Gå til innhold

i dag fikk jeg sjokk!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillesøstra min kom på besøk,å ba meg se på en profil på nettby.

på filene der ser jeg barebarnet til naboen som er å rir på min shetlandsponni ute på beite uten hjel eller lov i det hele tatt.

det er snakk om en ponni som ikke fyller 2 før i desember å jenta som rir er 10 år,hun har mast hele sommeren om å få ri henne,men fått nei til svar,å jeg har forklart hvorfor hun ikke får ri henne.

alikavell har hun gått inn på beite til 2 fremmede hester å ridd på den yngste,som har fått skde på grunn av det.

jeg kunne ikke skjønne hvorfor ponnien min har ryggproblmer i en alder av under 2 år,min lille har så vidt fått sitte på henne å da max i 5 minutter å hun veier bare 10 kg.

nå er alt satt på vent med ponnien på grunn av skaden hun har fått.

ringte jenta som først nektet men tilsto til slutt å hun ble sur på meg???? jeg snakket rolig til henne å forklarte situasjonen.

så ringte jeg foreldrene hennes å jeg fikk hakeslep,det var så vidt de reagerte,de sa bare "åja har hun det? det viste jeg ikke?"

jeg kommer til å ringe dyrelegen i morgen å sende regningen til foreldrene hennes.

ååå er sååå sinna!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da skjønner jeg godt at du er sinna. Syns det er ganske merkelig at foreldrene ikke reagerte mer enn det ja.

Skrevet

Hun er gammel nok til å forstå at man ikke gjør sånt, og hvert fall gammel nok til å ta i mot en beskjed. Send regning, du.. Foreldrene er ansvarlige for det hun gjør, og når det til og med finnes fotobevis.. kanskje du skal prøve å lagre dem på maskina di? Veit ikke hvordan det er med nettby og kopiering av bilder..

Skrevet

Oioioi hadde blitt så forbanna! Ja send regninga til foreldrene! Rart dei reagerte på den måten da...

Skrevet

Kopier hele pc bilde også du. Ctrl + print scr (over del knappen ett sted) og så åpne det i Paint. og lagre.

Da ser en også mer enn bare bilde, at det er lagt ut på hennes profil på nett.

Skrevet

sånn.

da er bildene lagret.

takk for hjelpa:)

Skrevet

Sier som de andre.. Kopier bilder og send regning!

Skrevet

Ja det hadde fillern meg jeg gjort og... Fy flate så dårlig gjort... Ja barn gjør mye rart, men denne jenta er faktisk gammel nok til å skjønne at når hun får beskjed om at det ikke er lov, så er det ikke lov... Og da må hun (og foreldrene) ta konsekvensene av det... Send regning...

Skrevet

Hun var tydeligvis ikke alene om det heller, noen må jo ha tatt bildet.

Så med den holdningen foreldrene viste da du ringte begynner jeg å tro at de er mer skyldige enn de gir uttrykk for.

Skrevet

Fy f.. forstår godt at du er sinna!!! Stå på! Alvorlig talt, noe så frekt gjort!!!!!!! Både av jenta og foreldrene!!!!!

Lykke til!

Skrevet

ja regningen får de.

men så respektløst!!! har ikke vært borti maken

Skrevet

galskap. Et sted må jo også denne jenta ha lært sin respektløs fra. For noen foreldre.

Bestill den dyreste dyrlegen som er å oppdrive og send regning.

Skrevet

respektløs=respektløshet

TorvaldTåke

Skrevet

får å si det slik så er jenta utrolig bortskjemt,alt hun vill ha får hun,jeg jobber på hestebutikk å når hun kommer innom velger hun alt hun vill ha så kommer foreldrene å betaler

Skrevet

første tanken som slo meg.....hvem lar en 10 år gammel jente opprette profil på nettby?? Det kan ivertfall min datter drømme om herfra og inn i evigheten:)

Skrevet

Vettu hva? jeg hadde anmeldt dette! print ut bilde og gå til politiet. Ring dyrelegen for å få full oversikt hvor mye det vil koste for å fikse ryggen til ponnien. stakkars lille :( at det går ann å være så idiot! foreldrene til hun har fullt ansvar så ikke nøl med dette.

Skrevet

Uff, ikke noe kjekt i det hele tatt. Er enig at du bør sende regning (men kan man fikse ryggen til en ponni?), og at det ikke var bra at jenten gjorde det og at foreldrene reagere lite. Synes likevel ikke du bør anmelde det. 1) Anmelde en for å ha ridd en ponni uten lov? Ikke akkurat en grov forbrytelse. 2) Jenten er langt under den kriminelle lavalder.

Skrevet

Selvfølgelig bør hun anmelde saken til politiet! Er jo faktisk snakk om (i praksis) dyremishandling her, shetlandsponnien er meget sannsynlig skadd for livet dersom det er påvist ryggproblemer. Saken vil bli henlagt (som de fleste saker dessverre blir...), men det kan kanskje sette en støkk i jenta (eller kanskje heller foreldrene) og få henne (dem) til å tenke seg om en gang til før forbud trosses. Regning for alle dyrlegeutgifter må selvsagt dekkes av jentas foreldre, det skulle bare mangle. En 10-åring er gammel nok til å vite bedre!

Skrevet

Så utrolig dårlig gjort. Og stakkars ponnien din!

Håper han kommer seg!

Gjest Renate&nydelige Christina
Skrevet

Stakkars ponni:-(

Jeg hadde klikket på de som gjorde det!!!

Skrevet

Enig med AlmaAta, dette hadde jeg også anmeldt. Hvis ponnien han fått varige ryggskader så er det i tillegg et økonomisktap her, som jenta eller i dette tiflellet foreldrene må stå ansvarlig for.

Anmeld, da blir i tillegg også barnevrnet koblet inn og det trengs kanskje med slike foreldre?

Skrevet

Helt klart uakeptabelt at en 10-åring trosser deres formaninger. Og veldig leit dersom ponnien skal få varige skader av dette.

Men å anmelde jenta for dette synes jeg er å gå for langt. Hun bør få forklart i klartekst hvilke konsekvenser og fare hun har satt hesten i, og deretter at hennes foreldre må stå økonomisk ansvarlige til det.

Skrevet

Hvis denne hesten nå er skadet for livet og aldri kan brukes normalt, vil det jo antageligvis bli en forsikringssak og dermed må det anmeldes. Det er jo tydelig at foreldrene ikke bryr seg så å få penger derifra er vel dødfødt. Saken blir jo uansett henlagt pga alder, men anmeldes bør den.

Skrevet

altså; hvem tok bildet? hun var jo ikke alene om dette. jeg hadde anmeldt jeg, fordi det er det som virker på sånne. hun får jo alt hun vil, så foreldrene vil vel bare betale seg ut av dette også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...