Go`mamma`n... Skrevet 30. september 2007 #26 Skrevet 30. september 2007 Jeg har fullstendig fødselsangst, og har slitt meg gjennom to svangerskap. Har vært utrolig heldig, og fått to friske barn, en av hver. :-) Så nå er jeg fornøyd. Og sambo har allerde sterilisert seg .
Mockanin Skrevet 30. september 2007 #27 Skrevet 30. september 2007 Det som overbeviser meg om at jeg ikke skal ha flere barn er: - begge mine er født med keisersnitt - liten mulighet for avlastning/hjelp - liten bolig - økonomi - ønske om litt voksen tid for oss selv....... om 10 år dette er vel noen av grunnene.
mamma-til-2-jenter Skrevet 30. september 2007 #28 Skrevet 30. september 2007 Mine argumenter er: - Økonomi - For lite hus - 2 barn er akkurat passe - Endelig sover vi om natta igjen! Men jeg må si at det er veldig spennende med en ny verdensborger, så det er vemodig å tenke på. I en alder av 25 er jeg ferdig med å få barn.
Mamsen til Silje Skrevet 30. september 2007 #29 Skrevet 30. september 2007 Jeg var sikker,har ei på 17år og tvillinger på 10 og syns det var greit,beg å bli store og vi hadde stor frihet. Men så fikk vi oss en overraskelse,nr 4 var på vei og nå koser vi oss vannvittig med det lille sjarmtrollet vårt. Angrer ikke et sekund,kunne ikke gjort noe annet enn å ta henne imot med åpne armer og vi elsker lille snuppa. Men nå er det stopp,ikke flere nå....
Hjertefamilien Skrevet 30. september 2007 #30 Skrevet 30. september 2007 Fordi mannen har vært å ordnet så han ikke kan få flere... Det gjorde han lenge før vi traff hverandre, så er jo liksom ikke noe å tenke på :-) Dessuten har vi 4 flotte barn tilsammen, syns det holder i massevis! :-)
luckypus Skrevet 30. september 2007 #31 Skrevet 30. september 2007 nå er det 19 år siden min første bleie, og den minste er 14 mnd....så jeg føler jeg har gjort mitt, med mine 5 barn.... er mange grunner til at jeg vil stoppe nå, men en grunn kan jeg ikke velge selv, og det er alderen min.... har tippa over 40. så mine barn på 19, 17, 11, 6 og 1 år, får være glade for de søsken de har....hehe...
Mammaja 120107 Skrevet 30. september 2007 #32 Skrevet 30. september 2007 Fordi: - aldri aldri mer gravid - logistikk, synes jeg har nok med henting levering, kos, lek og lære med 2 barn. - Har gode dager men orker ikke tanken på å bli syk 6 ganger i året og passe barn samtidig. Har ingen avlastningsmuligheter.
mamma39 Skrevet 30. september 2007 #33 Skrevet 30. september 2007 Er nok helt sikker, har 5 barn i alderen 14,12,8,6,og 4 år. Holder nok her, og det mener både jeg og gubben. hehe
Glad mamma til 2 flotte gutter Skrevet 30. september 2007 #34 Skrevet 30. september 2007 Jeg er også en av de med en mann som sier stopp etter to.... Alt i meg sier at jeg MÅ ha en til, men lar det ligge noen år, så får vi se:-) har troen på at min sjarm skal greie å få han med bare nåttevåken er over og ungene er litt mer selvstendige:-)
Sånn kan det gå Skrevet 30. september 2007 #35 Skrevet 30. september 2007 Kunne nok hatt mange flere, men en gang må man jo (dessverre) sette sluttstrek. Slik det er nå har vi enda masse overskudd, mer enn nok plass og romslig økonomi og da kan vi kose oss med de 8 vi har uten å nærme oss noen som helst slags grense på noe plan. Må innrømme at det enda er vemodig å tenke på å ikke skulle ha flere,men nå som jeg bl.a er på vei over i et nytt kapitell yrkesmessig(er på vei over i nytt yrke) kjenner jeg også at jeg faktisk synes det er greit å ikke skulle få flere avbrudd i "karrieren". I mitt tidligere yrke hadde avbrudd ingen betydning og gjorde meg ikke noen ting. ;-)
Northernlights Skrevet 1. oktober 2007 #36 Skrevet 1. oktober 2007 For egen del så vet jeg det pga alderen min, og fordi jeg nå har fått 6 kjekke unger,og synes det er mer enn nok. =o) Føler meg totalt 110% ferdig med babyer. Men; Hadde jeg møtt mannen min for lenge,lenge siden, og han var min første og eneste mann, er det ikke så umulig vi hadde dusinet fullt! ;o)
Nicita73 Skrevet 1. oktober 2007 #37 Skrevet 1. oktober 2007 Sambo har sagt stopp,han har nå tre. Men jeg er mer enn fornøyd med min ene lille skatt. Jeg blir jo ikke yngre jeg heller, og sliter masse med bekkenet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå