Gå til innhold

Apropo mors alder...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg eller er det slik at noen navn ser ut til å være typiske navn å gi babyene sine fra "unge" mødre (under 23-24 år som førstegangsmamma)? Tenker da på navn som Kevin, Marcus, Emil, Emma, Sebastian, Natalie osv, poppis navn :-). Noen som har barn som har slike navn? Hvor gammel var dere når barnet ble født? Dette er IKKE noen form for kritikk innlegg altså, det bare har slått meg noen ganger og jeg lurer på om det er noe i det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er ung mor og jenta mi heter anniken, tror ikke det er noe poppisnavn! men det kan jo være jeg er forut for min tid! hehe... men har tenkt tanken selv ja.

Skrevet

Jeg er pensjonistmor... he he he. Greidde akkurat å få den første før jeg fylte 36 år og den andre før fylte 37, og mine heter Martin og Kristian. Ut fra navnene er jeg da en ung eller gammel mor... ? hehehe

Skrevet

Ja, mener ikke alle da, er jo ikke så gammel selv og inge av mine har poppis navn, men f.eks vet jeg om 4 Kevin'er i RL og alle mammaene er/var under 23 år + at jeg vet om endel her inne også og alle de jeg vet om er/var også under 23-24 år.

Skrevet

Har nok tenkt tanken jeg også, selv om jeg faller utenfor den teorien da. Var ikke fylt 21 år når jeg ble mamma for første gang, og valgte langt ifra ett poppis navn, heller litt traust og gammeldags navn, Johanne. :o)

Men det har nok mye med smak å gjøre også da. ;o)

Skrevet

Hehe.. ikke vi du. Vi ville for all del ikke ha et "inn" navn. Tekte på hvor kipt det er med marcus A markus F markus P osv i skole og bhg.

Valgte et godt gammelt navn, som ikke er mye brukt.

Jo eldre pleierene var på barneklinikken, jo bedre likte di navnet. Mens noen av våre venner i byen var litt mer slik : "Har dere arvet navnet?" "*stakkars* Nei det har vi ikke.

Men ja synest det ser slik ut jeg også.

Skrevet

Hmm. Du har kanskje LITT rett, men bare litt:) Hehe. Kjenner MANGE som har såkalt poppisnavn som har foreldre som er rundt 30 og godt over....

Skrevet

kjenner ikke så mange som er nge mødre her, for jeg er den yngste moren i kommunen her (!) å jeg er 24. å mini heter Jonah. ikke så poppis da.. har ikke vært borti noe andre som heter det...

men her er mange mødre som er eldre enn meg, å de kaller barna sine for simon, vebjørn, johannes, linnea, jørgen, daniel, isak, aron, fredrik, steffen, ja.. sånne navn.. kansje eg har det mest poppis-navnet da? kuuuult!!!

hvem med sine fulle fem kaller sitt barn ida-madelen, å tvinger alle å bruke begge navna?

storebror heter jøran da. å da var jeg ung mor. men ikke no særlig poppis-navn da...

om eg får en gutt til, skal han hete ørjan :)

Skrevet

Min heter Andreas og jeg er 32. Har vært 10 på topp de siste 10 åra omtrent vel.

ellers tror jeg ikke navn har så mye med alder å gjøre egentlig, men kanskje litt.

En i barnehagen heter Kevin Elias. Mamman er nok ihvertfall 35. Og det er vel "poppis" navn vil jeg tro.

Selv ønsker jeg meg en liten Matihas på sikt....... får jeg jente en gang er det nok Emilie som gjelder. Lyst på Nickoline Emilie, men det blir nok nedstemt av sambo.

Nå vil ikke han ha flere barn da, så problemstillingen får vi nok ikke. Hvis ikke "gud" hører min bønn om å få en liten til!

Skrevet

er 21 og var 21 da han ble født..og ja han heter marcus..hehe..men tenkte ikke over det da,var sambo somkom med navnet,var det eneste han likte og jeg syns det var fint så da ble det det..:)

Skrevet

angrer heller ikke et sekund,poppis eller ikke poppis..ville ikke hatt noe annet navn på min skatt ..:)

Skrevet

I barselgruppa mi har vi Dennis, Noah, Lukas, Jonas, Elisa, Emilie og Endre. Alle mødrene er under 35 yngste er 21. Jonas, Emilie og Noah har de yngste mødrene...

Skrevet

Veel Eldste jenta vår heter Gine og minste Emilie. Mannen min var fast bestemt på Emilie, ikke for det er "poppis" navn nei:) langt i fra!! Han er ikke "inn" i det og han hadde aldri hørt det før han så det i navneboka. Og Gine...Poppisnavn?? Neei:)

Jeg er 21 da og var 18 og 19 år i den tid!

Skrevet

Kjenner både Emil og Emma jeg og begge har foreldre på 30+ (når ungene kom til verden).....

Skrevet

jeg var 19 da jeg fødte men ble 20 kort tid etterpå.

Mi Heter Alice Emilie,,, Emilie er jo er poppis navn, men det var farsia sitt ønske:) hun er faktisjk oppkalt etter min bestemor og sambos oldemor

Skrevet

Jeg er 22, under 40 stk i Norge med samme navn som gutten min,

så nei, ikke poppis... Foretrekker noe som er litt mer sjeldent;)

Skrevet

Jeg var 20 år når jeg fikk Nathalie, men nå har jeg blitt 21 år gitt. Trodde Nathalie var et mer populært navn for ca 15 år siden enn det det er nå men.

Gjest thricane
Skrevet

jeg fikk niklas da jeg fylte 22 år. vet ikke om det går under poppis navn eller ikke:) hehe.

Skrevet

Min eldste fikk et navn som lå på ti på topp lista. Mine to yngste, som jeg fikk da jeg var 30 og 43! har langt mer tradisjonelle navn, men temmelig lite brukt. I mitt tilfelle stemmer det. Og det stemmer visst også i virkeligheten. Det er forsket på:)

Skrevet

Jeg tror ikke det har noen sammenheng. Tror det er kommer mer ann på hva slags smak man har og hvilke navn man er oppvokst med.

Jeg kunne aldri tenkt meg å kalle barnet mitt et navn som jeg forbinder med eldre mennesker (gudrun for eks) heller aldri silje, ida, anne o.l. fordi dette er navn som "alle" på min alder heter.

Når vi skulle finne nvan til jenta vår var det viktig for oss at det ikke var et vanlig navn (vi hadde kun hørt om en som het Natalie og hun var 30), At navnet kunne uttales godt på engelsk, i og med at man bruker mer og mer engelsk i arbeidslivet, og det måtte være et navn som vi begeg syntes var pent.

Derfor ble det Natalie :) bortsett fra et par her inne så har jeg kun vært borti eldre mødre som har gitt datteren sin same navn, over 35 år alle sammen tror jeg.

Jeg har et navn som er utrolig poppis nå (emilie) men mamma ga meg dette navnet når hun var 32 år gammel :)

Skrevet

Får jeg en sønn en gang skal han foresten hete emil :) Men det er fordi jeg vil kalla han opp etter pappan min og oldefaren min.

Skrevet

jeg er 28 og min heter kevin :o)

Skrevet

Eg har valgt eit "ti på topp" navn til begge jentene mine, var 24 og 25 når dei vart fødd. Føler meg ikkje som ei så ung mor. Og dessuten var det pappaen som valgte navna og han var godt over 30 :D

Skrevet

Dattern min heter Amalie og lille mann i magen skal hete Kasper :)

dette er vel begge "popis" navn, men jeg er vel en såkalt "moden" mamma ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...