bilder av babyen til tante:) Snakkes kanskje i kveld snuppa:)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #22 Skrevet 15. oktober 2007 Denne passer for dere: Synes du at livet ditt er kjedelig og innholdsløst? Har du ikke fått gjort alt du ville før du ble 25, 40 eller 50? Bare ta det med ro. Det finnes folk som har gjort mye mindre! For eksempel Roy-Robert Smith fra Denver, USA. Hva han faktisk hadde gjort, er ikke så godt å si. Men listen over ting han fortsatt hadde tilgode er i hvert fall fryktelig lang. Som 36-åring hadde han for eksempel aldri smakt iskrem, drukket Coca-Cola, ingefærøl, vin, øl eller whiskey. Aldri brukt tobakk, aldri svømt, gått på jakt, eller på skøyter. Ikke spilt fotball , billiard, poker, kort, baseball, basketball, tennis, golf, hockey eller polo. Aldri kastet en hestesko, kjørt bil, sittet på en motorsykkel eller en hest, aldri opplevd et jordskjelv, oversvømmelse eller tornado. Aldri vært innblandet i en ulykke, aldri sett et løp, vært inne i en saloon eller blitt bitt av et dyr eller giftige insekt. Aldri hatt et kirurgisk inngrep, avfyrt våpen, opplevd tyveri eller innbrudd, deltatt i slåsskamp eller gamblet. Ikke vært ombord i båt , vært i luftballong eller fly, melket ku eller geit, ikke vært inni en hule, vært medlem av en organisasjon, forening eller et religiøst samfunn. Aldri sett en oksekamp eller en duell, ridd på hest, besøkt et sagbruk, en kornsilo eller smie. Aldri lært et annet språk enn engelsk, aldri dratt utenfor USA eller blitt straffet for krimielle handlinger, besvimt, vært på innsiden av et fengsel eller innlagt på sykehus. Og muligens som en konsekvens av alt dette: Ikke kysset en jente eller vært gift.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #23 Skrevet 15. oktober 2007 offa offa vondt i tanna? Her har du en historie: Det var en gang en gutt, og det var Jens. Han hadde tenner i munnen sin, og det har vi jo alle. Men i en av tennene sine hadde Jens et hull, og der bodde to små fyrer som hette Karius og Baktus. Det var noen merkelige navn, syns du kanskje, men så var det også noen ganske merkelige fyrer. De var så bitte små at man ikke kunne se dem uten gjennom et kraftig forstørrelsesglass. Den ene var svarthåret og den andre var rødhåret, og begge levde av sånt som var søtt og godt, og det fikk de nok av. De trallet og sang, og når de ikke sov, og ikke spiste, så hakket og banket de i tanna for å gjøre huset stort og fint og romslig. Men en dag syntes den ene av dem at det snart kunne klare seg. "Nei Karius", sa han, "nå har vi hugget og hakket og hugget og hakket. Nå er jammen huset vårt stort nok, syns jeg. Være Glad-Sangen! Hei, hurra, hurra, hurra! Vi to har det jammen bra. Her i tennene til Jens er vi aldri sukkerlens. Søte karameller små er det beste vi kan få, og så det som vi får nå: Deilig loff med sirup på! Tra la la la la, tra la la la la tra la la la la la la la la! Være Trist-Sangen! Alt som var av søtt og godt det er borte stort og smått. Alt har børsten feiet bort, det var veldig dårlig gjort! Her er ikke noe nå - ingen karameller små, ingen loff med sirup på - Å hvordan skal dette gå... Etter tannlegen Å hvor skal vi bo i natt ? Tanna her er slett og glatt ! Å jeg er så sint så sint at jeg nesten flyr i flint ! Men det er nok ingen råd, for vi er så altfor små. Vi er trette begge to, men har ingen sted å bo.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #24 Skrevet 15. oktober 2007 OJ glemte nesten å skrive: SUUUUUUUUUUUUPERMOSEKOSEDUPERSUPERKNUSEMOSEKLEM til deg SNUPPELUPPEDUPPA MI!!!!! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #25 Skrevet 17. oktober 2007 Julebrus....! Det har jeg kjøpt i dag;) Takk for en veldig hyggelig msn-date i går, kjempefine bilder!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå