lenej :o) Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 er ikke det typisk? venta på time dit siden juli, og hadde idag, å kom oss ikke av flekken... mini var oppe til 2 inatt, så vi var så trøtte!! måtte sitte med han i gyngestolen i noen timer igår, for å bare få han roet ned... så idag han har fått en svær klump nedi gommen, så er nok en tann som plager han... å igår, så klarte eg seff å klemme foten min i gyngestolen, så den er skikkelig blå idag... jøss, for en deilig dag...
Mille** Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Mener du å si at dere droppet en time dere har ventet lenge på pga litt nattevåk? Eller misforstod jeg helt?
*Rutletutt* Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Ja, det tenkte jeg også da jeg leste innlegget...kan være vi misforstår likt, JoSoMamsen...?
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Ja det lurer jeg på også. Jeg sover sjeldent mer enn 3-4 timer pr natt for tiden, men må jo gjøre på ting fordi om... Sikkert en annen grunn da.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 Så du dro ikke til en tiltrengt time på sykehuset fordi du var trøtt?? Håper jeg forsto feil nå!
It's all about me Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 Ja det var jo gode grunner for å droppe en legetime. Herlighet, må være det mest pinglette klageinnlegget jeg har lest, så håper det er noen skrivefeil der og at situasjonen i virkeligheten er helt andreledes.
lenej :o) Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2007 nei, dere lese riktig... mini skulle til fysio der, men vi var trøtte! JoSoMamsem, tenk deg sjøl om du hadde vært oppe hele dagen, og ikke fått ungen i seng før kl 2 på natta, å skulle kjøre helt til Tromsø på sykehuset, kl 6 om morgenen? Vi to bor ikke så langt fra hverandre, er bare på hver vår side av Langfjord.. Så, hadde du gjort det? Kjørt så langt uten søvn, med en liten baby? til dere andre, så har vi en kjøretur på 5 timer til sykehuset..
Mille** Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 Ja, det hadde jeg nok gjort, men jeg er vant til lite søvn da. En liter kaffe og en dusj, så hadde jeg vært klar. ;o) Hadde forresten tatt fly, ikke kjørt, og det er jo litt mer avslappende da. )
* 5 om dagen * Skrevet 8. oktober 2007 #9 Skrevet 8. oktober 2007 jeg skjønner det faktisk jeg...men håper dere ringte å sa i fra da..kanskje lurt å få time en god del senere på dagen, neste gang...
lenej :o) Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 8. oktober 2007 er ikke et krangle-innlegg.. fakta! går ingen fly herfra, å verken meg eller min mann er i stand til å kjøre i 5 timer etter bare 4 timer søvn på et døgn. det er umennesklig! så ringte til sykehuset imorgest, å forklarte situasjonen, å de ville heller ikke at vi skulle kjøre så langt, uten søvn, så ingen probl å få ny time..
Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. oktober 2007 #11 Skrevet 8. oktober 2007 Synes det var det eneste fornuftige når man er trøtt etter en sånn natt. Hadde vært mer uansvarlig av dere å sette dere bak rattet med en liten en i bilen!
Mille** Skrevet 8. oktober 2007 #12 Skrevet 8. oktober 2007 Dere får be om en time senere på dagen neste gang da. ) Evt vurdere å kjøre hit og ta fly herfra? Gi babyen en paracet i natt hvis han fortsatt plages, da kan det hende dere får en bedre natt. )
lenej :o) Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 8. oktober 2007 takk! sånn vi og tenkte det. endelig en som skjønner..
It's all about me Skrevet 8. oktober 2007 #14 Skrevet 8. oktober 2007 1 - Var kanskje litt kort og lite utfyllende hovedinnlegg. Et par ting du burde tat med der kanskje. 2 - Når dere viste der skulle opp så tidlig og kjøre, hvofor sov ikke en av dere hele natta, mens den andre tok seg av minsten. 3 - To stykker burde fint klart å bytte på å kjøre strekningen, mens den andre vilte. Har dere ventet så lenge på en time må den være sårt trengt, og da burde dere klart å ordne det. Men det er nå min mening, jeg er vant til å kjøre langt og hadde ikke sett på dette som noe problem.
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #15 Skrevet 8. oktober 2007 Må si meg enig med Intensity. Fins en annen side til alle sutreinnleggene om "Helse-Norge" også...
lenej :o) Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #16 Skrevet 8. oktober 2007 i verden å gjøre i byen uten bil? nei, vi kjøre, med tanke på at vi skal overnatte, så har vi jo tid å kjøre fram å tilbake. vil ikke ha mini i bilstolen 10 tima på en dag, derfor vi må bryte det opp. gidde no ikke kjøre til alt for å ta fly! det som flybilletten koste, kan eg jo kjøre 2gang til tromsø da.. om ikke 3! skit ikke peng.. hadde time kl 12 da, å vi la på en time ekstra på kjøringa, å planla å kjøre kl 6, med tanke på stopping med mini å mating å sånt.. eg som skulle shoppe litt å... hmm.. får heller ta meg en tur til alta til uka
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #17 Skrevet 8. oktober 2007 2- ikke alle klarer å sove hvis barnet gråter - uansett om noen trøster det. 3- 5 timer er ganske langt og jeg vet ikke hvordan veiene er der i nord. Noen er veldig avhengig av søvn for å fungere. Reagerte litt med en gang jeg leste HI jeg også, men så så jeg etterpå at det var snakk om 5 timer.
Mille** Skrevet 8. oktober 2007 #18 Skrevet 8. oktober 2007 Hehe...joda, er sikkert lurt med bil i byen, ihvertfall hvis dere skal overnatte. )
Kirsebæra Skrevet 8. oktober 2007 #19 Skrevet 8. oktober 2007 Lenej: jeg syns du var ansvarsfull nå! ikke fa*n om æ hadd satt mæ i en bil etter fire tima søvn, og ihvertfall ikke med elias i! syns du tok en mamma'lig avgjørelse(veit godt at d ikke hete mamma'lig,m en men)
lenej :o) Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #20 Skrevet 8. oktober 2007 beklager for u-utfyllende detaljer da.. eg får ikek sove om mini er våken, å ikke min kjære heller. vi har samme "morsfølelsen" der, da vi har hatt all av omsorg for mini helt siden fødsel delt mellom oss, med like mye tid på mating, stell og kos. så vi reagerer veldig "likt" der. noen sier at om de er oppe med barnet, så sover pappaen som en stein. ikke min mann... veiene i nord er elendige! smale, svingete og humpete, og må over 2 fjell i tillegg. og det er nesten 40mil dit..
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #21 Skrevet 8. oktober 2007 Lett å si at jeg ville ha kjört......... men vet nå ikke för jeg hadde sittet i din stol jeg ;O) Du gjorde sikket ett valg som var riktig for deg og dine ! Anbef neste gang om ungen er litt hufs dagen för gi den paracet -om ungen er våken så for gudsskyld legg dere å sov en av dere voksne så en er uthvilt og kan sove. (evnt kjöp soviro til örene så kan man stappe inn det ikke höre barnegråten og den som er våken å tröster minsten ) Lykke til og håper dere kommer dere avgårde til neste time )
lenej :o) Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #22 Skrevet 8. oktober 2007 han var ikke hufs, det som var så rart.. han var skikkelig overtrøtt, da. trur no jeg. han hadde stått opp til vanlig tid igår, spist alle måltidene sine til rett tid, og hadd sine lurer på dagen og. men han sovna helt greit, han var så trøtt kl halv 7 allerede, så pappan bada han å stella han å han fikk kveldsgrøt, å fikk legge seg. å våkna i 9 tida...
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #23 Skrevet 8. oktober 2007 må faktisk si det virker litt uansvarlig jeg...hvis det er en sårt tiltrengt time for sønnen deres ville jeg sørget for at en av dere sov, sånn at dere faktisk fikk brukt timen !...om så legge seg på et annet rom, og når dere er to er det litt teit å skylde på at dere var trøtte !
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 8. oktober 2007 #24 Skrevet 8. oktober 2007 uansvarlig og uansvarlig. Jeg vil si det er uansvarlig å kjøre stuptrøtt i fem timer med en liten baby!!!!!!!!Mannen min sovna bak rattet etter en sånn natt, heldigvis overlevde han!!!!
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 8. oktober 2007 #25 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg ville ikke kjørt. Det er jo totalt uansvarlig. Men samboeren min klarer å kjøre når han er sliten og trøtt, uten at det kompromisserer kjøringen hans så da ville jeg sovet en time, og så hadde vi byttet på. Men når det er sagt. Det er jo ingen her som har noe med hva du gjør, så kanskje mammapatruljen for rett og galt kan back off?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå