Gå til innhold

Hvor mye vil dere slippe pappaen til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonym før meg har jo allerede svar deg på mine vegne:)

Jeg håper jo på å kunne dra å trene eller andre fritidaktiviteter en gang i mellom etterhvert, så det blir nok litt flaskemating. Men det er jo av praktiske grunner - ikke bare fordi han skal få mate, det blir for mye dobbeltarbeid. Vil heller ikke prøve å gi flaske eller smokk før jeg vet at sugeteknikken på brystet er bra nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jordmor sa noe sånt til meg: Vi mødre er ofte naturlig litt sikrere på hva og hvordan ting skal gjøres med en baby. For en ny pappa som er litt usikker kan man fort ødelegge hele lysten hans til å stelle med barnet hvis man kritiserer klesvalg, fargekombinasjoner osv.

Jeg tror hun har ett viktig poeng der! Se gjennom fingrene med bagateller, slik som man gjør med mange andre ting i et forhold. Så blir de sikre på seg selv i forhold til barnet, og lette å be!

Jeg har en venninne med tre barn som knapt har latt far få slippe til i det hele tatt. Slik vil ikke jeg ha det. Jeg er vant til å bare ha meg selv og sambo og tenke på, og for at overgangen ikke skal bli for stor, håper jeg å få mulighet til å fortsette med noen av interessene mine også. Spesielt når jeg skal gå hjemme et år, og ikke prater med så mange mennesker som jeg er vant til i jobben min. Man trenger litt input av andre ting enn babyen også.

Skrevet

Her blir pappa involvert ja! Det er vår bebis. Han vil jo det selv, og tror faktisk jeg hadde blitt fornærmet om han ikke hadde vist noe initiativ! men siden jeg er hjemme tar jeg nattskiftene, og han får heller ta sin del om ettermiddag og kvelden. Han kommer nok til å nyte de ja!

Skrevet

Syns dette er en veldig rar problemstilling. Jeg kan jo ikke velge om han får slippe til eller ikke? Det er jo barnet hans! Men uansett: vi skal dele så mye som mulig, men nattejobben tilhører den som er i permisjon. Pluss at husarbeid og middag på bordet inngår i babypassjobben. Her i huset er det far som skal ha størstedelen av permisjonen, så jeg er rimelig fornøyd med den avtalen...

Skrevet

Det er da klart at pappaen skal involveres!!! Vi har en gutt fra før. og da han ble født var jeg satt helt ut første uka, o gpappaen styrte alt bortsett fra amminga ;-) og det var et fantastisk grunnlag for tiden etterpå. Han ble trygg på det han gjorde, jeg ble det, og vi setter umåtelig stor pris på barnet VÅRT, for det er jo det det er!!! Og om formen min er bra denne gangen, så skal vi dele arbeidet og gledene denne gangen også. Og - det svarer seg i lengden... etter hvert er det greit for oss mødre å få litt fritid igjen også, og da er det greit med en pappa som vet hva han gjør og liker det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...