Gå til innhold

Folk som ikke er interressert i babyen min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reagerte på det jeg også!!! Tydeligvis folk som mangler noe vesentlig.

Jeg klarer ikke synes at noen babyer er stygge. Og det skjærer meg i hjertet å tenke på at noen kan synes det, om babyen min eller noen andre sin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg som skrev at jeg ikke ønsket besøk av " venner" på sykehuset.

Om hun ble skuffa? Det kan hun ikke ha blitt. Ingen andre fikk komme heller, unntatt familien. Og det måtte hun bare respektere. Jeg orka rett og slett ikke dette. Dessuten ville jeg ikke hatt henne der, det hadde blitt helt feil.

Vi er ikke noen gode venner lenger, men etter det hun sa, så sa jeg bare jeg synes det er rart. Og vi har kjent hverandre hele livet, så når vi møtes og ikke si mer enn "hei", og ikke kikke på jenta mi en gang, det synes jeg er frekt!

Skrevet

Anonym 20:39

Var innlegget ditt mynta på meg?

Om det var det så vil eg berre poengtere at eg og meiner det er folkeskikk å spørje korleis det går med mor og barn, spesielt etter fødselen og andre større begivenheter i livet til venner. Ikkje berre er det folkeskikk, men det er naturlig når ein bryr seg om andre. Eg forstod HI slik at ein omtrent måtte gå like opp i ungen som mora, ein anna innlegger meinte og at ein skulle anerkjenne at mora no ikkje var ein, men to. Eg synes det blir feil.

Skrevet

Så merkelig at såpass mange forventer at alle skal være like intereserte i babyen som de er. Hadde jeg vært hos legen og han hadde spørt mer om babyen enn meg hadde jeg byttet lege. (så sant det ikke var for barnet jeg var der...)

noen folk er ikke så opptatt av babyer. Spesielt de som ikke har egne barn. Sånn er det bare og de er ikke nødvendigvis mindre verdt å kjenne likevel. Det er ikke sånn at mor er to personer i en, mor og barn er da 2 individer...

Skrevet

Nå har det faktisk aldri skjedd meg så lenge jeg har vært mamma. Alle ser ut til å være veldig opptatt av henne og det er jeg kjempeglad for! Jeg forventer ikke at folk skal være like interesserte i babyen som jeg er, det er jo nesten umulig;) Men jeg forventer at de gir henne en del oppmerksomhet ja. Synes det er veldig rart hvis de ikke gjør det jeg. Selv om de ikke har egne barn eller ikke er så opptatt av barn så har jo faktisk jeg blitt mamma og det synes jeg man skal vise interesse for (om ikke annet av ren høflighet). Det er jo ikke noe problem å late som man bryr seg i fem min.

Skrevet

Det er litt forskjell på bekjente og venner, da! Jeg forventer ikke at bekjente/ukjente skal vise interresse, selv om jeg blir veldig glad når de gjør det. Må si meg litt enig at det handler om vanlig folkeskikk å spørre hvordan det går med mor og barn.

Poenget mitt i utgangspunktet var jo at jeg blir utrolig glad og stolt av all oppmerksomheta babyen min får! Og venner som ikke viser oppmerksomhet... tja, jeg blir ikke såra men jeg synes det sier mye om hvor mye/lite de bryr seg. SPESIELT venninner!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...