luckypus Skrevet 1. oktober 2007 #26 Skrevet 1. oktober 2007 du har alt på din side....han har frem til den 10.hver mnd på seg til å betale bidrag. det står det i loven.... ring nav og hør....
happybirthday Skrevet 1. oktober 2007 #27 Skrevet 1. oktober 2007 men det er ikke sikkert han har visst at lønningsdagen er en helt annen. Er vel ikke akkurat det første du spør arbeidsgiver om det vel, "men du, når er det lønningsdag?" (Not!)
Meg og bøllegutta!! Skrevet 1. oktober 2007 #28 Skrevet 1. oktober 2007 Er det rart det blir krig i verden...............
nicknavn Skrevet 1. oktober 2007 #29 Skrevet 1. oktober 2007 Nå skriver ikke jeg om lønningsdato, men at han har vist om at han bytter jobb, men det er faktisk helt vanlig å få vite lønningsdato når man blir ansatt. Det skal stå ansettelsespapirene du får i fra arbeidsgiver.
luckypus Skrevet 1. oktober 2007 #30 Skrevet 1. oktober 2007 http://www.nav.no/page?id=341 helt nederst på siden står hva som er loven !!!!!!! er ikke dere hele tiden sånn at loven skal følges da?? skjerp dere !!!
Monajenten Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #31 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg har ikke lest hele avhandlingen din enda, finneringenledignick, jeg skal gjøre det nå. Men før det - det er ikke bare å legge penger til side for meg heller!!!! Hadde det vært så jævla enkelt så hadde det selvfølgelig ikke vært noe problem. Men skal vi se - jeg har for øyeblikket 218 kr på kontoen min, som jeg skal ha frem til....ja, den 15. nå da. Og om jeg har prioritert dårlig? Nei, jeg har ikke brukt en krone på noe unødvendig, jeg har kjøpt mat og drikke og bleier, og jeg har betalt regningene mine. Men jada, jeg kan sikkert legge av de 218 kr og gå uten mat de neste to ukene. Og signerer Lucky, de fleste her inne tilber jo de norske lovene som bibelen, så hvorfor skal dere bryte den i denne sammenhengen?
Monajenten Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #32 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg har forøvrig ikke svart på meldingen enda, og kommer selvfølgelig til å si at det er greit. Det gjør vel dere bedrevitere lykkelige. Og ja, han har visst i flere måneder at han skulle bytte jobb.
___ Skrevet 1. oktober 2007 #33 Skrevet 1. oktober 2007 Den datoen gjelder for bidragsforskudd fra det offentlige. I private avtaler kan man avtale hva som helst. Hva som er lov blir derfor litt vanskelig for oss å avgøre når vi ikke vet hva som står i avtalen. Jeg er helt enig i at loven skal følges, men noen ganger er det så mye arbeid å få tretten sin, og kansje også fare for uvenskap, at det kan være bedre å gi seg enn å legge for mye krefter ned i å få det man egentlig har krav på.
Hiv o'hoi Skrevet 1. oktober 2007 #34 Skrevet 1. oktober 2007 Mona... Er du virkelig så idiot? Skaff deg et liv da dama.. haha.. Neida snupp.. Ring NAV og forhør deg.. de er vel de eneste som kan gi deg det "riktige" svaret på dette.. Lykke til!
Monajenten Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #35 Skrevet 1. oktober 2007 :-/ Jeg skal ikke være vanskelig, lurte jo egentlig bare på om det var lov, men så fikk jeg visst huden full uansett. Var jo kanskje ikke annet å vente her inne, men...
Hiv o'hoi Skrevet 1. oktober 2007 #36 Skrevet 1. oktober 2007 Dette er DIB jenta mi.. Men jeg MÅ innrømme at jeg først tenkte at du var litt vanskelig For 3 dager er ikke mye i den store og hele sammenhengen, MEN jeg forstår nå at det utgjør mye for deg, og da er ikke situasjonen enkel.. Huff.. Vi skulle kanskje ha møttes en annen måned, virker som at du har det trangt nå.. :/ Håper dere finner ut av det i hvertfall..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. oktober 2007 #37 Skrevet 1. oktober 2007 en privat avtalle holder bare til noen bryter avtallen. så han har lov til det. og da kan du kreve bidrag igjenom nav. men det tar fryktelig mye lengere tid en 3 dager. her tok det 6 måneder. så det lønner seg nok for deg og smile pent og låne av noen andre i 3 dager
Monajenten Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #38 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg får hjelp av mamma og de ang. helgen. Jeg kan ikke la en sånn sjanse gå fra meg, det KAN jo være starten på noe stort hvis jeg er virkelig heldig. Ja jeg virket sikkert vanskelig, men jeg har ikke tenkt å si noe. Så nok en gang får han i grunnen gjøre som han vil. Det er ikke første gang han bestemmer seg for noe som jeg bare godtar fordi jeg ikke orker problemer nemlig... Og forrige gang da jeg virkelig var uenig, meldte han meg "anonymt" til barnevernet (en sak som selvfølgelig ble henlagt med en gang.) Så det er liksom ikke så kult.
Hiv o'hoi Skrevet 1. oktober 2007 #39 Skrevet 1. oktober 2007 Æsj... Han hørtes i bunn og grunn litt kjip ut.. Man melder deg da ikke til barnevernet uten grunn.. nei fysj og æsj.. All fornuft tilsier vel at han ikke har LOV til det, han må vel melde fra til NAV eller noe? men jeg har ikke ide desverre.. :/
Northernlights Skrevet 1. oktober 2007 #40 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg tror jeg ville absolutt bedt om et lite bidrag for de 3 dagene (gaar da an fint aa regne ut hvor mye det ville blitt). Jeg forstaar 3 dager kan utgjoere mye,jeg. Vaert der! Jeg hadde engang leieboere som skulle betale hver 1. per mnd, men etter noen mnd spurte de om de kunne faa skifte til den 15. uten aa betale noe mellomlegg,og etter noen flere mnd skiftet de til den 1. igjen! Saa de bodde derfor i realiteten der gratis en mnd. Frekt... Saa om man skal slingre ivei saann,kan det jo faktisk bli saann at eksen til Monajenten skifter jobb snart igjen,og da ber om aa betale fks hver 20. i mnd... Det er selvsagt regelverk for saant =o) Jeg faar forresten bidrag hver uke fra den ene,jeg.(naar han har fast jobb).. Da kan jeg foelge med det bedre. Surt aa vente paa noe man ikke vet om man faar,iallefall. Regn ut mellomlegget,du.Og foreslaa det for han. Lykke til =o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå