Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg synes at når man er i et forhold så skal det ikke gjøre noe om den andre parten leser sms/mail til samboeren. Dersom det er noe jeg ikke vil han skal se (venninnesladder osv), så sletter jeg det med en gang. Min samboer sier det er privat, og blir grinete dersom jeg tar opp dette med han. Jeg blir jo skikkelig nysgjerrig og lurer på om han har noe å skjule. Jeg får ikke lov til å se på hans mobil/mail. Hva synes dere? Privat, eller skal man kunne se på mobilen/mail til samboeren?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Mobil er privat, og sms er privat på lik linje som vanlig post.
Adriansmor med tulla Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 privat ja... stoler man ikke såpass på samboer at man lar telefonene til hverandre være så bør man ik ha et forhold heller.........
"gullet" Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 jeg synes d skal være privat, såpass må man kunne stole på hverandre, dessuten tror jeg at man lett kan missforstå d som står der hvis man kanskje har en litt intern humor (og d må man få ha m venner uansett kjønn). og er det egentlig noe forskjell d at han ikke vil at du skal lese og på at du skynder deg og slette det du ikke vil han skal lese ?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Har ingenting med å stole på eller ikke, det er bare privat... Har med respekt for den andre å gjøre, som nettopp bygger på tillit. Ville tro man var nysgjerrig dersom man ikke stolte på den andre...? Det kan være private meldinger mellom venninner som ikke skal leses av andre, men som på ingen måte er til noen trussel for forholdet, eller som vedgår partneren. Man trenger ikke ha noe å skjule selv om man ikke deler ALT med parntneren.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #7 Skrevet 7. oktober 2007 Mail og sms/mobil er en privatsak, og trenger ikke bety man skuler ting for kjæresten sin. Må kunne være så trygg på hverandre at man godtar dette. Også i respekt for den/de som kanskje sender fortrolige meldinger/mailer, skal man la dette forbli privat. Haddedu likt om dine mailer/sms ble lest av mannen til venninnen du sendte den til? Tror ikke det...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg stoler aldri 100% på NOEN, og selv om samboer ikke gjør noe galt, så stoler jeg ihvertfall ikke på damer, og sjekker mobilen innimellom for å sjekke om noen "prøver seg". Vet det er "galt", men jeg er paranoid, mistenksom, umoralsk, nysgjerrig og kontroll-freak :-) Skulle bare ønske jeg kunne pssordet hans på hotmailen også, hehe...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #10 Skrevet 7. oktober 2007 Hihihi, morsomt at det kommer så mange svar. Ser at de fleste synes dette er privat, og forstår på en måte, men nå var ikke dette ment som at jeg har lyst til å analysere innhold i hver sms/mail han sender/mottar, men mer som at jeg er utrolig nysgjerrig på hvem han har kontakt med. I tidligere forhold har jeg brent meg på at alt skal være privat og at man ikke skal kunne se på den andre mobil f.eks. Da jeg til slutt leste gjennom sms så fant jeg ut at noe ikke var som det skulle... Så det er vel derfor jeg reagerer på det! Men fint å se at ikke samboeren min er helt alene om å mene at mobil er privat ;-) HI
pandabjørn Skrevet 7. oktober 2007 #11 Skrevet 7. oktober 2007 jeg leser samboerns sms og det gjør han hos meg også.....selv om det er privat vi har ingen ting å sjule, og det hender at det er jeg som svarer på sms som sambo har fått også, og det er han som ber meg gjøre det....) ser ikke noe galt i å lese andres meldinger for å være helt ærlig!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #12 Skrevet 7. oktober 2007 ...huff....det der plager nok deg mer enn du fortjener...lett å bli FOR paranoid...prøv å steng det ute, velg å stole på kjæresten din heller...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #13 Skrevet 7. oktober 2007 Her har vi det sånn at han kan kikke på min mobil og jeg på hans dersom vi ønsker det, telefonene ligger som regel bare å "slenger" på stuebordet. Har jo ingenting å skjule så ser ikke noe galt i at han kan kikke på min mobil eller jeg på hans dersom det er ønskelig. Men ville aldri lese en melding han ikke har sett først eller motsatt, melding jeg har sett først på min mobil, slik sett kan jo man si at det er privat og at man i praksis bare kan slette de meldingene man vil ha liggende på tlf. Men må bare påpeke at vi ikke har for vane å "sjekke" tlf til hverandre akkurat, stoler 100% på hverandre så det er mer sånn - "jeg kjeder meg, har du noen artige mms eller bilder på tlf din jeg kan kikke på greie".
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #14 Skrevet 7. oktober 2007 ...men...er dere sikker på at den som sendte sms syns det er ok at andre enn mottaker leser den? Hva skal man få ha i fred i et forhold da?
tyr1977 Skrevet 7. oktober 2007 #15 Skrevet 7. oktober 2007 Vi har det og sånn, leser hverandres - er jo ikke alltid noen av oss gidder å reise oss så den som er nærmest leser høyt....og kjører vi bil er det den som ikke kjører som leser og skriver Dette vet vennene mine om selvsagt
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #16 Skrevet 7. oktober 2007 Det er jeg enig med deg i...godt poeng, man leser ALDRI uleste meldinger før eieren selv har lest de! :-)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #17 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg stoler jo på ham-nesten... Alle andre jeg ikke stoler på ;-) men takk for råd, vet jo innesrt inne at det er litt gale...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #18 Skrevet 7. oktober 2007 Ser ingen problem med å lese hverandres sms jeg! Har man ingenting å skjule så gjør det vel ikke det noe vel? Ofte han svarer på mine sms og omvendt. Er totalt åpne for hverandre, og det har ingenting med at vi ikke stoler på hverandre heller det motsatte. Vi har ikke behov for å holde ting private og skjule ting for hverandre, etter å ha delt hus og seng i 8 år syns jeg det ville vært litt merkelig rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #19 Skrevet 7. oktober 2007 Syns det er mitt lille luksus privilegium, å ha EN ting for meg selv.... :-) Sånn ser nok mannen min på det også..
pandabjørn Skrevet 7. oktober 2007 #20 Skrevet 7. oktober 2007 nå får ikke min samboer så mange sms fra venner, men heller fra familien sin, og der står det aldri noe som jeg ikke skulle ha lest for å si det slik...og jeg tror ikke det vet at jeg leser sms til min samboer heller... jeg leser mange ganger sms før sambo leser de, han lar mob sin være hjemme når han er på jobb for han gidder ikke å ta med 2 tlf på jobben siden han har mob på jobben også.....
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #21 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg hadde rett og slett blitt overrasket om mannen min leste mine sms...hvorfor skulle han det? Tror ikke han hadde funnet det særlig spennende, men ting er jo tatt ut av en sammenheng, så han hadde kanskje ikke forstått noe heller.. Jeg kan nok bli nysgjerrig, men da spør jeg...som regel forteller vi hva det var, men egentlig bryr vi oss lite... Men..leser dere barnas meldinger, som kontroll?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #22 Skrevet 7. oktober 2007 jeg var tidligere i et forhold der kjæresten insisterte på at mobilen, mailen, posten, lommenes innhold etc var privat. Han tviholdt på mobilen sin, og kalte meg hysterisk dersom jeg ville se meldinger han fikk. Tilslutt resignerte jeg og godtok at det var jeg som var en "syk kjerring". Min magefølelse som nok var grunnen til at jeg i det hele tatt ønsket å se hans sms'er viste seg å være riktig. Det viste seg at han hadde noe å skjule selvfølgelig. Fikk vite etter at det ble slutt at han hadde vært notorisk utro. Den mannen som skal bli far til mitt barn nå, mener at hans privatliv er mitt privatliv og visa verca, og at det er helt greit at jeg leser hans sms og mailer. For mitt vedkommende er det tillitsbyggende, og gjør at jeg etterhvert ikke føler noe behov for å "gå gjennom" mailer og sms. Mine tidligere erfaringer spøker i bakhodet mitt av og til, og det hender at jeg får en raptus og sjekker sms og mailer, men det blir sjeldnere og sjeldnere. Jeg er kjempefornøyd med åpenheten i vårt forhold og har heller selv ingenting å skjule for ham.
Ioren Skrevet 7. oktober 2007 #23 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg leser ikke samboeren min sine meldinger. Har ikke behov for det... Unntaket er hvis vi kjører bil og han kjører, hvis han får melding da leser jeg den. (Hvis han ber meg om det vel og merke) Hvis jeg sitter på hans data og han er koblet på msn kan jeg godt begynne å snakke med kamerater av han hvis de snakker til han, men som regel sitter jeg uansett på min egen data, så det skjer ca 1 gang i halvåret =P Mobilene våre ligger "åpne" for hverandre, dvs de ligger på stuebordet/skrivebordet/kjøkkenbenken, men jeg gidder ikke sitte og lese hans meldinger... Da får han heller si fra om det er noe han vil jeg skal lese...
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 7. oktober 2007 #25 Skrevet 7. oktober 2007 her i huset er det ingen som bryr seg om en av oss leser den andres sms e.l, men vi sitter jo ikke å gransker hverandres mobiler, pc'r og slikt da!=) dersom jeg skriver om noe veldig privat med en vennine e.l så sier jeg bare i fra dersom jeg ikke vil han skal lese det, men det er ikke daglig kost å lese hverandres sms'er så det går i grunnen bra=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå