WP-TLogPeanut Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Skal på filosofikurs i mårra,og sitter og funderer litt på dette,siden dette er temaet i morgen. For meg er jo meningen med livet lille tuppa mi.. Men jeg må vel egentlig finne ut en annen mening med det og,for jeg kan ikke bare leve og ånde for henne,tenk så lei og sliten hun blir av innblandinga mi om noen år Deres tanker da?
børdi Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 hmm meninga??? vi blir født-- sliter oss gjennom livet--- dør.... ferdig.. hehe
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Meningen med livet er å reprodusere seg hehe se barn og barnebarn, kanskje til og med oldebarn vokse opp.. ha noen å elske
Monajenten Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 Meningen med livet er vel sånn egentlig å reprodusere seg sånn at livet på jorden går videre. Eller noe sånt?
Marolla Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Meninga i livet for meg er rett og slett å være lykkelig. Datteren min gjør meg svært lykkelig. Mannen min gjør meg lykkelig, å trives på jobben gjør meg lykkelig. Alle jobber jo mer eller mindre med å bli lykkelig...
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Meninga med livet er å ha det godt, oppleve nye ting og kjenne glede
Turtle Skrevet 3. oktober 2007 #9 Skrevet 3. oktober 2007 meningen med livet er: nytelse og glede, evnen til å glede seg stort over små ting og evnen til å nyte i øyeblikket
Northernlights Skrevet 3. oktober 2007 #10 Skrevet 3. oktober 2007 Meninga med livet er å være små lys i en ellers mørk verden. Meninga med livet er å være mot andre som du vil de skal være mot deg, og så er det en flott fordel at så mange som mulig finner seg en make,føder avkom som igjen fører samme filosofien videre. ;o) Circle of life!
Pixie Power Skrevet 3. oktober 2007 #13 Skrevet 3. oktober 2007 Spre lys og god energi, gjøre erfaringer og utvikle oss, lære å leve i nået og nyte det :-)
Northernlights Skrevet 3. oktober 2007 #14 Skrevet 3. oktober 2007 OG kakao og boller ;o) OOOOOOOOOOOOoooooooog et glass rødvin i ny og ne! ooooooooooooooooooooooooooooog litt attåt ;o)
___ Skrevet 3. oktober 2007 #17 Skrevet 3. oktober 2007 Hva den fulle meningen med liver er vet jeg ikke, men jeg vet at ved å føde barn har jeg kommet litt nærmere. Om jeg selv ikke får utrettet noe stort, så har mine barn sjansen, og deres barn etter dem. På samme måte vil nyttige jobber som bringer menneskeheten fremover, føre oss nærmere svaret og dermed være en del av meningen med livet. Uansett tror jeg ikke det finnes en universell "meningen med livet" uten religion. Enkeltmennesker kan leve lykkelige liv, men for meg blir det å forstå hva som virkelig er meningen med livet en del av det å forstå "Gud" og evigheten. Hvordan kan noen tro at det finnes noen mening med livet uten at det finnes noen Gud? Nå kan du selvfølgelig gå til den andre ytterligheten og si at mennesket har så stor egenverdi og at lykken er målet på mennesklig verdi, slik at alt du gjør som fører til økt lykke for et annet menneske er meningen med livet, men den kjøper ikke jeg helt. Uten det gudommlige aspektet greier jeg ikke å godta at mennesket er mer verdt enn en mus eller et tre, for andre enn mennesket selv.
Gjest tjoheisann Skrevet 3. oktober 2007 #19 Skrevet 3. oktober 2007 Det mest riktige svaret på det er at ingen vet, og at menneskeheten har filosofert over dette i fra tidenes morgen. Det eneste vi vet er at vi har råderett over naturens ressurser og at vår intelligens driver oss videre. Men mot hva? Og hvorfor? Nei, ingen som vet. På det personlige plan, vil nok mange si at meningen med livet, er å finne lykken. Og lykke kan være så mangt.
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #21 Skrevet 3. oktober 2007 I utgangspunkt er meninga med livet enkelt, formere oss og føre arten videre.
___ Skrevet 3. oktober 2007 #22 Skrevet 3. oktober 2007 Det hadde jeg glemt ;-), hvor lang tid var det de skulle bruke på å regne ut spørsmålet igjen?
mockis me Skrevet 3. oktober 2007 #23 Skrevet 3. oktober 2007 Har et veldig enkelt syn på dette.Meningen med livet er at det gir deg en mening.En grunn til å være nysgjerring og lete etter svar! Den dagen du finner meningen med livet er ikke livet forenlig med et liv!Du SKAL lure!! Enkelt og overflatisk.Ærlig i mine øyne
FrøkenSprøken Skrevet 3. oktober 2007 #24 Skrevet 3. oktober 2007 Henger meg på tjoheisann. DU kan ikke "bestemme" hva som er meningen med livet, for det er så utrolig forskjellig fra person til person. Regner med at dere har fått denne oppgaven for å bli litt mer bevisst på hva DERE mener er meninga med livet, og ikke å finne en "fasit", for det går jo ikke! Det JEG ser på som meningen med livet er: "å føle at jeg har satt spor etter meg" At jeg på ett eller annet vis har klart å gjøre denne verden til et bedre sted, om enn bare for mine aller nærmeste. Hvis jeg kan dø med vissheten om at mitt liv har betydd noe for andre, ja da dør jeg som et lykkelig menneske:-D
___ Skrevet 3. oktober 2007 #25 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg er egentlig motstander av den instillingen at meningen med livet er "lykke". Det å strebe etter å være lykkelig og å ha det som mål i seg selv er en ganske nymotens tankegang. I tidligere tider har verdier som plikt, ansvar og gudfryktighet vært viktigere når man vurderte hva et godt levd liv var. Jeg tror ikke dagens idealer er bedre enn fortidens. Mange mennesker som jeg vil si levde svært meningsfulle liv var meget ulykkelige. Dagens samfunn setter enkeltmennesket veldig høyt. Vi proppes fulle av et vi skal karre til oss mest mulig og at det høyeset målet er egen, og til nød nåre barns, lykke. Dette er oppfattninger jeg mener er totalt uforenlige med det å søke etter meningen med livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå