Gå til innhold

Vektøkning!!


Tjea6

Anbefalte innlegg

Hei! Noen som vil dele litt erfaring med meg om vektøkning!? Hvor mye har dere gått opp til nå? Jeg bare lurer for nysjerrighetens skyld, syntes selv jeg har gått opp mye! Tilsammen 7kg til nå og er i 25.uke.Jeg gikk nesten ikke opp noe de første 4 mnd, men nå siste 2mnd har heg gått opp 5.5kg! er ikke så stor og merker det godt på kroppen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også gått opp 7 kg og er i 25 uke. Gikk opp 4 kg de første 12 -14 ukene! Det går vel litt i rykk og napp denne vektøkningen, så jeg tror det er helt normalt at noen legger på seg tidlig mens andre sent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått opp 8 kg ved 25 uker. Merker det ikke så godt på kroppen annet enn magen, men er ganske høy. Føler meg generelt ufresh og slapp i fisken da, siden jeg ikke har fått trent som jeg pleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! har gått opp 9,5 kilo her, er inne i min 25 uke. Gikk ikke opp noe særlig i begynnelsen, det kom nesten over natten. he he. var ganske tynn til å begynne med, så syntes egentlig det bare ser fint ut med kulemagen, trives veldig godt som gravid ;) og merker ikke de ekstra kiloen noe særlig enda! heldigvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 27+1 og har gått opp 4 kg.. synes det er litt for godt til å være sant,så jeg venter bare på at vekta skal skytes til himmels når som helst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 kg?

Jeg var deprimert tidligere idag når jeg steig på vekta, men nå måtte jeg bare le litt.

Jeg veide 58 kg før jeg ble gravid og nå veier jeg 78,2 kg og jeg er i 26 uker på vei imorgen. 20 kg hittil, å det er fremdeles 3 mnd og en uke igjen til termin!! (10. januar:S)

Det er ikke akkurat noe å bygge opp selvtillitten sin på!:S

 

Man ser at jeg har lagt på meg, men til å med jordmora og legen trodde ikke på det når de leste av vekta.

 

Tror du jeg er litt beskymra da eller..:P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått opp 6kg. Er 24 uker på vei. De siste tre kg kom den siste mnd nå!

Får bli som det blir...jeg bare koser meg med magen min!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt ikke fått igjen "normalvekta" fra før jeg ble gravid. Gikk ned 6 kg i løpet av de 10 første ukene (trenge mye, var aldri dårlig), og har bare klart å legge på meg 4 av de igjen.

Men nå tyter magen ut, og regner med å begynne økningen snart.

Er i uke 28 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er bare glad for vektøkningen så langt, men håper ikke det fortsetter i samme stilen.. Har gått opp 10,5 kg fra 52 til 62,5.. Sist svangerskap la jeg på meg 24kg fra 48 til 72 eler tror det var 74kg.. 26kg la jeg på meg da:)

janmamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, det var godt med litt "normale" folk når det gjelder vektøkning, og ikke de som snakker stolt om at de ikke legger på seg eller faktisk går ned i vekt :) jeg er i 25 uke og har sikkert lagt på meg mellom 10 og 15 kilo, veide meg sist i uke 22 og da var det 9 kilo....får så mye vann i kroppen når jeg er gravid, så jeg vet det går fort over igjen, og puppene veier jo sikkert ganske mye mer enn før tenker jeg ;) meeeen...kommer jo ikke unna at jeg har en rund og go bakdel nå (som samboer elsker hehe) en plass må jo fettet lagres som melka lages av senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært stolt for at jeg ikke har klart å gå forbi vekta jeg hadde før jeg ble gravid.

- Men hva er egentlig normalt?

Regner med at jeg går kraftig opp i vekt nå de siste tre månedene, og er redd for strekkmerker og komplikasjoner som det kan medføre.

Hadde tross alt vært bedre om jeg hadde klart å få en noe jevnere vektøkning, men det har jeg altså ikke klart uansett hva jeg har spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 9 kilo, og er 26 + 3 i dag..

Legen min syntes jeg hadde gått opp bra med kilo, det er ikke mye å gå opp 9 kilo på 6 mnd.. har gått fra 53 til 62 kg, men har ikke lagt på meg ellers enn på magen..

Det er tross alt ikke bare fosteret som veier, det er jo morkake og fostervann ++

Å gå opp 15 kilo tilsammen er vel sånn ca rundt gjennomsnittet ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at det er såååå mange som ville dele erfaringer om vektøkning... Jeg takker og bukker:) Ser jo at det variere mye her. Flott det, bare man føler seg vel:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25+0, har gått opp ca 5 kg. Det er litt lite, mener mannen min, men han skal da bekymre seg for alt:) Jeg er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...