Gå til innhold

Jenter, hjelp meg å ta et valg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe ny bil men klarer ikke å velge... Valgene står mellom Audi A4 stv, BMW X5 eller Mercedes ML

Audi A4 stv: Dette er en splitter ny utrolig nydelig 08modell. Litt dyr, men får med mye utstyr og er en god pris. Liker bilen utrolig godt. Sidend en er ny så har den 5års garanti om noe skal gå i stykker. Altså lite utgifter utenom servicer, forsikring og bensin.

Bmw X5: Blir en 2003 model. Stor bil, med masse plass. Alltid ønsket meg en SUV. Og X5en har alltid vært min favoritt:D

Samme pris som Audien, men da 5årsmodeller eldre.

Mercedes ML: 03 el 04 modell. Også stor bil, masse plass. 100' billigere enn de to andre. Men ikke like fin i mine øyne. Flott bil, men ikke i samme klasse som de to andre. Plusset med denne er at den er billigere, så da blir det mer penger å bruke på andre ting;)

Selv har jeg best følelse for Audien i dette øyeblikket, men er så usikker. Hadde jo tenkt å kjøpe en SUV, men kanskje en stv holder... Hva tror dere?

Noen som har de ulike bilene og kan legge inn et godt ord?;)

OG hvilken bil hadde du valgt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg selv hadde gått for Mercedesen, men om du har råd til å bruke pengene på Audien hadde jeg gått for den (selv om det er fremhjulstrekk??). Selv er vi en BMWfamilie, men en x5 er og blir en traktor ;o)

Skrevet

He he,gid jeg hadde et slikt valg;).Men,har du råd så burde du ta Audien:))!

Du er heldig som kan velge mellom disse 3 bilene da.(I min nåværende situasjon hadde jeg valgt den billigste*lol*).

Kos dere med ny bil etterhvert.

Mvh

Skrevet

Synes Audien er litt liten jeg, sliter med å få trykt inn barnevogna (pappa har den)...

Vil ha en SUV jeg også, så BMW-en hadde jeg gått for :o)

Skrevet

Hadde en nye Mercedes ML i 2000, var super fornøyd.

Men jeg hadde fulgt hjertet,hardu best magefølelse for Audien, så haddejeg tatt den:)

Ikke så mye til hjelp da men ;)

Skrevet

Uten tvil X5, elsker å kjøre vår, får i alle fall alt annet enn traktor-følelse. Hadde i alle fall valgt X5 foran mercedes ML.

Skrevet

I følge min mann her som selger biler, er SUV på vei ut. Har en venninne som har Bmw X5, den bruker avsindig mye drivstoff....

Skal du selge bilen om noen år, får du absolutt mest igjen for Audien...

Men tenk også at helt ny bil taper seg 50-70 tusen første året... Kan lønne seg å importere en 6mnd gammel bil fra tyskland... garantien følger bilen, selv om den er kjøpt i utlandet. Kan leveres inn på hvilken som helst merkeforhandler for Audi. Du får nemlig noe som heter mobilitetsgaranti på Audi, skjer det noe... kan du levere inn bilen hvor som helst i verden til Audi merkeverksted. Faktisk ganske genialt, har selv trengt det i Kroatia,alt ble ordnet på stedet...

Mercedes ML- helt ok... de går og går.. og du får garantert solgt den igjen...... men som du sier... mercedes har ord på seg for å være gubbebil eller drosjebil. Gubben her elsker Mercedes, jeg kan styre min begeistring....!! Ville kjøpt Audi jeg... Garantert... et godt valg..

Skrevet

Ps!! Har hatt både Audi allroad og audi a6 tdi -- kjører nå Toyota avensis stasjonsvogn (firmabil) fin den og.. men savner allroaden... snufs....

Skrevet

den 5 års-garantien er veldig fristende hvertfall.

Tror jeg ville gått for Audien om vi hadde hatt råd til det

Skrevet

Legg på firhjulstrekk på A4 davel? du får da quattro på den også?

Skrevet

Jeg hadde valgt en toyta og satt resten av pengene i banken, og reist for dem. Hvorfor skal du kjøre omkring i en statusbil?

Skrevet

Goldenticket ble mamma06/08/07 :

Er ikke quattro på denne kampanjen. Da må man en del mer opp i pris. Men selgeren mente at den var god på vinterføre da, har alle slike anti spinn og anti skrens osv..

ER forstsatt usikker... Men tror det står mest mellom Audien og Bmw'en. Enig med deg over her, MLen blir litt gubbete igrun..;)

HAr tenkt på det du sier over her (husker ikke nicket.. du med sambo som var bilforhandler). Om at SUV begynner å bli ut. Markedet begynner å florere med suv-er for tiden så vil tro at prisene snart stuper... Er kanskje mer safe å velge audien. Selv om den detter en god del i verdi i det man rygger den ut fra forhandleren. *grøss* De dyreste meterne i bilens levetid...!

Vanskelig å kjøpe bil altså. Så mye å tenke på.

Skrevet

Doppler:

Man prioriterer så forskjellig. Noen liker biler andre liker å reise. Noen velger begge deler og andre velger ingen av delene. Slik er det bare i denne verden. Man må bare godta at man ikke har samme interessen som naboen, eller andre mennesker på denne jorden for den del;)

Skrevet

Men svare ville du ikke. Jeg har sikkert ikke så fin bil som deg, men vedder på at jeg har flere barn og mindre gjeld.

Skrevet

Av dei 3 hadde nok eg valgt audien. Men skulle eg sjølv ha valgt så hadde det blitt saab el. volvo. :)

Skrevet

Vi skal snart kjøpe en BMW X5. Så da sier jeg gå for den!'

Elsker den bilen, helt genial... masse plass.

Skrevet

Doppler:

Jeg vil kjøre rundt i en av de bilene fordi jeg liker de, det er vel lov? Man har vel forstatt lov å velge den bilen man vil i dette landet? (trass den janteloven)

Og nå var jo ikke dette en konkurranse om å ha minst gjeld og flest barn... eller har jeg missforstått noe? Synst kanskje dette ble litt usaklig, og langt utenfor hva innlegget handlet om, men fritt land så bare å komme med meningene dine Doppler;)

Skrevet

misforstått, miss forstått er muligens en tittel?

Skrevet

Heia Doppler!

Usaklig hilsen altså helt uten videre.

Skrevet

Men da var vi nok enige da Doppler. Enige om at folk er forskjellige? ;)

Og sorry, jeg suger desverre på rettskriving;) Kan ikke noe for det...

Skrevet

Heia super-langbein, nå ser det ut til at du vinner!

Skrevet

Men hva som hun under skriver? en volov xc? familiebil, god plass og trygghet. Skal jeg kjøpe meg om 10 år når de når en akseptabel pris. Men først skal jeg ha ny toyota.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...