Ouagadougou Skrevet 4. oktober 2007 #26 Skrevet 4. oktober 2007 Hun er som sagt under den kriminelle lavalder så hun kunne jo ha drept den lille ponnien uten at hun hadde blitt straffet. De vil jo her bare få en melding om at saken er henlagt, de vil ikke få beskjed om at saken er anmeldt. Og kan man virkelig kalle det dyremishandling? Ikke at jeg hadde satt meg på en fremmed dames ponni, men dersom jeg hadde gjort det hadde jeg ikke skjønt at det kunne skadet den (spesielt ikke dersom jeg veide det en 10-åring veier) Og det er langt i fra sikkert at foreldrene er erstatningspliktige - nå er ikke jeg jurist, men har hatt erstatningsrett (men det begynner å bli 8-9 år siden) og etter hva jeg husker skal foreldrene ha vært uansvarlige for at de skal bli erstatningspliktige. Og har foreldrene vært uansvarlige som har latt barnet sitt gå rundt i nærheten av besteforeldrenes hus? Og kan man bevise at det at hun satt på ponnien (kanskje bare i ett minutt for å ta bildet) har skadet ryggen på ponnien? Jeg synes det var guffent det hun gjorde, men hun er jo tross alt bare 10 år - lysten på å sitte på den ponnien har vel rett og slett tatt overhånd. Og som sagt, en anmeldelse vil ikke føre frem, og som sagt så er de ikke nødvendigvis erstatningspliktige heller. Og denne personen som har tatt bildet- ikke sikkert at den har vært klar over at det kunne være skadelig for ponnien - folk flest tenker jo tross alt at en ponni kan man ri på.
kua kalva,drektig igjen Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #27 Skrevet 4. oktober 2007 hun har hest på for selv,å skal kjøpe egen hest nå. hun har ridd ett par år,å er klar over konsekvensene,for de har jeg fortalt henne om tidligere i sommer,hun har maset hver dag om å få komme å gallopere på våre hester,å vi har sagt nei,enkelt å greit fordi den store hesten vår er ikke noen barneponni,at det gikk så bra som det gjorde kan de være glad for( at de ikke selv ble skadet) da hadde jeg vært ansvarlig. da ponnien ble ridd på var hun bare 1,7 år,noe som er for tidlig på alle hester,å spesiellt på en shetlandsponni,de er sent utviklet. dyrelegen kommer til uken å vi tar behandligen etter anbefaling fra de. har prøvd å ringe foreldrene hennes i dag( vill gjerne ha en unnskyldning fra detteren) men de har ikke svart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå