Gå til innhold

Når man ikke skal spise brød, pasta, ris og poteter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hæ?? Detta var ju et usedvanlig saklig innlegg!!.......................(not!!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Igjen. Man skal ikke gå på ketolyse om man ikke har minimum 10-15 kilos overvekt og en bmi på over 30. Monajenten har ikke det. Derfor vil jeg ikke anbefale ketolyse til henne.

Men det finnes flere lavkarbodietter man kan følge om man bare ønsker å gå ned litt.

Skrevet

Ikke når du ser hva hun skriver i et annet innlegg og lurer på om hun er vanskelig hvis hun pukker på at barnefar har endret utbetaling av bidrag på "hele" 3 dager fordi han har fått ny lønningsdag. Da er det noe som ikke henger på greip, syns nå jeg, om hun ikke ser noen sammenheng mellom eget forbruk (tæring etter næring), men heller lurer på om hun er vanskelig hvis hun protesterer på noe så bagatellmessig som 3 dager. Er det rart det blir dårlig samarbeid mellom skilte foreldre, sier nå jeg.

Skrevet

Men hva har det med at hun spør om råd til sunt og godt kosthold??

hadde du bare en skikkelig diger trang til å stoppe ordene hennes ned i halsen. Og til hvilken nytte, din egen store selvtilfredshet eller.

Føler du ekstra varmt for monajenten sitt eks?

Skrevet

Kjenner overhode ikke monajenten sin x. Men kan bli temmelig provosert over at en del alenemødre klager over dårlig råd og skal ha alt lagt i fanget av x-en sin, og ikke ser den store sammenhengen - at man faktisk kan se litt kritisk på sin egen evne til økonomisk prioritering. Og som jeg har sagt i den andre debatten, jeg vet utmerket godt hvordan det er å ha dårlig råd og være alene om omsorgen. Men da er det desto viktigere å sørge for budsjett og føre nøye regnskap hver måned, noe jeg har inntrykk av er de færreste som gjør. Og monajenten kan umulig gjøre det eller i hvert fall ikke helt se sammenhengen her, hvis du alvorlig vurderer å starte med en tydeligvis kostbar diett (skal en tro de rådene som gis her) samtidig som hun ikke har råd til å vente 3 dager ekstra på bidraget....

Skrevet

Å herregud......jeg kunne vel ikke forvente annet i grunnen. Her har man jo ikke lov å spørre om en dritt.

Jeg har mer utgifter enn inntekter hver eneste mnd, og NEI jeg får det ikke til å gå rundt, jeg får hjelp i en tøff periode av mine foreldre (noe du forøvrig bare kan drite i!)

Og ikke har jeg påstått at jeg skal begynne på en eneste diett heller, jeg spurte et spørsmål. Jeg spurte HVA kan kunne spise hvis man ikke skulle spise sånne ting.

Og dessuten kjenner du ikke meg og har ikke peiling på hvordan økonomien min arter seg. Hadde du gjort det, hadde du nemlig holdt deg for god for å komme med den dritten.

Skrevet

Jeg får si som i reklamen: "Ro dæ ned, Fransoa!" Jeg mener ikke å dømme deg personlig. Og jeg kjenner verken deg eller din x, der har du et poeng. Men når du slenger ut et spørsmål på nettet uten å gå i dybden, så må du være forberedt på at folk svarer ut fra de begrensede opplysningene du gir, hvilket ikke var mye i det innlegget om bidraget med barnefaren.

Det var jo du som gjorde et poeng av at du ikke anså at du var vanskelig og ga ingen andre opplysninger enn at det virket som du synes det nærmest var urettferdig at han plutselig endret utbetalingsdato bare fordi han hadde skiftet jobb. Og da svarte jeg kun i ut fra denne referansen. Og fikk et heller dårlig inntrykk da jeg i et senere innlegg får enda et inntrykk av at du vurderer en diett som etter det jeg har oppfattet, virker å være litt i dyreste laget for en som har dårlig råd... Det var bare det. Ikke alle på nettet "kjenner" deg vet du, selv om kanskje en del føler at de gjør det og vet masse om deg uten at du trenger å skrive det eksplisitt i innlegget.

men jeg kjenner deg altså ikke. Og hadde kun innlegget ditt å forholde meg til, og det var det jeg gjorde. Så slutt å være så hårsår når du legger ut innlegg på et helt åpent forum...Og beklager hvis jeg såret dine følelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...