Gå til innhold

Hvorfor er alkohol lov?


Anbefalte innlegg

Gjest miang*mikrovampyr*
Skrevet

Problemet er jo at alt for få holder seg til BARE øl, og de færreste kjenner sin begrensning. Det ser man jo bare i Oslo hver helg, med fylleslagsmål og det som er.

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt greit, og jeg må innrømme at jeg - heldigvis - ikke har egen erfaring med annet enn alkohol.

Men jeg tror det er naivt å ikke tro at det er kortere terskel fra en joint til sterkere saker, enn fra alkohol.

 

Jeg kommer ALDRI til å stemme for at dette blir lovlig i Norge.

Skrevet

Det er få som TROR noe her. Korrelasjon mellom bruk av cannabis og bruk av andre illegale rusmidler finner man kun i land hvor cannabis ikke er lovlig som rusmiddel. I land hvor cannabis er lovlig, finner man ikke denne korrelasjonen. Regnestykket kan du kanskje gjøre selv?

 

Forresten ble det avdekket en korrelasjon mellom bruk av urtemidler og cannabis. Bør man da forby urtemidler ettersom det da muligens kan føre til cannabisbruk?

Skrevet

Samme for meg. Bruker ikke urtemidler heller. Jeg har et helt "normalt" forhold til alkohol - tar et glass vin til maten innimellom, og en fest eller to i løpet av året med alkohol, hvor jeg kan bli god og brisen. Har aldri mistet kontrollen. Har aldri hatt behov for å prøve ut noe annet heller, og har null forståelse for de som gjør det. Hva er vitsen liksom? Hvis alle hadde gjort som meg, hadde ikke dette vært noe problem! ;-)))

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Men siden vi har fri vilje og han til nytelse...hvorfor er det da ulovlig med hasj og kokain og sånt? Er det bare kulturbestemt?

Skrevet

jeg skulle ønske d ble forbudt med alkohol...D er godt med et glass likør synes jeg,eller brennevin utblandet i brus/juice,men er ikke avhengig av d og d hadde ikke heftet meg om d ble forbudt! D følger med så mye dritt med alkoholen..D ødelegger så veldig mange familier!

Skrevet

T.V.N.S; enig med deg.

Det jeg ikke forstår er hvorfor "to onder" hele tiden skal settes opp imot hverandre.

Og det er dessuten stor forskjell på hvem som tåler hva,både når det gjelder alkohol og andre rusmidler,enten de er lovlige eller ikke.

 

Sunt er det ikke, noen av delene.

 

Noen blir avhengige,andre klarer ta moderate mengder. Dette gjelder både alkohol og andre rusmidler.

Tobakken ser ut til å være verstingen når det gjelder avhengighet blant befolkningen. Usunt,stinkende og dyrt. Men det er så lovlig,så....

 

Har nok MYE med penger i statskassa å gjøre!

 

Skrevet

Jeg er glad alkohol er lovlig, jeg. Det er maaaange venner jeg ikke ville hatt om det ikke hadde vært for alkohol.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...