Gå til innhold

Hvem røyk er billigst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange tobakkplante-åkere her. (Nord Karolina).

Men det er jo ikke lov å bare "ta",da ;o)

Men vanskelig er det vel neppe.Man skal tørke bladene først,i luftige hus.

"Cure them", inni en låve eller lignende, i ei uke.

Så skal de vel rengjøres,eller hva de nå gjør,for at det skal bli tobakk av det.

Og hakkes opp.

Jeg er fryktelig nysgjerrig på de der tobakksplantene,men har ikke vært helt inntil dem enda. Bare kjørt forbi.

De tar av de nederste bladene først (når de tørker først),deretter neste rad med blader, og til slutt sitter det en hel åker med bare stilker igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spennende;)

Får ta meg turen ned til North Carolina og lage min egen røyk:) hehe... HAdde vært litt morsomt!

Skrevet

Ja vel? Og HVORFOR utvikler et språk seg?

Jo. p.g.a. påvirkning fra andre språk, og p.g.a. forskjellige talemåter som oppstår i forskjellige miljøer.

Det er alltid en grunn til at et språk endrer seg. Det er ikke noe som bare skjer.

Og hvis du spør alle her inne som har slike feil i språket sitt, vil du nok fort få se at jeg har rett.

Jeg har hørt mange "smågangstere" i Oslo som snakker på denne måten, men ALDRI noen fra andre deler av landet, og jeg har bodd mye rundt omkring.

Trenger ikke være kritikk dette da. Bare slik det er. Språket har alltid utviklet seg, og det er det lite vi kan gjøre noe med, så man må bare akseptere det, men jeg kommer til å lære mine barn, og mine elever å snakke korrekt norsk, da det rett og slett høres utrolig uintelligent ut å snakke dette "tøffingspråket" som så¨mange østlendinger har begynt med de siste årene.

Skrevet

Jeg lurer fortsatt på hvilken røyk som er billigst...

Skrevet

Tja, men har hørt folk fra tykkeste sogn og fjordane land til porsgrunn snakke sånt... Så ville ikke bare lagt grunnen til Oslo-øst.

Tar det så absolutt ikke som kritikk heller... Snakker da ikke sånn selv, og synes personlig jeg sjeldent hører folk si noe sånt rundt meg...

Skrevet

I dunno...

Sikkert noe sånt som Petterøe's eller noe=P

Men da betaler jeg heller med glede litt ekstra for andre merker.

Gjest miang*mikrovampyr*
Skrevet

Nå er ikke jeg fra Oslo Øst, men studentmammaen: oslo øst-ungdom er flinkere enn de fleste andre i norsk, det er i alle fall mitt inntrykk :-)

Forøvrig sier de Hvem om alt i sandefjord

Skrevet

:) mente ikke at du kunne ta det som kritikk, men er så mange som hyler "rasisme" og "fordommer" bare man NEVNER at et fenomen kan ha oppstått p.g.a. innvandring.

Jeg er så langt fra rasist som du får det, men det handler om å være realist.

Ja, språket vil endre seg jo mer innvandring vi har i landet vårt, men det trenger ikke bety at jeg synes det er nagativt? Eller at jeg skulle ønske vi ikke tok imot så mange innvandrere?

For det stemmer ikke:) Men jeg går ikke alene på Grønland midt på natta, selv om jeg vet av mange trivelige utlendinger;)

Skrevet

Hæ? Jeg har bodd 19 år i Sandefjord og har aldeles aldri sagt "hvem" foran alle slags spørsmål...?!? Og ingen i familien min sier det, ingen av mine Sandefjordske venner etc. Og nei, jeg har heller aldri sagt "bilær og båtær" heller.

Hilsen Indignert Eks-Sandefjording

Skrevet

Jeg er iallefall langt fra rasist,bare fordi jeg tenker at det kanskje kan være pga innvandrere som snakker sånn,så "adopteres" det av nordmenn...

Husker en kjenning var i Oslo engang, og på døra til en "utenlandsk" butikk hang det en lapp,hvor det sto følgende:

"KOMMER PLUTSELIG TILBAKE"

Hadde nok sjekket ordboka mot ordet "soon",kanskje? ;o)

Synes den var litt søt!

Skulle selvsagt stå "snart"....men sånn kan det gå.

hehe, dere skulle hørt alt det rare JEG sier på amerikansk!!!

Får titt og ofte høre det, og blitt direkte mobbet av ungene fordi jeg ikke klarer si riktig uttale på ordet beer og bear!!

(Høres ut som om jeg sier "jeg hater bjørn",når jeg skal si øl!)

Skrevet

Vet at de sier mye hvem i Telemark feks.. Er det virkelig noen vits i å lage et oppstyr av hvilken måte folk velger å skrive på?

De fleste vet at det ikke er gramatisk riktig å skrive "hvem" til ting, men de gjør det allikevel..

Mange av mine venner som skriver på dialekt på sms e.l., men de skriver jo ikke slik om de feks skulle ha hatt en stil på skolen..

Skrevet

Paramount er den billigste de har på kiwi iallefall. Den er billigere enn Level.

Skrevet

Synes ikke dette ble "oppstyr" med denne tråden. Greit å ta en sånn liten språkdiskusjon i ny og ne,synes jeg.

=o)

Ingen er sinte.

Går en reklame på TV`n nå, ang det å snakke som man skriver på mobilen.

"I dk.My bff?" ;o) sier gamle dama!

Skrevet

Det tror jeg også, dessuten har de ikke level så mange steder.. Men hvis du har Lidl i nærtheten tror jeg de har ganske billig røyk der også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...