Gå til innhold

Billy bilsete fra coop obs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke bil, men trenger et sete til de gangen vi blir kjørt og henta av besteforeldre osv. Lurer på om noen har erfaringer med dette setet?

Alternativet er å kjøpe et brukt et. Det er IKKE et alternativ å kjøpe et dyrt sete til 1000 ++++ (det har vi absolutt ikke råd til).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Trygg Trafikk har hvertfall advart mot de setene som selges på Coop og Ica, da de overhodet ikke er gode nok... Hvis dere kjenner de dere kjøper brukt av er det et mye bedre alternativ..! Evt kan dere spørre om besteforeldrene kan sponse litt, de må jo også synes det er greit å ha et trygt og godt sete hos seg..? :-)

Skrevet

Nei, vi kjenner ingen vi kan kjøpe av og besteforeldrene har dårlig råd. Vi går mange tusen i minus hver måned akkurat nå, så kan ikke kjøpe noe slikt selv.

+ det er virkelig fælt å skulle kjøpe dyre seter når det brukes maks 1 gang i uka. Virkelig.

Tips til andre bra og billige fra 10-12 kg?

Skrevet

Se inne på finn.no der kan du vasse i bilstoler..

Skrevet

Tror jeg hadde satset på å kjøpe et brukt bedre sete av noen jeg kjent og kunne stole på at ikke hadde kræsjet med det. Sikkert noen som kjenner noen i vennekretsen eller familien som er pålitelige

Skrevet

Du trenger ikke kjøpe det dyreste, men du bør jo kjøpe et bra ett selv om du ikke skal kjøre hver dag. Hjelper ikke om du bare kjører en dag i uka om det er da dere kræsjer.

Skal du uansett ha sete fra 10-12 kg regner jeg med at ungen ikke er eldre enn at dere burde ha et baovervendt sete. Legg heller litt penger i et sete som kan brukes begge veier og som dere kan ha i 2-3 år.

Skrevet

Er det ikke fælt om besteforeldrene krasjer med barnet ditt i bilen den ene gangen i uka, og det går ivei pga av ett alt for dårlig sete?

Skrevet

vet du sier at du ikke har så god råd, men vi kjøpte nettopp et recaro young sport til 2000 på torshov... 9-36kr så da trenger du ikke kjøpe nytt sete føt hun/han skal sitte på pute

Skrevet

Ehm, det er jo fremovervendt og IKKE egnet til HI's barn som bare er såvidt ett år gammelt..!

Men HI - kan du ikke høre om besteforeldrene ville være med å sponse litt..? Enig med de over her som sier at dere kan likegodt kræsje der som noe annet sted, og hvorfor skal barnet være dårligere sikret der..? Men dere kan jo ta med bilsetet deres og vente til dere har bedre råd, evt bruke barnetrygden eller om barnet har noe sparepenger, og så betale det tilbake senere..! :-)

Skrevet

ja, min datter er bare 9måneder og bruker framovervent... finnes bare 2 seter her værtfall som er bakovervent.. og har de dårlig råd så har de værtfall ikke råd til og kjøpe det som koster 4000

Skrevet

Ja, det får være noe dere får stå for, men det er ingen grunn til å anbefale folk å velge en utrygg løsning allikevel..! Et bakovervendt sete trenger ikke koste mer enn 1500-2000 kr, f.eks. Britax Two Way Elite og Brio Zento..! :-)

Skrevet

Betalte 1900 kr for helt nytt Graco sete. Er storfornøyd har det i vår og besteforeldrenes bil. Om du sparer 2 barnetrygder har dere ett flott og trygt sete.

Skrevet

hadde de forovervente vært så utrolig falige så hadde de ikke vært godkjent.. til og med hun som anbefalte stolen på barnas hus sa at det var tullete og høre på slike tester da de forandrer seg for hver gang noe blir testet..

Skrevet

vi har et sete til overs HI hvis du vil ha det. pappa tok det hjem fra jobben da de stengte kontorene og sluttet med utleie. setet er nesten ikke brukt. nå står det bare i veien,og det blir hevet hvis ikke jeg ville ha det.. men jeg har allerede et sete..

Skrevet

Ja da er det vel ingen tvil om at hun IKKE burde være bilstolselger.

Tenk litt selv da og finn frem litt informasjon så ser du at faren for skade ved kollisjon REDUSERES med 90 % om du velger bakovervent. Å sette en 9 mnd unge fremovervendt er som å be om at han/hun skades for livet ved en kollisjon. Jeg fatter ikke at du tørr.

Vær så snill å søk litt informasjon om temaet og ikke stol på en dame som tydeligvis ikke har snøring på hva hun snakke rom.

Er røyk skadelig? Er alkohol farlig? Er det forbudt? Nei..

Skrevet

Liker ikke de setene fra coop obs. Svigermor kjøpte ett for att hun skulle ha som reserve sete i sin bil. Men hun får ikke lov av (hysteriske) meg å bruke det. For når setet er festet i bilen så står det ikke noe stødig, uansett hvor godt du fester selen=(

Men ett lite tips. Hør med forskjellige forsikringsselskap eller med Naf. De leier nemlig ut seter for en rimelig penge=) Og det er gode seter=)

Tror vi betaler ca. 800 kr i året for ett sete.. og da bytter vi ut etterhvert som hun blir større. Det siste setet beholder vi til odel og eie;)

Og tror man kan velge om man vil betale ett lite beløp i måneden eller betale for ett år av gangen=)

Skrevet

Hehe, at noe er godkjent betyr ikke at det er bra..! Det er ikke bare tester som sier at bakovervendt er best, men Trygg Trafikk, NAF, Motor, Folksam og ALLE som kan noe om bil... Å bare høre på en ansatt i en butikk som ikke trenger å ha noen formell opplæring eller utdanning, kan for alt du vet være en student som trengte ekstrajobb, og henne velger du å høre på fremfor ekspertene i dette..? Nå gidder ikke jeg å la denne diskusjonen utarte seg til en av de beryktede trådene, men synes du burde lese litt FAKTA før du uttaler deg om ting du tydeligvis ikke har så veldig mye peiling på! Sier ikke at setene ikke er gode, men i en kollisjon blir hodet til ungen din slengt fremover og nakken blir ekstremt belastet og selene skjærer inn i kroppen, i en bakovervendt stol vil kroppen bare trykkes mot setet og gi en veldig liten belastning... Jeg velger hvertfall den sikreste løsningen, ikke bare en som er godkjent..!

Skrevet

Nå ble jeg intr.. Får jeg lov..? Hvilken sete er det.. ?

Skrevet

åhærre.. at jeg tørr.. selfølgelig tørr jeg.. mitt søskenbarn har også dette setet og er storfornøyd.. er ikke noe vits og få mødre med orovervente stoler til og føle seg som dårlige mødre? selfølgelig tørr jeg og ha henne i en stol som er godkjent...

Skrevet

Hehe, regner med de ikke har kræsjet med setet..? For det er i en kollisjon man virkelig ser om man er fornøyd eller ikke..! Men håper dere har tatt et valg dere kan leve med om dere evt skulle kræsje, og håper for datteren deres sin skyld at dere ikke kræsjer :-)

Skrevet

Selvfølgelig er du fornøyd... helt til en dagen ulykken skjer..

Vær så snill og les litt om emnet da. Gidd å bruk litt tid på å sikre det kjæreste du har best mulig. Det gjør du ikke nå. Og det sier jeg med alle som har greie på temat i ryggen. INGEN anbefaler forovervendt sete til barn under 3-4 år!

Skrevet

og foresten så har jeg peiling på dette da jeg vet det om hodet og alt... men er jo ikke noe vits og rakke ned på de som velger forovervent... Dessuten så er vi nødt til og ha et som kan festes i alle biler og flyttes ofte da vi ikke har bil selv... så på de bakovervente først, men fant ut at de ble for store og gikk ikke ant og feste i de fleste bilene vi sitter i da de festes med slik base som bare nye biler hadde mulighet til...

Skrevet

Ehhhh mitt bakovervendte sete har ikke base, så det er sagt..

Skrevet

Sjekk hvilke seter som har feks kommet brukbart ut i tester de siste årene som kan monteres begge veier (dvs at dere har de lengst mulig) og så sjekk på finn og på kjøp/salg her da feks. Men ville uansett lagt i så mye jeg kunne for sikkerhetens del, og ikke kjøp et sete som er veldig gammelt. Det har vært en enorm utvikling på den fronten de siste årene, og seter som før kom bra ut har fått stryk-karakter i senere tester. Testene nå er mye bedre og mer realistiske enn tidligere. Og husk og få skikkelig beskrivelser ¨på hvordan man monterer stolen riktig om dere kjøper brukt, da feil-montering kan bli fatalt i en krisesituasjon. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...