Gå til innhold

Billy bilsete fra coop obs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaha.... Ingen av mellomsetene jeg har sett har noen som helst form for base.

Og nei du har ikke peiling på teamet for da hadde du valgt som du har gjort.

Jeg rakker ikke ned på deg, men ber deg om å finne ut litt om temaet. Tydelig at du ikke er interessert i å finne ut hvordan man kan sikre barnet i bil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg velger bare å signere alle innleggene "sjiraff - the one and only :o)" og "mamsemomsen<3" legger ut i denne debatten.

Satt akkurat å tenkte på det dere skrev.., så da slapp jeg jammen å skrive noe utdypende :-)

Helt utrolig at noen velger sete på bakgrunn av hva en ufaglært butikkselger mener fremfor annerkjente eksperter innen området!

Skrevet

setet er et hts izi kid.. blått med bamser på.. lite brukt..

Skrevet

Hvis ingen vil ha den så trenger vi et.. Noe i mot å sende den..?

Skrevet

Vi har et izi kid sete som vi flytter lett som bare det på under 5 minutter og det er helt uten base og isofix. Og jammen kan det bare brukes bakovervendt.. Og det er plass i de fleste biler om bare passasjeren foran klarer å sitte med krøkkete ben.

Skrevet

skjønner at man ikke kan si selv hvordan utstyr man kjøper til barna sine her inne uten at det er "godkjent" av tester og eksperter.. akkurat dette er noe jeg ikke gidder og diskutere med bedrevitende mødre..

Det jeg velger for mitt barn har jeg valgt for jeg tror og mener det er det beste for henne, slik som de fleste andre...

Skrevet

Ikke ta det som om folk vil rakke ned på deg. Er sjokket over hvor feilinformert en kan bli, ikke din feil at du ble offer for noen som ikke tar jobben sin seriøs.

Vi har selv flyttet på acta graco bakovervendt en del, med trening bruker du maks 10 min på å sette det i bilen. Vet ikke om bilstoler av denne typen med base..... kan være en eller to har det, men ikke flertallet.

Skrevet

Vil sende deg post, men får det ikke til..

Skrevet

Hvorfor slik en forsvarsposisjon?

Kan du ikke bare lese litt om temaet da? Og heller t aen ny vurdering etter det.

Dessuten er vi "bedrevitende" mødrene godt støttet av alle som faktisk kan noe om bilsikring. Men de er kanskje bare bedrevitere deogså? Trygg trafikk driver nok med en bevisst feilinformering.... tror du ikke?

Du kan forsåvidt mene at det er det meste, men eneste grunnen til at du mener det er fordi du ikke kan noe om temaet. Å lese og lære om nye temaer er bra og utviklende og jammen er det livreddene i mange tilfeller også.

Skrevet

Er man bedrevitende fordi man velger å stole på fagpersoner innen et aktuelt område fremfor en selger som mener noe??

Ja, da er jeg klart en bedreviter. Jeg innser mine egne begrensninger og ser at jeg selv ikke har nok kunnskap til å velge hva som er best av fremovervendt og bakovervendt, og velger da å se mot noen som har peiling på hva de driver med. Og uansett hvordan du vrir og vender på det, så er det absolutt best for barnet å sitte bakovervendt til det er 3-4 år om det ikke er tungtveiende grunner for å velge fremovervendt. Og det er da ikke noe noen her inne finner på. Det eneste du trenger å gjøre om du klarer å se forbi at du har bestemt deg for at barnet ditt skal sitte fremovervendt fordi du mener det er best, er å søke på nettet etter faglitteratur eller tester/videoer på youtube osv.

Skrevet

viss noen gidder og lese lenger over sier jeg at jeg vet det med bakovervent pga belastning av vekt når man kræsjer..har lest en del om bilstol og skulle til og begynne meg kjøpre besafe, men så har det seg slik at min datter nekter og sitte bakovervent og ser ikke ut til og være noe komfortabel i den stillingen... vet også hva ekspertene sier, men velger og ha et framovervent da jeg føler det er best for min datter... dere kan si så mye dere vil om framovervent men jeg har nå kjøpt det og selfølgelig vet vi ikke før vi kræsjer, men håper da vi ikke gjør det... tar for det meste buss og trives best på buss...

har ikke sakt imot på at bakovervent var dåligere enn framovervent.. bare anbefalte stolen siden hun hadde dålig råd og har selv hørt mye skryt om den..

Skrevet

og en annen ting! det er faktisk ikke alle biler som har plass til et bakovervendt sete.. da det faktisk tar enormt stor plass.. så da skal man liksom kjøpe seg ny bil? jaja.. hvordan var det før i tiden da det nesten ikke fantes bilseter? alle ungene satt løs i bilen? ikke mye hysteri i den tiden. man må alle få ta det valget de selv mener passer best for dem selv.. uten at andre dømmer dem etter valget de tar..

Skrevet

og for å provosere enda mer,så har faktisk vi også forovervendt stol!

Skrevet

Et barn på 9 mndr er ikke i stand til å nekte å sitte bakovervendt, så sant hun ikke spyr.

Skrevet

signerer sbas...

og når du ikke har bil selv og skal ta det ut og inn hele tiden er det faktisk et problem med store bakovervendte.

hår samme problem selv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...