Gjest Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Hvordan kan dere være så sikker? Bare VET dere det, føler det i hele dere at det er nok og at dere har fått de barna dere vil ha, eller er det av praktiske årsaker? Hva fikk dere til å tenke at nå, NÅ er det nok, nå skal vi/jeg ikke ha flere barn, ikke tale om!
nickoline og supermann Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 må aksepter sambo sitt ønske.........., jeg er så heldig som har den søteste gutten i verden.
~sjiraff~ Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Min samboer vil bare ha to barn så da er det jo ikke så mye jeg kan gjøre med det...?
Gjest Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 er vel økonomiske årsaker! og to holder for min del..
Gjest Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 Min kjære er ikke sikker på om han vil ha flere,, jeg kan absolutt ikke forstå det men jeg bare er her og venter på at han skal finne ut at han vil ha en til om et års tid Satser på at jeg er god på å overtale hehe!
Mille** Skrevet 30. september 2007 #6 Skrevet 30. september 2007 Vi har alltid visst at vi ville ha 2, og føler det er nok. Jeg hater å gå gravid, har hatt kjempetunge svangerskap og klarer ikke å gå gravid igjen. Vi har tenkt som så at hvis vi mot formodning ombestemmer oss og ønsker flere barn, så er det nok av barn der ute som trenger en familie.
tvilling73, 05/07 Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 Min mann vil kun ha to, og da kan jeg ikke trumfe gjennom fler. Vi har 5 dager til nr to's termin så lever i spenning.. Dessuten er han mye vekke i jobben og når jeg har fått tenkt på det så holder det sikkert med to stk for min del også..
Learning to fly Skrevet 30. september 2007 #8 Skrevet 30. september 2007 Tenker akkurat det samme!! FOr jeg vil gjerne ha nr fire, mannen også, men så tenker jeg: hva om jeg tar meg vann over hodet med å ha fire barn. Tenk om jeg ikke mesterer den oppgaven fullt ut. Like glad i alle barna, det blir jeg uansett hvor mang ejeg har, men viljeg klare å følge de opp. Hvordan kan jeg avgjøre det nå? Litt sent når babyen er laget og kommet å finne ut att dette fikser jeg jo ikke (alle praktiske ting rundt det å ha fire barn..)
Sentralstøvsugeren Skrevet 30. september 2007 #9 Skrevet 30. september 2007 Jeg skulle gjerne hatt mange,mange flere....men jeg har tre svangerskap bak med og de to siste var kompliserte med sengeleie fra ca uke 21. Det klarer verken psyken eller kroppen min igjen!
Gjest Skrevet 30. september 2007 #10 Skrevet 30. september 2007 Nei, nei, for all del :-) Bare lurte litt, egentlig mest på de kvinnen som selv bestemmer seg for at det er nok da. Sitter her med 3 barn og tenker frenetisk at 3 barn er nok, mer en nok, skal ikke ha flere, absolutt ikke, orker ikke, virkelig ikke.... men langt, langt inne er jeg jammen ikke helt sikker likevel, hehe... Uff, vil så gjerne kunne bare virkelig vite og føle at nå er det nok!
børdi Skrevet 30. september 2007 #11 Skrevet 30. september 2007 jeg bare VET at jeg ikke vil ha fler... over 3 år med nattevåk, og adferdsproblemer med eldste, og en laban som er helt turbo, så kjenner hele kroppen min at nok er nok... Orker rett og slett ikke fler.
Gjest Skrevet 30. september 2007 #12 Skrevet 30. september 2007 Det er du nok ;-) Dere var jo veldig unge da, så han trenger kanskje bare litt tid på seg, du får gi ham noen små drypp i ny og ne.
Gjest Skrevet 30. september 2007 #13 Skrevet 30. september 2007 Jeg kunne i utgangspunktet tenkt meg barn nummer 4, men vi har to gutter som har en del helseproblemer som tar masse tid.. Så da tror jeg at vi sier oss fornøyde med tre flotte barn. Mannen min vil ikke ha flere barn og da respekterer jeg det..
*Rutletutt* Skrevet 30. september 2007 #14 Skrevet 30. september 2007 Har nettopp fått nr to, og har alltid tenkt at to er perfekt. Er veldig passe med to stykker syns jeg ift plass, oppfølging ol. Jeg kjenner meg også veldig ferdig inni meg, he he...vanskelig å forklare;o) Har hatt tunge svangerskap og orker ikke tanken på et nytt... Men man skal jo aldri si aldri...;o)
Sentralstøvsugeren Skrevet 30. september 2007 #15 Skrevet 30. september 2007 Alva; Ikke for å være frekk, men jeg synes å huske at du ønsket deg veldig en jente? Har en venninne som har tre gutter og veldig gjerne ønsker seg en jente......Men det er tvillinger i familien og senarioet hennes er da at det kommer to tvillinggutter......
M@mm@ til mine barn Skrevet 30. september 2007 #16 Skrevet 30. september 2007 Ikke skulle ha mener du vel ? Hehe, var ikke helt planlagt denne lille i magen, men er like velkommen som de andre. Men NÅ er det nok. Skal jo ha råd og tid til å ta oss av dem skikkelig og bl.a.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 30. september 2007 #17 Skrevet 30. september 2007 Gidder ikke gå gravid flere ganger, enkelt og greit. Drita lei!! Aaaaaaauuuuu... ekle kynner... Jeg og mannen venter nr 2 nå, og så har han en fra før, så sånn sett er det nok også. Er jo i 30-årene begge to. Nei, vi får konsentrere oss om å følge opp de vi har )
Mulle :) Skrevet 30. september 2007 #18 Skrevet 30. september 2007 Hatt svangerskapsforgiftning med begge 2. Og fått beskjed om at det er fare at jeg får det alvorligt om jeg får nr 3. Så er det fint med 2. De skal følges opp ol også
tre små... Skrevet 30. september 2007 #19 Skrevet 30. september 2007 jeg har det som deg egentlig... tenker at det holder med de to jeg har nå--- men innerst inne er jeg ikke 100% sikker!! hva om jeg ombestemmer meg om noen år... hadde jeg måtte valgt nå hadde det vært stopp.. men hvordan vet jeg hva jeg vil om noen år?? men er ganske sikker på at jeg ikke skal ha flere. mannen også! men ville ikke tatt en endelig avgjørelse med å sterilisere en av oss (mannen;)) nå!
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 30. september 2007 #20 Skrevet 30. september 2007 Skal bare si en ting først. Ser at flere her sier at grunnen til at det ikke kommer flere barn er pga at mannen ikke vil. Hm.....mannen ikke vil?Men hva hvis du vil?...skjønner ikke helt det. Jeg har tre barn, eller vi, og praktisk sett er det ett naturlig punktum. En annen ting er at alle tre skal følges opp, og fire da....hm...det blir litt mye.:)
RundLurt? Skrevet 30. september 2007 #21 Skrevet 30. september 2007 Kjente at det er nok med tre, for å få kjulene til å gå rundt, er dessuten sliten og synes det er godt at de vokser til og blir mer selvstendig.. Vil gjøre andre ting og, enn å ha småunger resten av livet! ( men sier ikke 100%, bare 99% sikker på at det ikke blir fler)
Gjest Skrevet 30. september 2007 #22 Skrevet 30. september 2007 orker ikke den psykiske påføringen svangerskap, fødsel og hormoner gir. Har opplevd mye vanskelig og denne perioden i livet har bragt opp altfor mange vonde gamle minner. så vet ikke om jeg orker igjen. men kanskje vi får en til... men orker ikke vente ti år til og så begynne påan igjen med småbarnsperioden altså. vil ta det i en pulje hvis det blir flere. mannen er også usikker på om han vil ha flere, vi er så glade i henne vi har og har egentlig mer enn nok med henne=)
Blue Lady Skrevet 30. september 2007 #23 Skrevet 30. september 2007 Kroppen min tåler ikke flere svangerskap desverre
2jenter1gutt Skrevet 30. september 2007 #24 Skrevet 30. september 2007 Jeg kommer nok alltid til å ha dette lille suget etter små søte babyer. Lukten av dem, synet av dem osv osv. Men etter tre svangerskap, relativt ukompliserte tross alt. (mange som har det mye verre), tenker jeg som så. Jeg/vi har prestert å få tre velskapte og friske barn. Hva mer kan man egentlig forlange. Da får jeg heller låne små babyer innimellom, og glede meg til den dagen jeg blir bestemor. Men vi kom til et punkt hvor vi da bare visste at dette var vårt lodd i livet. Vi setter stopp nå, og koser oss med disse tre flotte ungene. Og selvsagt er det noe praktisk inne i dette også. Fire ville medført mye ekstra. Større bil, plassproblemer i huset etc. Barnehageutgifter i mange år, og når disse endelig opphører, så er eldste mann tenåring, og så har vi det gående. Så ja, vi bare visste at tre er vår limit. Og det føles veldig riktig:-)
Gjest Skrevet 30. september 2007 #25 Skrevet 30. september 2007 Joda, jeg hadde ikke blitt lei meg om jeg fikk en jente noen gang, men det er i så fall ikke det som skal være grunnen dersom vi skulle beslutte oss for å få en til, da får det heller bare bli en ekstra bonus om jeg kan uttrykke det slik uten å få hele DB på nakken, hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå