Gå til innhold

Vektøkning!!


Tjea6

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

er 27+6 og har lagt på meg 5 kg.. de siste to kg den siste mnd..så jeg tipper jeg er god og dryg over nyttår =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg er veldig individuelt! sist jeg var på kontrol, uke 25 hadde jeg gått opp 1,7kg skal på kontroll i morgen uke 28 og regner med at det har rast litt på nå! :)) kan se ut som kroppen bare har lagt det som er rundt magen!! :) Føl dere flotte jenter!

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12-15 kg er vel det "ekspertene" sier som en gjennomsnittsøkning. Hvordan man legger på seg gjennom svangerskapet virker som varierer mye, tror ikke man skal sammenligne seg for mye med andre.

 

Dere som er noen og femti kg i utgangspunktet trenger nok noen ekstra kilo enn meg som begynte på 70 kg. Uten å slanke meg så klart prøver jeg å være bevisst på å leve sunt så jeg ikke får masse ekstra kg å ta bort etter fødselen. Ideelt sett ut fra høyde burde jeg vært nærmere 65kg enn 70 så hvis jeg tenker at jeg skal legge på meg 12-15 kg fra 65kg så har jeg kanskje nok kg på kroppen`?

 

Men, som sagt, jeg prøver ikke å "ikke-legge-på-meg", men med et sunt kosthold uten for mye godteri kan jeg jo få en gjennomsnittlig stor baby også, ikke en sånn som jeg var selv (4,5kg - det var stort og uvanlig for 36 år siden)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tjea6..

 

Jeg har gått opp 5kg og er i uke 26..

Er det mest på magen du har gått opp eller er det litt fordelt på hele kroppen??

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei MonaIrenmor...

 

- Så hyggelig at du svarer meg her inne. Må si at du har jo ikke gått opp så mye! Heldigris!!! Jeg har nok gått opp litt jevnt fordelt over alt. Gikk på stram diet siste 8mnd før jeg ble gravid, så tror kroppen min bare koser seg jeg nå. He he.. For nå spiser jeg det jeg har lyst på:) :)

Men er litt bevist også da:)

*Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 11 kg, (25 uker på vei), og gikk opp de første seks i løpet av første tre mnd!! Forrige gang gikk jeg også masse opp i begynnelsen og så roet det seg ned de siste tre mnd. La på meg tilsammen 18 kg første gang og det er jeg jammen glad for i etterkant. Når amminga satte i gang raste jeg ned og når veslejenta var 10 mnd. veide jeg 8 kg. under det jeg veide når jeg ble gravid. Jeg er ikke av den tynne typen, men heller ikke veldig kraftig. Synes ingen skal bekymre seg for vektøkning, alt er normalt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 24+3 og har lagt på meg nesten 15 kg. Sist sv.skap la jeg på meg 25 kg, men det forsvant under den travle småbarnsperioden med all ammingen og turgåingen med vogna (det er jo et av høydepunktene med permisjonen at man kan ta seg tid til det). Spiser mye vanlig kost, endel mer enn før, men spiser regelmessig. Trur det skal gå bra, er ikke småspist nå iallefall, men man forbrenner godt etter fødselen hvis man ammer og er littegrann aktiv. Syntes det var få her som hadde gått noe særlig mye opp i vekt,de fleste jeg kjenner legger på seg mer/la på seg mer under sv.skapet enn det flertallet her har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Synes ikke det høres så mye ut jeg,vet om de som har lagt på seg 20-30 kg i løpet av et svangerskap. har selv lagt på meg 7 kg og er i uke 27+3. kjenner de kiloene på kroppen selv ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg ser at jeg er ganske unormal...

 

Jeg gikk ned 14kg de første 14 ukene, fordi jeg slutta å ta medisiner som gjorde at jeg la fryktelig på meg. Siden da har vekta stått på stedet hvil, ikke en halvkilo opp eller ned, og jeg er 28 fullgåtte uker i morgen.

 

Nå er ikke dette et resultat av at jeg er så fryktelig "flink", så jeg er ikke så veldig "stolt" av det. Vekta flytter seg fra rompa til magen, tydeligvis. Hvis jeg ikke begynner å gå opp i vekt snart, blir jeg nok litt bekymra. Symfyse-målet er helt innafor normalen, så ungen vokser tydeligvis som den skal - men både jordmora og legen må berolige meg på hver kontroll for at jeg skal slå meg til ro...

 

Rare kroppene våre, at de skal være så forkjellige!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JAMMEN ER VI FORSKJELLIG JA!!!!

 

1barn la eg på meg 30 kilo...

2 barn la jeg på meg 27 kilo...

 

Nå er jeg i uke 29+5 og har bare lagt på meg 6 kilo... va kjempe nervøs fra uke 20 og fremover fordi vekta mi ikke økte, eg sammenlignet med tidligere svangerskap og styra på!! Trudde eg skulle bli syk av bekymring men så kom det litt vekt og nå er det jo bare 10+4 igjen ++++(går alltid over tida) så kanskje det blir et helt "normalt " svangerskap med "normal" vekt økning?? det gjenstår og se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! er 29+6, har lagt på meg 11 kg så langt...håper det ikke raser altfor mye opp når det nærmer seg jul:) en farlig tid...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 29 uker idag, og har akkurat nådd startvekta. Men så skal det jo sies at jeg har mer enn nok fra før, så håper at det ikke blir så voldsom økning utover nå. Gikk vel ned 3 kg eller noe i starten,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var opprinnelig 74-75, og er nå 78. Er begynt på uke 30. Håper her og at jeg klarer å holde det sunne livet fremover, slik at det ikke blir ballong på meg her. Må bare passe meg for søtsakerne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til på onsdag hadde jeg gått opp 6.1kg men fra onsdag til i dag hadde jeg brått gått opp 1.9 til!!!! 2 kg på 4 dager!! Trodde ikke mine egne øyer :-( Er i uke 29 nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er i uke 28 og har gått opp 12kg allerede!

Gikk mye ned de første mnd, men nå har det rast oppover igjen! Men i følge mamma'n min gjorde hun også det, så er vel noe som ligger i slekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 27 og har lagt på meg 9 kg. Legen sier at jeg burde unngå mer enn 15 kg vektøking, men mamma la på seg 30 kg med meg. Tenker egentlig ikke så mye over det, spiser sundt og regelmessig, og søtt og godt når jeg vil og så mye jeg vil:) På en måte er det befriende, å ikke ha dårlig samvittighet for å gå opp i vekt. Det er jo normalt, det er slik det skal vær, og det er en tid jeg nyyyter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...