Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #26 Skrevet 5. oktober 2007 vil bare gi deg et råd. hvis det ikke går økonomisk å bo sammen. ha hver deres adr. hos foreldre, postboks eller noe. kan jo bo sammen uten å melde adresseforandring.
Moder'n-2 Skrevet 6. oktober 2007 #27 Skrevet 6. oktober 2007 Dette er et DÅRLIG råd. Du oppfordrer HI til å begå lovbrudd. Svindel er ikke noe man tar lett på, og hvis staten oppdager slik trygdesvindel må man ofte betale tilbake pengene MED RENTER. I tillegg til at man kan havne i fengsel for de mest grove tilfellene. Og da får man DEFINITIVT dårlig råd! Hvis man ikke kan flytte sammen med barnefaren pga økonomi, så foreslår jeg at HI vurderer å flytte inn hos foreldrene sine (jeg fikk inntrykk av at HI var relativt ung?). Da har man også mulighet for hjelp med barnepass. En annen person her skrev at HI kunne gå ut i jobb etter en kort periode og så kunne barnefaren ta permisjon, men hvis man ikke har endret på dette i det siste, så tjener ikke pappa'n opp selvstendig rettighet til permisjon. Dessverre! Pappa'ns permisjon avhenger av mamma'n har opptjent seg rettigheter.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #28 Skrevet 6. oktober 2007 samboeren min har ingen intek og motar sosialstønad til trots før att vi står skrivna på samme adresse, han får ca 3500 i levnadsbidrag och de dekker 2500 av husleien så jag må betale litt mer, i tileg får halva strømmen og halva inboforsikringen dekkt. Når barnet er føtt får han ca 1600 til i førsørgarpengar + att jag får 900 i barnetryggd.. hoper att detta kan hjelpe deg litt?...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå