Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #26 Skrevet 2. oktober 2007 gud hvor provosert jeg blir.. det er nå ikke mange årene bakovervendt bilstol har vært på markedet!.. og hva i hulese bryr det andre om hva vi selv velger for barnet vårt? alle tar sine valg som man mener er best for oss selv.. ingen som er perfekte her i verden. og har dere faktisk tenkt på at det er MANGE biler som ikke har plass til et bakovervendt bilsete?? skal man da liksom invistere i ny bil bare for og ha et bakovervendt sete?.. og til neste år er det sikkert helt andre og nye regler på bilsikringen.. det er hele tiden noe nytt.. og det er faktisk med alt her i verden.. hele tiden kommer der nye ting som ekspertene mener er bedre enn det som er nå..
Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #27 Skrevet 2. oktober 2007 Du valgte det fordi tanten din har samme setet??
Blue Lady Skrevet 2. oktober 2007 #28 Skrevet 2. oktober 2007 Men generelt sett så er det tryggere med bakovervendt! Selvsagt finnes det unntak. I den situasjonen du snakker om (om jeg har forstått den rett da) så ville det være tryggest å ha barnet i bakovervent uansett, da bråstoppen kom da bilen traff autovernet.
Marthe&AliceEmilie Skrevet 2. oktober 2007 #29 Skrevet 2. oktober 2007 næinæi.. skullse stå tror du jeg valgte framovervent pga at tanten min har det... har mine grunner til forovervent... Men ikke at det er noe jeg legger ut om her
Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #30 Skrevet 2. oktober 2007 VI har prøvd setet vårt i utrolig mange biler men det har passet i ALLE sbas. Neida, det har ikke vært så mange årene at de har ment dette, MEN når jeg var liten så var det ikek vanlig med barnesete engangan, enda flere år tilbake var det ikke valig med bilbelter i bilen heller. Men hvordan var dødligheten ved trafikkulykker da i forhold til nå? Ting blir hele tiden forsket på, og det er så enkelt som å gå inn å se på filmen på trygg trafikk sine sider så ser du med egne øyne forskjellen på forover og bakovervendt. Man kan rett og slett ikke diskutere på noe som er fakta! Det er bevist at det BESTE er å ha bakovervendt sete. Som sagt så kan jeg forstå at noen kanskje har en god grunn, men tror de færreste har det..
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 2. oktober 2007 #31 Skrevet 2. oktober 2007 Det er det som er så fantastisk med forskning att de finner ut noe ting som gjør våre liv tryggere og bedre. Jeg velger å følge ekspertenes råd for jeg kan alt for lite selv til å ikke gjøre det. Jeg velger å følge trygg trafikk sine råd. Andre får gjøre det de føler for =0) men anbefaller en titt innom sidene deres.
Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #32 Skrevet 2. oktober 2007 Så akkurat på videoen der de viser forovervendt og bakovervendt sete i kollisjon. Reagerte på at de ikke har festet det forovervendt med 5-punksseleni setet som de hadde gjort med det bakovervendte? Det ville jo vært mer riktig og reelt. Forøvrig enig i at det sikreste er bakovervendt,men i noen tilfeller går det ikke. Men uansett burde vilkårene vært det samme i en slik test som skal overbevise de 'usikre'.
Turtle Skrevet 2. oktober 2007 #33 Skrevet 2. oktober 2007 nei han sto parkert inntil autovernet fordi han hadde unnamanøvrert å kjøre i han forann seg så da smellen kom ble det all kraft bakfra. generelt sett tryggere ja, men om du alltid kjører på motorvei med atskilte kjørebaner er ikke jeg i tvil om at jeg ville valgt forovervendt som sete nr 2
Oslomor76 Skrevet 2. oktober 2007 #34 Skrevet 2. oktober 2007 Uff, jeg blir så oppgitt over disse evigvarende diskusjonene. Det virker som noen her har et veldig behov for å bevise hvor gode foreldre de er. Vi trenger vel ikke miste all folkeskikk bare fordi vi sitter bak en datamaskin....??
Turtle Skrevet 2. oktober 2007 #35 Skrevet 2. oktober 2007 men det er jo så moro å provosere de..............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå