Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Så fort ordet "bilsete" blir nevnt MÅÅÅ det bli full diskusjon og krangel ut av det! Ja, for å ikke glemme denne skittkastingen! "dere som velger fremovervent vil ikke barna deres dems beste"! Jeg knurrer! vi er voksne mennesker (bør være det) og må kunne godta at andre har forskjellige meninger enn deg selv! Jeg har sønnen min på 2 år fremovervendt fordi noe annet ville vært myyye mer uforsvarlig! Jeg kunne egentlig tenkt meg å ha ham bakover litt til... Mange har en grunn til at barnet sitter fremovervendt, så undersøk mer FØR dere dømmer!!! *rister på hodet*
~sjiraff~ Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 bla bla bla Hvorfor er bevisstgjøring på hva som er det sikreste å kaste skit på andre? Da folk velger fremovervendt til en 9 mnd gammel unge og selv hevder at det er det beste så er det tydelig at de ikke har peiling. Mulig du har en god grunn for hvorfor ditt barn sitter fremover, men ikke kom her og si at det er tryggest i en kollisjon, for det er det ikke!
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2007 Nei, jeg har aldri påstått at det er tryggest i en kollisjon å sitte framover, men det er tryggest i vår situsjon! Å kaste skitt på andre er å påstå at de som setter barna framover før de er 4 vil ikke barna sine det beste osv... Det vil jeg si er å kaste skitt for dere "besservissere" vet ikke årsaken til at enkelte MÅ sette barna fremover! Kanskje hun med ungen på 9 mnd har en grunn til å sette barnet fremover... Har du sjekket det? Ro deg ned, kjære giraff! ;-)
~sjiraff~ Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Hun skriver jo selv at barnet sitter fremovervent fordi kusina var fornøyd med setet og en butikk ansatt mente at det ikke var noe bedre å sitte bakovervent. Det er ikke i mine øyne en god grunn til å sette en baby fremovervent. Jeg har ingen problemer med å skjønne at enkelte må snu før anbefalt alder pga f.eks bilsyke eller konstant hyling som ikke gir seg. Men man er ikke en bedreviter fordi man prøver å opplyse andre om hva som er best. Det er jo ikke noe vi har funnet på her inne, men noe som kommer frem etter årevis med forskning og tester.
♥Snulder Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg er enig i at bakovervendt er sikrest i kollisjon... Men... jeg reagerer på den spydige tonen som alltid kommer frem fra de som "fremmer" saken......Og... de er samtidig helt blinde for hvor spydige de faktisk blir mot de som ikke "gjør det riktige".
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. oktober 2007 Bare husk på at mange tester er noen seter feiltestet (Brio zento) og andre tester er kjøpt og betalt og bør taes med en klype salt...
Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #7 Skrevet 2. oktober 2007 Altså, i akkurat denne diskusjonen så er jo ikke saken at vi har forskjellige meninger! Det er jo faktisk bevist at det er mye større sjanse for at barnet dør eller blir hardt skadet om han/hun sitter forovervendt. Jeg kan forstå at noen velger å snu barna sine, noen ganger er det som du sier ikke like forsvarlig å ha barnet vendt bakover. MEN folk som kjøper forovervendt for å spare en tusing o.l. kan jeg godt diskutere litt heftig med gitt...
~sjiraff~ Skrevet 2. oktober 2007 #8 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg fremstår nok som rimelig spydig i slike diskusjoner. Rett og slett fordi jeg blir sjokkert over foreldrenes manglende vilje til å sette seg inn i lett tilgjengelig informasjon om hvordan man kan sikre et barn best mulig i bil. Og da folk hardnakket hevder at "det er det beste for mitt barn" uten annen begrunnelse enn at noen andre (som ikke har kræsjet) er fornlyd med setet, ja da må man begynne å lure på om det mangler noe i topplokket.
Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #10 Skrevet 2. oktober 2007 God nok grunn i mine øyne er foresten ikke bilsyke for eks, kan forstå at det er slitsomt for både foreldre og barn med oppkast. Men man får bilsyketabletter og når alt kommer til alt så er det vel bedre med litt kvalme enn at barnet blir livstruende skadet i en kollisjon eller?
Turtle Skrevet 2. oktober 2007 #11 Skrevet 2. oktober 2007 jadddda det er tryggest å ha barna vendt bakover.......... så lenge du er i en front kollisjon, men blir du påkjørt bakfra hadde det vært best om ungen satt forovervendt.............. fakta er fint, men med måte
~sjiraff~ Skrevet 2. oktober 2007 #12 Skrevet 2. oktober 2007 Akk, så mye feilinformasjon!!! Les litt om temaet da, VÆR SÅ SNILL!!!!!!
♥Snulder Skrevet 2. oktober 2007 #13 Skrevet 2. oktober 2007 Hmmm.... ikke alltid ett pluss å dytte piller i ungen. Det kan være grunner til at slikt ikke går også. Ang temaet livstruende skadd.... spørs litt hvor man blir truffet... Ikke alltid front-mot-front....
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 2. oktober 2007 #14 Skrevet 2. oktober 2007 http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=924
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #16 Skrevet 2. oktober 2007 Men for å ta eksempelet til venninna mi: Bilem dems har blitt kræsjet 4 eller 5 ganger de siste 3 årene. en gang ble den kondemnert! HVER gang har de fått en bil enten i rumpa eller i siden... den de fikk i rumpa da bilen ble kondemnert var så kraftig at hadde jentene vært med og sitti bakovervendt hadde de fått store skader! så jeg skjønner at hun ikke stoler på bakovervendt seter lenger... Jeg skal ikke si at det eller det er det beste, men om folk bruker argumentet om å kjøpe fremovervendt for å spare penger, ja da får man bare håpe og be om at de iallefall kjører forsiktig og leser trafikkbildet! Men et framovervent sete hvor merket er kjent er et myyye bedre alternativ enn disse fra OBS og Ica!
Turtle Skrevet 2. oktober 2007 #17 Skrevet 2. oktober 2007 det er enkel og grei fysikk, kraft og motkraft
~sjiraff~ Skrevet 2. oktober 2007 #18 Skrevet 2. oktober 2007 Hvor mange ganger må jeg si det? Les litt om temaet! please, hvor vanskelig er det? Bruk heller 15 minutter med google og finn ut at du tar feil enn å sitte her og tro at du har peiling på noe du ikke har.
Blue Lady Skrevet 2. oktober 2007 #19 Skrevet 2. oktober 2007 I en front mot front kollisjon er det to biler som kjører mot hverandre i fart, dette ender i en bråstopp.I en påkjørsel bakfra kjører begge bilene som oftest samme vei, da vil ikke kraften bli så stor som i en front mot front, og som regel ender ikke påkjørsel bakfra opp i en bråstopp, men et dytt.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 2. oktober 2007 #20 Skrevet 2. oktober 2007 http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=926
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #21 Skrevet 2. oktober 2007 Den påstanden der var ikke helt riktig, Blue Lady, men greit nok... (les litt lenger opp...)
♥Snulder Skrevet 2. oktober 2007 #22 Skrevet 2. oktober 2007 Fantastisk flott at ungene dine, og mine og mange andre sine sitter godt spent fast i bilen... men behersk spydighetene dine. Det står ingen respekt av det...
Blue Lady Skrevet 2. oktober 2007 #23 Skrevet 2. oktober 2007 Mener du det innlegget ditt om venninna di? ja, i enkelte tilfeller er sikkert fremovervendt best, men statistisk sett er baovervendt tryggest uansett type kollisjon. (selv om venninna di har statistikken mot seg)
Turtle Skrevet 2. oktober 2007 #24 Skrevet 2. oktober 2007 nåja si det til han som fikk bilen klemt mellom autovernet og bilen som kjørte inn i han i 100 km/t. var litt mere enn bare en dytt ja. guskjelov var ikke ungen i bilen, men hadde den vært det kunne det gått veldig galt
Marthe&AliceEmilie Skrevet 2. oktober 2007 #25 Skrevet 2. oktober 2007 må bare si at hvordan vet du at grunnen til at jeg velger forovervent var pga at tante har setet og at en butikkansatt hjalp meg,, kanskje jeg har grunner... og foresten ening i den at det kommer ann på kolisjonen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå