♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 hva synes dere babyen burde ha på seg og sove i når det er 10 grader ute?
Lillenurk No.2 Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 Litt usikker selv jeg, men jeg har på body, strømpebukse, bukse og genser og en fleecedress. Også ligger han i en pose som er foret med ull og har lue på. Han er god og varm når jeg tar han opp..
♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2007 er ikke så lett nei. Min gutt sover i saueskinnsposen med tynne ullklær, og en tynn lue. Sover som en stein og sover i 3-5 timer... Er usikker på om det er for varmt, eller om det regulerer seg selv...
FanteGuri Skrevet 5. oktober 2007 #5 Skrevet 5. oktober 2007 Hvis babyen er klam i nakkegropa er det for varmt.. Sunniva har på seg body, strømpebukse, bukse, tynn ulljakke og bomull/ ullue. Ligger i bag i vognen, bruker dyne når det er 10 grader, ellers blir hun for varm.
Yrha Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg bruker ullbody, bukse, lue,tynt ullpledd og dyne. Tar bort ullpleddet hvis han kjennes klam.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #7 Skrevet 5. oktober 2007 Lillenurk...hvor mange grader er det der du bor?? Hørtes veldig mye ut...men du har kanskje en kald baby for alt jeg vet.... Jeg har på strømpebukse, body og tynn jakke. LIgger under dyne på saueull. Mer enn nok.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #8 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg reagerte også på det Lillenurk kledde babyen sin i...det hørtes ekstremt mye ut i 10 grader!!! Blir helt sjokkert her jeg sitter!!!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #9 Skrevet 5. oktober 2007 Hvis Lillenurk kler på alt det det når det er 10 grader, hvor mye vil hun da ta på når det blir minusgrader?? Jeg har på babyen body, bukse, bomullsjakke og lue. Babyen ligger på lammeskinn. Dyne, eller voksipose løst på.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #10 Skrevet 5. oktober 2007 Det hørtes voldsomt ut det lillenurk kler babyen sin i, ja....men hun sa vel at hun var usikker også. Her har jeg på bomullstrømpebukse, body under dyne. Ligger på lammeull. Mer enn nok. Vi må ikke glemme at det blir kaldere og det er lunt og godt i vogna, I tillegg til at de sover i pose eller under dyne/teppe. Lillenurk var usikker, men hun trenger kanskje råd om at 3 lag klær inni en ullpose hadde vært passe i 0 grader og lavere.......hvis hun ikke har en baby som er iiiiiiiskald av seg, da. Men som sagt, hun var usikker. Kanskje hun følger rådene.
Willy Wonka Skrevet 5. oktober 2007 #11 Skrevet 5. oktober 2007 Lillenurk er usikker, hun sier det jo selv. Kanskje komme med råd til henne i stedet for å skyte henne? Ja, hun har nok alt for mye klær på babyen sin, men det går jo an å si det på en "penere" måte.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #12 Skrevet 5. oktober 2007 Mange babyer som er pakket inn som det skulle vært minusgrader i 10 varmegrader......ja, jeg får vondt av disse små - for hva kler mødrene dem i når det blir virkelig kaldt. Har hørt om mye verre tilfeller enn Lillenurk. Men Lillenurk har for mye klær på i 10 varmegrader...men hun sier det jo også selv, at han er veldig varm når hun tar han opp.......
mamma snart ;o) Skrevet 5. oktober 2007 #13 Skrevet 5. oktober 2007 Min jente sover i bukse, sokker, body og strikkejakke inni ullpose i 10 grader. Varm som bare det når jeg tar henne opp. Kanskje du bør ta av hvertfall 1 lag, Lillenurk. Prøv deg frem, men det høres ut som du har litt vel mye klær på babyen din. Husk at det skal bli mye kaldere ute. Lykke til.
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 5. oktober 2007 #14 Skrevet 5. oktober 2007 Vil bare si at hvor varmt det føles ute når det er 10 grader varierer mye! Bor i Trondheim, og her kan det være 15 grader og iskaldt ute, mens det en annen dag er 10 grader og det føles varmt. Kommer velidg an på om det regner (er fukt i lufta) eller ikke, og om det blåser eller ikke. Temperaturen i vogna varierer velidg med disse faktorene. Og så kommer det vel litt an på babyen og? Min gutt er en slank liten fyr uten varmende fettlag, så jeg kler han i body, strømpebukse, bukse og genser (inne), og tar på han jakke, lue, tjukke sokker og votter når jeg tar han ut (ligger da i vogna med dundyne på). Dere synes vel dette høres enormt mye ut, men det er faktisk nødvendig, ellers er han kald når jeg tar han opp. Når det blir kaldere har jeg skinnpose og dress i ullfleece, så han kommer nok ikke til å fryse da heller. Et tips er jo å sette seg ute selv å kjenne hvor kaldt 10 grader faktisk er. Satt og leste på altanen en dag uten sol, og det var snakk om mengder klær og pledd som måtte til for at jeg ikke skulle fryse...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #15 Skrevet 5. oktober 2007 nødvendig med bukse og strømpebukse inne?? Da ville jeg satt opp temperaturen slik at gutten din slipper å ha så mye klær på inne....deilig for dem å slippe så mye klær hele tiden. Bare et råd..
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 5. oktober 2007 #16 Skrevet 5. oktober 2007 er veldig gulvkaldt her vi bor, og uten varmekabler er det ikke så lett å få opp tempen på gulvnivå da, desverre. Merket at han ble mye roligere i det jeg tok på han et ekstra lag med klær for noen uker siden, så før den tid var han nok litt kald, stakar... Men nå har nå vi et utebarn som trives supert i vogna si, så vi er mest ute om dagene
Turid Laila Skrevet 5. oktober 2007 #17 Skrevet 5. oktober 2007 Har bare hatt på han strømpebukse og langermet body og tynn lue. Alt i bomull. Ligger på madrassen i vogna med helseteppe og dundyne over seg. Og han er alltid god og varm, men han er varm av seg da...
Willy Wonka Skrevet 5. oktober 2007 #18 Skrevet 5. oktober 2007 3 dager til jeg får en liten gutt......og var på sykehuset idag for å ta prøver m.m (keisersnitt på mandag). Spurte samtidig om hva jeg burde pakke med av klær til hjemreisen og fikk ganske klart svar at jeg på passe på å "ikke bruke opp vinterklærne" nå...en feil mange gjør i følge jordmor. Ut fra det skulle jeg bruke skjønn. Altså kle på etter sunn fornuft. Bedre med litt for lite enn for mye klær sa jordmor. Skjønner jo ut fra denne tråden at sunn fornuft kan deles i mange nivåer, ja...hehe....
Lillenurk No.2 Skrevet 5. oktober 2007 #19 Skrevet 5. oktober 2007 Oi! Her fikk jeg mye pepper for påkledninga, ser jeg. Men dere kan ta d helt med ro For det første er det ikke en sånn ullpose av de typene man får kjøpt i baby-forretninger som koster 2000 el der omkring. Dette er en ganske tynn pose i stoff som det er et ull-lag inni. En pose som det ville vært altfor kaldt å bruke om vinteren. Da tar jeg nemlig fram voksi-posen. Posen jeg bruker går ikke an å snøre igjen eller stramme til rundt halsen, den er altså ganske åpen og jeg er derfor nødt til å ha på gutten varme klær inni. Jeg er alltid ute å sjekker at han ikke er for varm/kald. Slik jeg har skjønt det er en voksi-pose like varm som en lammeulls-pose som slike flere av dere antok at gutten min lå i. Jeg så på et av de anonyme innleggene her at barnet lå på saueskinn med voksi-pose løst oppå. Det er MYE mer enn jeg har på gutten min. Sånn, nå føler jeg at jeg har forsvart meg ganske godt Men er åpen for flere innspill
Gjest Ut på tur Skrevet 5. oktober 2007 #20 Skrevet 5. oktober 2007 Umulig å si, kommer ann på hvor varm babyen er, om det er vind, sol, hvor gammel den er, om den skal ligge i vogn, hva slags vogn, bæresjal, babybjør? Jeg for min del har ikke så mye klær på.Hun er varm og hun skal også ha klær til vinteren
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #21 Skrevet 5. oktober 2007 Hei Lillenurk Her får man gjennomgå skal du skjønne..hehe. Men anbefaler deg heller å ta i bruk f.eks et lag med ull i en ullpose, så slipper du lag på lag og babyen din har det nok mer behagelig ved å slippe 3 lag. Bare et forslag.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #22 Skrevet 5. oktober 2007 Ja, jeg ville kanskje revurdert påkledningen i 10 grader, lillenurk. Det høres fortsatt mye ut med strømpis, bukse og fleezedress nedi en tynn ullpose i 10 grader...det er som ut på tur sier, babyen skal også ha noen ha på til vinteren. Tror neppe babyen din vil fryse i f.eks strømpis og fleeze f.eks...eller bukse og fleeze i pose
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #23 Skrevet 5. oktober 2007 Lillenurk Husk med ullposen din...så bruker faktisk da babyen din 4 lag på segi 10 varmegrader. Hva gjør du til vinteren?
Lillenurk No.2 Skrevet 5. oktober 2007 #24 Skrevet 5. oktober 2007 Som sagt er ikke dette en ullpose, den er mye tynnere enn en dundyne for eksempel. I tillegg skal der sies at gutten min har blitt for stor til å ligge i bagen på vogna, han ligger i sportsdelen og da kan han ikke bare ha en dyne på seg..
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #25 Skrevet 5. oktober 2007 blir likevel 4 lag på seg..... ;o) blir som størmpis, bukse, fleeze og ullbukse for å si det sånn. Men du kjenner jo babyen din best. Hvis du velger 4 lag på babyen din i 10 varmegrader...ja, da gjør du det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå