übermamma *5 pp* Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Det er helt ille hvor mye det lukter av denne jenta...alle klærne som henger på plassen hennes oser-og det smittr av på jenta mi og klærne hennes som henger i samme gang. HAr møtt denne jenta i bilen med sin mor som selvfølgelig sitter og damper i bilen med ungen baki og vinduet åpent med en liten sprekk. Er helt ny i bhg og kjenner ingen her og har ikke snakket med noen men syns dette er ganske ille... hva hadde dere gjort i en slik situasjon?
OsloMor Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Passet mine egne saker, sorry men dette har du ikke noe med. Smitter røyklukten fra hennes klær over til din datters klær fordi de henger i samme gang, unnskyld meg men dette må jeg bare smile av. Er ikke-røyker selv, men dette er å overdrive.
Gjest -<<- Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Hadde ikke gjort noen ting. Det er ikke noe du kan gjøre.
Gjest Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 hadde nok ikke gjort så mye.. det er ikkke din sak,du kan jo ikke gå opp til henne å be henne slutte for lukta smitter over på jenta di sine klær.. er jo så klart trist å tenke på hvordan disse små lever,men det er dessverre ikke noe å gjøre med..
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 e vel ikke så masse en får gjort me det.. selvfølgeli e det jo helt horibelt syns æ , har ikke nå i mot røyk sånn men røyk å unga høre ikke ilag..
Bananas m 1 barn + en i magen Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 Man må vel egentlig bare passe sine egne saker!
tullerusk Skrevet 30. september 2007 #8 Skrevet 30. september 2007 Ja, huff.. Kjenner til det der. Bare at problemet her er at et par av min datters venninner lukter forferdelig røyk. Det er sånn at når de er inne på rommet hennes så lukter det av sengetøy og klær som ikke er i skapet. Må faktisk lufte når de er gått. Er vel ikke så mye å gjøre med det. Men kan ikke skjønne at noen kan sitte å røyke i samme rom som barn..
3b@rnsmor-30* Skrevet 30. september 2007 #9 Skrevet 30. september 2007 enig med OsloMor jeg... og jeg er også ikke røyker, og ganske anti-røyk...
übermamma *5 pp* Skrevet 30. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 30. september 2007 Syns det er skremmende hvor mange som mener man bare skal passe sine egne saker jeg da... Er dere alltid slik eller? Hvor går grensen? >Hvem skal snakke for barna på 2 år...hvor er dems "sak"? jeg vil heller bry meg for mye enn for lite jeg da... problemet for meg er selvfølgelig ikke at det lukter av mitt barns klær dette var bare for å illustrere hvor mye det faktisk lukter.
PrinsesseVogA Skrevet 30. september 2007 #11 Skrevet 30. september 2007 ..syns det er skremmende hvor mye enkelte skal blande seg i andres liv jeg da..*himle med øynene*
tullerusk Skrevet 30. september 2007 #12 Skrevet 30. september 2007 Siden dette er i bhg, så må jo de også ha merket det. Kan jo snakke med de og si at du synes det er ubehagelig. Men tror ikke det hjelper så mye å gå til foreldrene. De VET jo at det lukter av barna deres, så de bryr seg jo ikke.
Salat Skrevet 30. september 2007 #13 Skrevet 30. september 2007 Hvis dama røyker i bilen med ungene hadde jeg nok sett stygt på henne og sagt stakkars barn. Tydelig, så hun kan lese på leppene. Å mene at det er å bry seg for mye er helt høl i huet. Det er faktisk snakk om å forby røyk i bil om man har barn, nettopp fordi folk ikke klarer å tenke selv. En liten oppvekker er da på sin plass.
Gjest Skrevet 30. september 2007 #14 Skrevet 30. september 2007 Født i et innrøykt hjem. Alle feriene i en innrøyk bil. Lever i beste velgående, runder snart 40. Men er ikke-røyker. Noen får det til å høres ut som omsorgssvikt når foreldrene røyker, enig i at trappen er et bedre alternativ. Men bruk nå energien på viktigere saker...
Gjest Skrevet 30. september 2007 #15 Skrevet 30. september 2007 er ikke så mye du kan gjøre, er det vel ? Problemet mitt er hver gang snuppa er hos mormor så stinker hu og røyk . Så fort snuppa har lagt seg nede i underetasjen så tar min mor frem røyken og damper i flere timer! og hun har som regel også veranda døra oppe men hva hjelper det når det stinker helt ned i tillegg? æsj,hver gang jeg går inn den døra blir jeg kvalm . Men nytter ikke å forklare henne det at jeg og hun ikke vil ha den lukta.. men har blitt røyka der i maaangen år.. snufs..
RundLurt? Skrevet 30. september 2007 #16 Skrevet 30. september 2007 Dette har du ikke noe med, plager det deg, så bytt barnehage, de ansatte har heller ikke noe med å bryte inn i folks privatliv på den måten!!
¤MegOgMini¤ Skrevet 30. september 2007 #17 Skrevet 30. september 2007 Vet ikke hva jeg hadde gjort jeg.. men stakkars jenta
olla Skrevet 30. september 2007 #18 Skrevet 30. september 2007 Vi har samme problemet, bare enda værre!! Dvs at vi har en nabounge som leker med barna her. De røyker og det STINKER inne i hele huset. Alle klærne hennes stinker, klærne til barna stinker når de har vært på besøk. Og problemet er at jeg er allergisk mot røyk.... Så: det er nok ikke noe å gjøre, men kjenner at dette er et stort problem, for jeg må nesten nekte de å gå inn der, eller så må jeg vaske alle klærne med en gang de kommer hjem, og bade de fra topp til tå. Hva ellers kan man gjøre?? De er voksne og bestemmer over seg selv. Bare så trist at det går ut over barna, synst jeg, men lite å gjøre.
Bananas m 1 barn + en i magen Skrevet 30. september 2007 #19 Skrevet 30. september 2007 Er enig i at det er grusomt når foreldre røyker inne i huset og i bil med barna, MEN.. Det er ikke noen andre som har noe med det.. SORRY! Hva om andre dere ikke kjenner kommer å påpeker deres feil og mangler, gjør ditt, ikke gjør datt. Hadde klikka jeg.. Mind your own buisness ladies!!
OsloMor Skrevet 30. september 2007 #20 Skrevet 30. september 2007 I barnehagen til snuppene er det noen unger som alltid har med seg kaker istedenfor matpakke, HVER DAG. Dette vet jeg ikke er bra, MEN det er ikke min sak. Jeg hverken kan eller vil blande meg opp i andres oppdragelse og gjøremål fordi jeg mener min viten er bedre enn deres!! Slik funker det ikke, man må respektere hverandre og passe sine egne saker. Hadde blitt j..... forbanna hadde noen flydd rundt og brydd seg med mine private anliggende og ikke minst snakker med bhg-personalet om meg og ungene, herregud altså.
Gjest -<<- Skrevet 30. september 2007 #21 Skrevet 30. september 2007 Det er ikke forbudt å røyke i nærheten av ungene sine. Det anses ikke som omsorgssvikt å røyke i nærheten av ungene sine. Visst er det idioti å gjøre det, men at det er skadelig kan jeg bortimot garantere deg at denne moren vet fra før. Ergo er det ikke noe du kan gjøre med saken, og det angår deg heller ikke. Foreldrene er de som skal snakke for sine barn, inntil det punkt hvor foreldrene av det offentlige vurderes som uegnede omsorgspersoner - da snakker vi om omsorgssvikt. Røyking kvalifiserer slett ikke.
übermamma *5 pp* Skrevet 30. september 2007 Forfatter #22 Skrevet 30. september 2007 Bare slapp av. kommer vel ikke til å bytte bhg pga dette-makan til å snu siyuasjonen på hodet da! Jeg prøvde å konkretisere at det ikke plager MEG personlig, jeg tenker på denne lille jentas omstendigheter og ikke minst rettigheter og vi VET jo at passiv røyking er skadelig. Syns ikke dette skal være "folks-privatliv" så lenge det står uskyldige bare som lider under det. Det er jo folk som har blitt banket som små-som er ikke-voldelige i dag...dette er vel ikke bevis på at å banke ungene er ok vel?! herregud for noen argumenter dere har å komme med da.
TurangaLeela Skrevet 30. september 2007 #23 Skrevet 30. september 2007 Det er jo selvfølgelig ille for den lille jenta..Men desverre, man på bare se på at ungen lider. Det er tabu og si ifra om sånne ting i dette samfunnet. "småbagateller" skal bare oversees. Så idiotisk er det, sorry.
Gjest Skrevet 30. september 2007 #24 Skrevet 30. september 2007 Selv om jeg er enig med deg i at det er synd på jenta og at foreldre som røyker i nærheten av barna sine er idioter, er det dessverre ikke noe du kan gjøre... Å sammenligne det med vold er å trekke det for langt. Sett at du hadde barnet ditt i forovervendt sete og jeg var helt i mot det. Hadde du satt pris på om jeg sa noe? Det kan jo også i teorien væe skadelig... (Ja, er klar over at sammenligningene er litt dårlige, men vil bare få frem poenget...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå