Gjest sug lut satan i toern Skrevet 5. oktober 2007 #26 Skrevet 5. oktober 2007 Ja, du er skikkelig godt opplyst, annie. Du har virkelig satt deg inn i abortlovgivning i andre land. Klapp, klapp, klapp. Egentlig synd du ikke ble abortert, egentlig. Lurer på om det er for sent nå?
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 5. oktober 2007 #27 Skrevet 5. oktober 2007 Bare til generell opplysning: Danmark har 12-ukers grense som oss, Russland har siden Stalins tid hatt 12 uker med muligheter opp til 22 uker i visse tilfeller, men diskutererer nå å begrense anledningen til senaborter ytterligere.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #28 Skrevet 5. oktober 2007 Egentlig synd jeg ikke ble abortert? Det var da også noe å si. Det er du som ikke er opplyst,ikke meg. Abort er ikke noe som blir opplyst mes i media.Når aborter blir tatt sent,er det ikke noe folk roper høyt om. I Russland tar man gjerne abort langt ut i 3.trimester på private klinkikker. Det trodde jeg alle visste,etter reportasjen som gikk om dette i fjor.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #29 Skrevet 5. oktober 2007 Nei sug lut satan i toern, DU skulle egentlig vært en flekk på lakenet!!
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #30 Skrevet 5. oktober 2007 Men det ble jeg altså ikke, hvilket genpoolen drar nytte av.
RundLurt? Skrevet 5. oktober 2007 #31 Skrevet 5. oktober 2007 For et idiotisk innlegg, tror du det vil forandre noens mening? DUST!!
RundLurt? Skrevet 5. oktober 2007 #32 Skrevet 5. oktober 2007 Forøvrig hyggelig for folk som har mistet ufrivillig å lese dette da? Vet jo om enkelte her inne som har gjort det! Hadde du gått i bhg hadde jeg kobla inn ppt med engang for totalt svikt på den empatiske utvikling!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #33 Skrevet 5. oktober 2007 Det har ingen ting med folk som har mista eller syke embryoer, eller folk som blir voldtatt! Nå er det snakk om par som ikke føler"det passer" akkuratt nå!
RundLurt? Skrevet 5. oktober 2007 #34 Skrevet 5. oktober 2007 Og det har du full rett til å stille deg til doms over? Hva som er riktig i forhold til folks liv? Du er gud?
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #35 Skrevet 5. oktober 2007 Man skal ihvertfall ikke drepe babyer "fordi et ikke passer med barn nå". Da for de til pokker heller bruke prevensjon da hvis det passer så innmari dårlig.. eller slutte å ha sex med gud og hvermann. Synes innlegget til HI var utrolig fint og godt illusteret jeg...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #36 Skrevet 5. oktober 2007 http://debatt.sol.no/show.fcgi?category=3500000000000009&conference=156&posting=20500000002284062 Les dette vist dere gidder..ialfall en som angrer...
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #37 Skrevet 5. oktober 2007 Det hører til sjeldenhetene at noen tar abort i 6.måned. Det er egentlig ikke noe vi trenger å diskutere her...? Isåfall skal jeg gjerne se at du kommer opp med litt tørrfakta på hvilke land dette er etc. Ja, i Russland kan man sikkert få utført en abort i sent i svangerskapet - ja, jeg finner det ganske hårreisende selv... Men, for å diskutere abort og reglementet rundt det i Norge, da. Jeg skjønner at folk er imot abort, og jeg respekterer det. Akkurat som jeg respekterer at folk stapper i ungene sine McDonalds mat og forer opp ungene sine til å bli overvektige. Akkurat som jeg respekterer at noen er muslimer og andre er hedninger, liksom. MEN, jeg er også forsiktig med å si akkurat hva jeg mener om det, jeg kan godt være uenig i deres valg, men jeg sitter da ikke å uttaler meg og kritiserer det i det vide og brede?! Det er kun etter 8.uke at det ikke lenger brukes definisjonen embryo men går over til foster. Jeg skjønner såklart at folk allikevel ser på det som noe som kan bli et menneske, men mener allikevel at det ikke helt kan kalles det samme... En abort er ikke lett å gå igjennom - tvert imot... Ja, for noen så er det ikke alltid prevensjon fungerer - selv om man bruker det. Jeg har kommet frem til den konklusjon at man liksom ikke helt dømmer folks situasjon og hvorfor ting i livet har skjedd som det har før man har fakta på bordet. Om man blir voldtatt f.eks er det EKSTREMT vanskelig, ja, faktisk umulig mener jeg, å skulle beholde et barn. Jeg skal innrømme at jeg kjenner en som gjorde det. Hun beholdt barnet etter en voldtekt i en alder av 16 år, adopterte vekk jente og vet ikke noe mer om henne. Hun sliter fortsatt utrolig mye med det den dag idag. Hun ville såklart ikke beholde barnet for seg selv pga. alle minnene, men allikevel var det so to speak umulig å gi slipp på noe hun hadde blitt så knyttet til. Adopsjon er en mulighet. Dessverre er det veldig vanskelig å få adoptere vekk sitt barn i Norge. Det går heller gjennom barnevern og fosterhjem i mange år før en evt. adopsjon vil finne sted. Og hvor lett er det å gå gravid i 9.mnd for så å gi ifra seg det lille barnet? Hadde det ikke vært selvbestemt abort i Norge hadde mange metoder blitt brukt. Bla. strikkepinnemetoden i N.Irland... Vil ikke folk beholde barnet av diverse årsaker, finner de en måte å ta abort på, uansett. Abort er et tungt valg, og de færreste gjør det fordi det er en "enkel" løsning ut. Det handler ikke om at man mangler empati og følelse for det som kunne ha blitt sitt barn. Det handler om å se situasjonen sånn som den er nå, og ta et valg utifra det man tror er best for barnet og det som er bra for de det gjelder. Jeg mener at man virkelig ikke kan dømme utifra dårlig informasjon, eller noe man har lite innblikk i. Helt ærlig skjønner jeg ikke at folk bruker tid på å provosere seg over det. Snakke nedvergende over folk som har vært igjennom en abort. Det er ikke et lett valg - et tøft et som følger en resten av livet. Det er derfor viktig å møte støtte - om ikke forståelse, i hvert fall støtte... OG hvis dere eier empati burde dere egentlig nesten forstå det. Jeg mener personlig at abort ofte går på at man ser hvilke grenser og muligheter man har, og velger å følge disse...
KariMari Skrevet 5. oktober 2007 #38 Skrevet 5. oktober 2007 Og det er ved slike innlegg jeg undrer på hvor moderator egentlig er?? Dusteinnlegg!
KaMa Skrevet 5. oktober 2007 #39 Skrevet 5. oktober 2007 Uff... Så pinlig lesning... Forsøkt å få det publisert i de blå sider? Eller det er vel feil fora, men det er da massevis av damemagasiner som gladlig ville trykket dette søtsuppete skvipet som er ment å få frem tårene. Om du derimot tror et øyeblikk på hva du skriver, så sett deg ned å les litt om et embryos utvikling til menneske. Og så kan du filosofere litt om det er rimelig å gå ut fra at noe som faktisk ikke er et individ skal ha språk til å formulere latterlige søtsuppe-tanker, før det faktisk har noe språk. ,,og til slutt, dette er ment for de som velger abort ikke de som mister underveis? Litt urimlig å skille slik, er det ikke? Har du allerede konkludert med et embryos følelsesliv og viten om sin eksistens og hvor/hva denne eksistensen går ut på, så kan du ikke si at den er situasjonsbetinget i forhold til hva det har i vente.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #40 Skrevet 5. oktober 2007 Den der linken som ble lagt ut her oppe leste jeg bare slutten på, men alvorlig talt! Hvis du først har lyst til å ta abort, så skal du vel ikke ta med deg fosteret og begrave det i hagen, vel?? Eller skulle hun få en kirkelig begravelse? Det der er for drøyt altså! Jeg har, i likhet med tusenvis av andre, tatt abort, og det er klart at jeg har mine tanker om det. På den annen side ble jeg gravid med en fyr etter en one-night stand, angrepillen virket ikke og jeg hadde ikke peiling på hvem han var. Men det var jo ikke et LETT valg. De som ikke har tatt abort bør holde godt kjeft, for jeg var også "Jeg kunne aldri tatt abort", men så ser jeg at det var det beste da. Forbanna tullinger!!!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #41 Skrevet 5. oktober 2007 Og dessuten ville man aldri fått innvilget abort i 6.-7. mnd i Norge!!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #42 Skrevet 5. oktober 2007 Hadde mine foreldre tatt abort hadde ikke jeg finnes idag. Jeg er adoptert bort til noen fine mennesker i norge. Mine foreldre var unge, alt for unge. Di var norske. Men valgte å føde meg og adopterte meg meg bort til noen andre foreldre i norge. Jeg tenker ikke på dem den dag idag, men er evig takknemlig for at di valgte som di gjorde, vist ikke hadde ikke jeg vært til den dag idag!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #43 Skrevet 5. oktober 2007 Men det går jo ikke an å tenke sånn!! Selvfølgelig vil jeg ikke unnvære min lille gullunge nå, men jeg tok jo en angrepille fordi jeg egentlig ikke ønsket å få barn. Jeg vurderte abort for og i mot, og da jeg endelig hadde bestemt meg for hva jeg ville gjøre var det for sent. Nå har jeg selvfølgelig verdens deiligste barn som jeg ikke ville unnvært. Det går ikke an å tenke at du kunne vært en abort. Det kunne sikkert jeg også vært det. Dessuten skal det mye til å få adoptere norske barn, så det er ikke mange som får den muligheten. Jaja, hver sin kampsak!
lanoforliten Skrevet 5. oktober 2007 #44 Skrevet 5. oktober 2007 Halshugg meg gjerne, men jeg er helt enig med hi... Selvfølgelig er det noen ganske, ganske få tilfeller der abort er eneste mulighet men du verden så kjøleg verden har blitt!!!! Kanskje du reddet liv i dag med dette innlegget. Jeg sitter her med klump i halsen etter å ha lest dette!!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #46 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg syntes det var utrolig sterkt å lese... Gråter skikkelig nå. Er utrolig glad for at jeg valgte å IKKE ta abort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå