Gå til innhold

prinser og prinsesser????

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor kaller alle barne sine prinser og prinsesser?

det iriterer meg litt.

jeg skjønner at barnet er det vakreste og det flotteste i livet. men prinser og prinsesser?

hvor ble det av Skatt? Edelsten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke du kalle barnet ditt det du vil,så får resten kalle sine det de vil?

Skrevet

Ikke alle! Jeg har aldri sagt prinsesse om jenta mi, og kommer aldri til å gjøre det. Jeg ble faktisk litt overrasket når hun begynte å si at hun var en prinsesse på eget initiativ...men når jeg spurte om hun var Tornerose eller Snehvit osv, så fikk jeg til svar:

"neiiii, mamma. Jeg er prinsesse Fiona".

Ok...da er hun altså en grønn prinsesse som er gift med Shrek*ler*

Ble nesten redd et øyeblikk ;o)

Men hva andre velger å kalle sine barn får være opptil dem selv.

Skrevet

Ærlig talt - "edelsten"??

Skrevet

Hvor ble det av Ivar og Johanne?

Skrevet

hmm forhåpentligvis ligger det en johann eller johanne i min mage.

Skrevet

ÅÅÅÅÅÅ, det var godt noen endelig satte ord på det for dette har irritert meg leeeenge nå. Er helt hinsides spør du meg!

Skrevet

ja spirer og .. men de er jo spirer til de blir et foster da :) hmhm

Skrevet

Spire forbinner jeg med blomster.. De er embryo før foster.. ikke spire.

Skrevet

en spire som skal vokse seg til et vakker blomsterbarn!! ;)

nei må nok si meg enig...

Skrevet

Dette husker jeg at jeg tok opp når jeg var på 1.tri.. Spire er noe jeg forbinder med floraen i farger på barneskolen. Hva med å kalle den for baby?

Er ganske irriterende med prins og prinsesse og.. Han eller hun.. Funker det og.. Vesla eller putten.. Finn på noe annet liksom..

Skrevet

Dette er deilig ! jeg trodde jeg var den eneste i verden som synes at dette med prinser og prinsesser er dumt.

det samme med spirer egentlig... er ikke spirer noe man kan spise, noe lignene karse???

Skrevet

Jeg kjente faktisk at jeg ble litt irritert de første gangene folk kalte datteren min prinsesse. Hun skal for f.. ikke være noen prinsesse, hun skal bli tøff og modig, sykle fort og klatre i trær! Hehe....

Og alle sa til meg, ja, nå er jo ikke du en så veldig rosa person, men jeg kjøpte nå denne likevel - også pakker jeg opp det ene sukkertøyfargede plagget etter det andre! Arg! Ble kjempeglad for alt jeg fikk likevel, men jeg må si jeg gleder meg til vi kommer over denne veldig rosa perioden og jentungen slipper å se ut som et drops hele tiden :)

Skrevet

Er det så ille om hun ender opp med å like rosa, da, og ikke sykler noe fort eller har høydeskrekk og liker Barbie og prinsesse-eventyr?

Skrevet

Poenget var vel gjerne at Tribals jente slipper å bli presset inn i et kjønnsrollemønster og kledd opp som marshmallow før hun eventuelt velger det selv, - ikke at hun ikke skal få lov.

Skrevet

Det er vel ikke ille om barnet liker rosa, eller leker prinsesse. Men jeg synes det er ille at foreldre behandler sine barn som prinsesser (er speiselt jentene dette går ut over tror jeg). I barnehagen der min lille stedatter går, ble det så ille at de måtte ta det opp på et foreldremøte. De kalte det for prinsessehysteriet. Jentene kommer i barnehagen i søte rosa vidundere av noen kjoler, med diademer og annet prinsesseutstyr. De har prinsessesmokker, prinsessetåteflasker/drikkeflasker, prinsessematboks og prinsessesekker. Alt i rosa. Det blir en kultur, og en konkurranse blant de små om å være mest prinsesse og ha mest prinsesseting, og den som ikke følger opp, blir utestengt.

Jeg har lenge reagert på prinsessehysteriet. Og det jeg kaller det rosa tyrraniet. Jeg blir gal av alle de rosa klærne med rysjer og bånd. Det finnes da så mange andre fine farger man kan ikle sine barn. Jeg blir nok sett litt rart på når jeg sier at jeg ikke kommer til å kjøpe et rosa klesplagg til vårt barn, og når noen sier at vi venter en liten prinsesse, svarer jeg ganske krasst at nei, vi venter et lite barn, ikke en liten dukke som skal dolles opp slik at hun knapt kan bevege seg. Jeg er så inderlig lei rosa. Rosa dukker, rosa bamser, rosa klær, rosa rom, rosa senger, rosa sengetøy, rosa gardiner. Alt er jo rosa.

Selvsagt gjelder ikke dette alle, men noen har ikke evne til å begrense seg. Og barnet får ingen mulighet til å velge selv, eller utvikle sin egen identitet. Det blir pådyttet mor og kanskje fars ønske om å være ei prinsesse, ingen naturlig utvikling her i gården. Nei, gud forby!

Skrevet

Jeg lurer egentlig litt på hva foreldrene til ”prinsene" og prinsessene" anser seg selv som. ”Konger”? ”Dronninger”? Eller kanskje de bare er tapere som anser avkommet som sin siste mulighet til indirekte å få utrettet noe stort ut av sitt ellers miserable liv?

Skrevet

Helt enig med at det blir vel mye. I går hørte jeg ett nytt ord "prinsessepoliti". Det første jeg tenkte på var uniformen, den må da se spennende ut........

Skrevet

Sitat:

Spire forbinner jeg med blomster.. De er embryo før foster.. ikke spire.

Anonym

At det er mulig....skriver nå heller lykke til med spiren til ei som forteller at ho er gravid...enn lykke til med embryoet.

Hva folk kan prestere å irritere seg over her inne altså, helt sykt.

Skrevet

Til NN 11:06

Dette er jeg 100% enig i. Dette burde virkelig begrenses når de går i bhg! Ett sted må grensa gå! Det er galskap at kjøpepresset skal starte såpass tidlig...

Skrevet

Hva med å bare skrive "lykke til"? Eller - vill idé her - "lykke til med GRAVIDITETEN"!?

Skrevet

Kreativ tolkning basert på svært lite informasjon. Jeg tror jammen jeg har sett deg her før, NN 15:40!?

Skrevet

KJÄRT BARN HAR MANGE NAVN!!!

Spire, frosken, lillebror, lilllesöster, bebisen, fröet, krapylet, skatten, prinsen, prinsessen, knöttet, tanntrollet, tulla, vesla, minsten, snuppa, bölla, rampen...............

....min datter leker med tog, biler, lego, er prinsesse, elsker dokker, er glad i rosa, ville ha grönn bursdags krone, liker å sykle, hoppe trampoline, löpe, klatre, rulle, höre på Hakkebakkeskogen, ser Elias og Biler, synger Kaptein Sabeltann og bä bä lille lam, vil höre eventyr om Snöhvit, Askepott, Rödhette og Bukkene Bruse - Önsker hun seg togbane, OK, kjempeflott! Vil hun leke med dokker, klart hun kan det! Lite av varje:) Og det synes jeg er flott!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...