mamma tiL 1stor+2små Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Du spør om for eller i mot. Hvordan kan en være i mot babysvømming,der er jo ikke noe farlig med det. En ting er om en har interesse av det,om baby liker det osv. Skal jeg svare direkte på det du spør om,så må jeg si,for.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 Vi har valgt å ikke drive babysvømming ifht til det med dykking o.l. pga at faren for krybbedød kan øke i forbindelse med aktiv bruk av lukkemuskelen. Nå har vi hatt k.d. i omgangskretsen da, så vi er veldig nøye på å ikke gjøre noe som KAN trigge det..
Ouagadougou Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Vi har droppet det fordi både jeg og min mann har astma/allergi. Da anbefales vel ikke babysvømming. Vi tar hun heller av og til med i basseng (uten å dukke under, siden vi ikke kan noe om det). Koser seg veldig da:). Så lenge vi gjør det av og til blir hun ikke redd vann. Ting som er for bs: Mange barn koser seg, er en fin ting å gjøre sammen, det sies at det KAN være positivt for den motoriske utviklingen.
Hanne og Jo Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Til Anonym: Hvor har du lest eller hørt dette med krybbedød og babysvømming?
mayaya Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg har også lest det om at det kan være skummelt å videreutvikle lukkerefleksen, derfor har vi valgt å ikke gå på babysvømming. Men hver gang vi er på steder med badekar, så bruker vi det flittig! Og skal i basseng også, en kommer ikke til å dykke han under.
Yrha Skrevet 7. oktober 2007 #7 Skrevet 7. oktober 2007 Har veldig lyst, men kjenner flere tilfeller av astma som kan være utløst av klor. MEN man kan jo ikke skjerme barn for alt som kan utløse astma/allergi. Vi drar nok i basseng etterhvert, men det blir ikke noe mye dukking under.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 Vi går på babysvømming. Har astma selv og har fått beskjed om at det ikke er noe farlig å gå med sønnen min fordet. Han vil ikke utvikle astma fordi jeg har det og fordi man går i basseng. Der vi går lukter det lite klor og er god utluftning. Det med krybbedøden har jeg ALDRI hørt noe om, og man dykker ikke hele tiden på babysvømming!!! Du kan fint gå på babysvømming uten å dykke med barnet ditt. Du velger selv om det skal det eller ikke. Vi har gått 5 ganger nå og har enda ikke hatt dykking på programmet, men det kommer vel snart.. Kommer til å dykke med han noen ganger pr babysvømming. Og hadde det påvirket krybbedød,så hadde de som driver med det sagt fra og det hadde vært mer snakk om det. Forresten, hvor har du lest dette? Hadde jeg vært deg,så hadde jeg gått. Han elsker det og vi kommer til å fortsette med det.
MammantilKaja Skrevet 7. oktober 2007 #9 Skrevet 7. oktober 2007 Vi koser oss på babysvømming. Det er ikke klor i bassenget her, det er et annet rensemiddel som ikke er like skadelig. Jeg har ikke hørt at det noe forbindelse med svømming og krybbedød... Er vel bare bra å trene opp kroppen. De blir jo sterkere av det og flinkere motorisk. Nå holder vi på å trene på å holde i kanten selv og skal etterhvert også trene på å klatre opp på kanten:) Kjempegøy
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #10 Skrevet 7. oktober 2007 Vi har valgt i mot pga at det er påvist at fler babyer får infeksjoner i øre/nese/hals.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #11 Skrevet 7. oktober 2007 Du må tørke øra ordentlig da! Hvis du skal være redd for alt får du bare holde deg hjemme... Jeg er for babysvømming
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #12 Skrevet 7. oktober 2007 Det farligste klorlaget i bassenget ligger de 2-3cm over vannhinnen, da det er der gassene ligger seg. 90% av de som driver med svømmeidretter utvikler astma pga disse gassene, og fordet anleggene er dårlige på å rense ut luften(slik at gassene minskes) for å spare penger. mvh Lege og tidlig. styreleder i svømmeklubb.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #13 Skrevet 7. oktober 2007 Seriøst 90% altså 9 av 10? Skeptisk... Sikker på at du er lege... Rart at noen gidder å drive med det da
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 7. oktober 2007 #14 Skrevet 7. oktober 2007 De babyene som har astma da? Blir det verre? Gutten min har astma og vi fikk beskjed om at det ikke var noe farlig å gå på svømming så lenge vi ikke merket noe på han når vi holdt på. Får litt medisin før vi går i vannet bare. Legen vi var hos sa også at lufta i svømmehallen kunne være bra?!
Audacious Angel Skrevet 7. oktober 2007 #15 Skrevet 7. oktober 2007 Vi gikk på babysvømming med snuppa, men sluttet litt inn i andre kurset. Hadde kost oss masse på kurs en, men hun begynte i barnehage rett før kurs to og ble veldig forkjølet,og fikk en omgang med magasjau som ikke slapp taket før vi slutta på svømmingen. Hun ble bra, men ble dårlig i gjen rett etter at vi hadde svømt. Vi har ikke helt bestemt oss for om vi vil på babysvømming med knøttet, vi får se.
Bolla&mikrogutten:) Skrevet 7. oktober 2007 #16 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg er absolutt for babysvømming:) Har bare hørt positive tilbakemeldinger fra kjente som har deltatt på dette, og barna storkoser seg. Dessverre må jeg vente ei stund før jeg kan ta med mikro på svømming, da han er født prematur. Dette fordi premature er mer utsatt for infeksjoner i luftveiene. Men så snart "grensa" er over, skal vi begynne på babysvømming. Gleeder meg:)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #17 Skrevet 7. oktober 2007 vi skal ikke pgra faren for pustestopp
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #18 Skrevet 7. oktober 2007 Vi går dit, men folk får jo ta et valg selv. Syns det er rart at det skal øke faren for krybbedød, har aldri lest det i noen babybok, eller i saker i forbindelse med krybbedød. Så har dere noen kilder, dere som påstår at risikoen økes? Vi går på babysvømming, småtten koser seg i vannet og det er en fin aktivitet man kan gjøre "sammen". Blir på en måte mer "like" i vannet. Har dukket under kanskje 8 ganger på 6 kursdager. Så vi er 99% av tiden over vann. Var spent på om han kunne få ørebetennelse etc, men det har gått fint. Så vi fortsetter - og jeg er altså for
♥ McQueen♥ Skrevet 8. oktober 2007 #19 Skrevet 8. oktober 2007 Vi går på babysvømming. Og er kjempe glade for det. Kjekt å gjøre noe sånt sammen alle 3:) Har heller aldri hørt at dette kan ha innvirkning på k.d... Vi er altså for vi også.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #20 Skrevet 8. oktober 2007 Las lengre oppe at det var en som skrev at hun ikke ville gå pga faren for pustestopp. Min sønn fikk dette etter første gang vi var på babysvømming. Jeg ringte legevakten og fikk komme til med engang. Fikk beskjed fra legen at det hadde IKKE noe med babysvømmingen å gjøre. Vi var og en tur på barneklinikken for å sjekke, og de sa akuratt det samme, så da fortsatte vi. Babyer har pustestopp mange ganger fra dagen uten at vi merker det. Det har vi og,men vi merker det ikke. Han har ikke hatt det flere ganger siden den gangen, og han koser seg kjempe på babysvømmingen. Hadde jeg vært deg, ville jeg begynt. Tenker at dersom en skal være "redd" for feks babysvømming,så bør man og være redd for andre ting som feks. å utsette barnet for røyking, for det er MYE mer skadelig enn en tur på babysvømming!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #21 Skrevet 8. oktober 2007 Gjelder dette med astma og allergi kun for babyer? Har en mann som har svømt på landslaget, så dere kan selv tenke dere hvor mye tid han har tilbragt i klorvann. Ingen astma eller allergi.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #22 Skrevet 8. oktober 2007 Hvis du er lege er jeg astronaut. Jeg ser du skriver innlegg som ordentlige leger skriver resepter. Og jeg vil gjerne at du dokumenterer at 90 % av alle som driver med svømmeidretter utvikler astma pga disse gassene som svever 2-3 cm over vannet. Mvh Nobelprisvinner i astrofysikk og tidligere styresvømmer i lederklubb.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #23 Skrevet 8. oktober 2007 Dette innlegget er selvsagt myntet på anonym lege og tidlig.styreleder i svømmeklubb!!! Hvis du er lege er jeg astronaut. Jeg ser du skriver innlegg som ordentlige leger skriver resepter. Og jeg vil gjerne at du dokumenterer at 90 % av alle som driver med svømmeidretter utvikler astma pga disse gassene som svever 2-3 cm over vannet. Mvh Nobelprisvinner i astrofysikk og tidligere styresvømmer i lederklubb. Anonym
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #24 Skrevet 8. oktober 2007 Han er vel den lille prosenten som da er heldig ifølge legen her oppe...hehe...
Brokade Skrevet 8. oktober 2007 #25 Skrevet 8. oktober 2007 Det sier seg selv at dette er feil... dette er hvertfall et helt ukjent fenomen i Dusjaland hallen...selv om vi har norges reneste svømmehall..så må den prosenten være feil på landsbasis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå