Gå til innhold

Når man ikke skal spise brød, pasta, ris og poteter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....hva spiser man da til f.eks. frokost??? :-/

*monaskalblisunnogflinkogsånn*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med bare en omelett med grønsaker ???

Skrevet

Kan du spise rugsprø...?

Det pleier jeg å spise;-) Gjerne med bare helt ferske tomatskiver, evt. ferske agurkskiver på... Kanskje pittelitt pepper på toppen;-)

Skrevet

og du kan være sunn selv om du spiser de tingene bare du spiser de riktig ;) hehehehhe

Skrevet

Jeg aner ikke... Jeg spise ikke brød, men jeg spiser pasta en sjelden gang, og ris... Poteter er sjeeeeldent....

Man kan da spise ting, i begrenset mengder - mener nå jeg!

Skrevet

Jeg kjører den dietten jeg også, men jeg spiser naturris, speltpasta og speltbrød. Har gått ned 2,5 kg på en og en halv måned :oD

Skrevet

Ok, så speltmat er "lov" ?

Skrevet

Vet ikke helt, men jeg gav meg lov ellers kan man jo ikke spise noe...

Det er jo uansett mye sunnere en hvetemel.

Dette fungerer godt for meg, Jeg baker også grovt brød med spelt istedenfor hvetemel. Det er skikkelig nammenam og stappet med fiber.

Skrevet

Jeg spiser Fiberrik. Eller Weetabix, Weatabix (eller åssen det skrives...).

Skrevet

Min mor gikk på en sånn diett, tror hun spiste omelett og kjøtt og slikt til frokost,

Men enig med de som sier at om du spiser litt og grovt er det ikke så ille.

Slike dietter uten noe brød, ris, pasta osv er ikke de veldig belastende på nyrene? Spørsmål, ikke påstand.

Skrevet

Jeg spiser Kellogg`s Allbran fullkornsflak

Supert for fordøyelsen og man blir god og mett lenge.

Skrevet

Monajenten, nå skal jeg være streng med deg. Du er ikke stor nok til å gå på ketolysekur !!!!

Gå heller på en Fedon Lindberg diett med moderate mengder av karbohydrater.

Skrevet

ja, det er også en ting. Du har jo oppgitt vekt og høyde her tidligere og ejg vet jo at du er like liten som meg:) Og da må jeg si: vi trenger absolutt ikke slanking!

Det eneste som er ok er vanli mosjon og evt styrkeøvelser om du ønsker å stramme opp noe. + å spise sunt er lov, men IKKE slanking!!!

Skrevet

Tussijenter:-/

Men jeg har egentlig ikke tenkt å slanke meg da....jeg vil bare endre kosthold til SUNT og BRA (og da går jeg automatisk ned 2-3-4 kg, som er helt greit), pluss at jeg skal stramme opp.

Hmmmm:-/

Skrevet

Hva er ketolysekur? Og kan man gå på det når man full-ammer?

Skrevet

om DU trenger å gå ned noen kilo så trenger kanskje jeg det også? Men alle sier at jeg er mer enn tynn nok da... Så jeg tror jeg skal jobbe med være fornøyd med det jeg har;) Jeg tro vi har hatt denne diskusjonen før. He he:)

Skrevet

Brød, poteter, pasta, ris osv er ikke usunt. Spis i modrate mengder å bytt ut til fullkornspasta, brun ris, grovere brød osv. Trenger ikke kutte det helt ut.

Skrevet

Man skal ikke gå på ketolysekur når man ammer, men fedon Lindberg er sikkert ok.

Skrevet

Tussivampyrdamen:-o

Man trenger jo ikke se lik ut eller bære kiloene likt selv om man veier det samme og er like høy da:-/

Grrrrrrr!!!!!

*sinnapåvampyrmamssomikkesvarerpåspørsmålet* :-/

Skrevet

Spis cottage cheese med f.eks oppkuttet eple, kanel, ulike bær, banan osv .........

All type frukt er godt på cottage chesse.....

Eller så kan du lage deg en omelett med skinke og tomat.................

Men litt karbo på morgenen gjør ikke noe...........b

are styr unna vanlig brød.... Spis f.eks havregrøt, speltbrød, rugbrød...

Skrevet

Åååååås, så sinna! :)

Jeg svarte på spørsmålet isted om omelett og kjøt og slikt. Eller har det lurt seg inn flere spørsmål?

Du hadde jo bilder av deg selv her tidligere, da Monajenten! Så sikkert mange som har sett de:)

Skrevet

Monajenten jeg anbefaler deg dette. Kutt ut vanlig ris og bruk villris isteden. Isteden for 2-3 poteter bruker du 1 liten og mer kjøtt og grønnsaker. Kutt ut alt sukker, og bruk fruktose som søtningsmiddel istedenfor som søtningsmiddel. Kutt ut vanlig salt og bruk LO-salt.

bruk magre produkter og mosjoner minimum 30 min her dag. Da trur jeg de ekstra kiloene vil forsvinne. Hvis du skal ha brød anbefaler jeg deg Ingers Rugbrød.

Skrevet

Dessuten så ville jeg ha ventet til etter den 15.med å starte en evt. slik diett. Å kutte ut både ris, pasta og brød nå som du tydeligvis har så dårlig råd at du ikke engang har råd til å vente hele 3 dager til bidraget fra faren kommer, er ikke et lurt sjakktrekk.

Husk at brød får du kjøpt til under en 5 kroning (kneippbrød) på Rema. Pasta og ris og poteter er ting som er veldig grei til å drøye middager m.m. Og det er vel strengt tatt ikke barnefarens problem hvis du bruker pengene på dyre matvarer for å følge en eller annen diettt, slik at du ikke har råd til å vente med bidraget i 3 dager... Det må du nok ta på din egen kappe, vil jeg si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...