Gå til innhold

hvilket ammeinnlegg skal dere ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeh brukte natusan forige gang men de synest jeg hang så igjen i brystvorten at det var dritt vondt og det ente som oftest med at jeg begynte å blø...

har dere noen gode forslag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det mange varianter?

jeg har kjøpt et par i ull..men har også en natusanpakke på lur...

de må jo byttes ofte uansett...

Skrevet

De fra nøstebarn er visstnok veldig gode, så det har jeg kjøpt.

I tillegg blir det vel engangs...

Skrevet

Jeg har også kjøpt Nøstebarn sine samt engangs fra Natusan, men ser de fra Natusan kanskje ikke er så bra likevel med tanke på at de henger igjen etc? Har ingen erfaring selv, håper det er noen som har andre forslag til gode engangsinnlegg?

Skrevet

Jeg brukte Natusan sine forrige gang. På begynnelsen når jeg lakk mye brukte jeg i tillegg skjell på brystvortene for å unngå at de satte seg fast. Men da var det sommer, så kommer nok til å prøve noen i ull denne gangen pga kulda...

Skrevet

Kommer til å bruke Natusan sine. Syns disse har fungert veldig bra siden jeg lekker så mye. Da er det en fordel at de er billige og lette å få tak i og at de gjerne kan brukes to oppå hverandre.

Om de fester seg i brystvorten (hvilket kan skje) - så heller jeg bare litt vann fra vannflasken jeg alltid har i nærheten ned i innlegget så løsner det uten problemer.

Skrevet

Hvor får man kjøpt disse skjellene du snakker om, Propellmamma?

Skrevet

Apotek1 har albueskjell :o)

Skrevet

skal ha ull innlegg og engangs...

Skrevet

Hmmmm, fant ikke no' på Apotek1 sine nettsider da jeg søkte på skjell. Heter det ammeskjell, bare skjell, eller albuskjell???

Skrevet

Har egentlig ikke sjekket hva de kaller det. Men det er albueskjell. Brukte det forrige gang jeg ammet :o) De har dem ihvertfall i butikken.

Skrevet

Et lite tips er å bruke ull innderst mot brystet og engangs utenpå. Da vil ullen holde brystet varmt og det henger ikke fast. Natusan sine engang trenger du bare i begynnelse når du lekker masse. Prøv deg frem:-)

Skrevet

Jeg har prøvd å bruke ullinnlegg tidligere, men har lekket så mye at det ble vått gjennom klærne, så da var engangsinnleggene til Natusan det eneste som gikk... (evt. begge deler) De må byttes ofte, så man ikke blir gående med noe fuktig inn mot brystvorten.

Skrevet

Jeg prøvde Natusan sine forrige gang , og de ble harde og jeg ble sår ! Fant et alternativ som kostet dobbelt , men var mye mer holdbare og behagelig ! Husker ikke merket , men jeg skal sjekke det ut ! For de skal jeg ha denne gangen også ;-)

Skrevet

Mamma jobber på apotek og kjøpte derfor alt som kan kjøpes fra apoteket for meg, så hun hadde kjøpt Avent sine til meg.. Vet ikke åssen de er jeg.. noen som har erfaring med de?

Skrevet

Leste man skulle gjøre omvendt, ull ytterst, for ikke å få bakterier i de...?

Skrevet

Ang ull-innlegg:

Disse skal ytterst, altså utenpå engangsinnlegg pga hygiene.

De kan ikke vaskes like ofte, så ha de ytterst, de varmer uansett.

:-)

Skrevet

Ser du har fått svar allerede, men jeg har plukket dem selv i fjæra på ferie i nord-norge :-)

Skrevet

Medela ammeinnlegg kan anbefales på det beste. Er engangsinnlegg. Holder tett, og fester seg ikke til brystvortene. Brukte disse i 8 måneder. Prøvde f.eks Natusan og Chicco sine, men disse var rett og slett elendige i sammenligning med Medela.

Skrevet

Det er nå 6 dager siden jeg fødte og siden da har jeg prøvd Natusan, Avent og Coop sine engangsinnleg. Natusan sine var elendige. Dem hang fast og jeg ble sår av dem. Både Avent og Coop sine er veldig bra synes jeg. Bruker bare Coop sine nå fordi dem er billigst. Bruker engangs innerst og så ull utenpå der igjen hvis jeg skal ut en tur.

Skrevet

Da har jeg vært på Vitus apotek og kjøpt "Norske albueskjell", kostet kr. 69,- for 2 stk. Var tilfeldigvis i nærheten av et slikt apotek og de hadde 1 par igjen! Flaks.

Ellers har visst Alliance apotek tilbud på Medela produkter nå så da skal jeg jammen meg kjøpe engangs fra Medela i morgen. Skal ha keisersnitt fredag neste uke så det er greit med alt som er på plass.

Takk for tips jenter! Dere er gode å ha :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...