Gå til innhold

Hvis du kunne velge.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drømmer om å være hjemmeværende husmor (bare for en liten periode)... Men det går nok ikke :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er vell egentlig husmor nå jeg... hehe...;)

kunne ikke tenkt meg å gått hjemme i mange år.. men når barna er små vil jeg være mest mulig sammen med dem.. !

Skrevet

Ja, og jeg har valgt det, sa nettopp opp jobben og har planer om å være hjemme til vi har fått de barna vi ønsker oss og de har begynt på skolen. Men får jo se om jeg trives like godt hjemme om noen år som jeg gjør nå. Er ikke mange naboer eller venner som er hjemme på fulltid, men vi klarer oss uten å være sosial hver dag.

Skrevet

Nei takk, det er fantastisk deilig å komme ut av huset og snakke med voksne folk, og samtidig få brukt utdannelsen min.

Dersom vi hadde hatt super økonomi, så hadde vi hatt vaskehjelp også, for jeg er ikke glad i denslags arbeid selv, og nå er det gubben stort sett, som tar det.

Skrevet

har valgt det, jeg!! Men vet at det kun er når barna er små, dvs før de begynner på skolen.

Skrevet

Ja! Akkurat nå gjør jeg begge deler da. Er husmor på dagtid og jobber om natta. Helt perfekt :))

I gata jeg vokste opp så var vi en 10-12 unger med aldersforskjell fra 0-5 år. Hun ene jenta hadde en hjemmeværenede husmor-mamma som alltid var ute og passet på oss, kjeftet litt, bakte boller, lagde pizza, tvang på oss lue og hadde åpent hus når skoledagen var over og alle nøklebarna måtte tusle hjem alene til tomt hus. Og etter at vi ble voksne så har vi alle sammen i ettertid snakket om at hun bare var drømmen og at alle barn burde ha det sånn. Foreldere nå til dags har jo knapt tid til sine egne unger og bryr seg i hvertfall ikke om andres barn har det bra!

Skrevet

NEI........ over hode ikke. Kunne ikke ha falt meg inn i halv svima en gang.

Skrevet

Ikke på fulltid nei. Har vært det i 2,5 år, og ble ganske lei egentlig. Så nå jobber jeg 75 % ute og 25 % hjemme. Passer meg og min familie utmerket. :o)

Hadde det vært flere som jobbet hjemme, kunne jeg tenkt meg å jobbet 50 % ute bare, men alle jeg kjenner jobber 100 %.

Skrevet

nei absolutt ikke, men skal glatt inrømme at sekstimers dag hadde vært fint...

Skrevet

Nope, kommer ikke på tale, takler ikke å gå hjemme bare, det gir hverken meg, barna eller mannen noe som helst positivt!!

Skrevet

Heldig;)

I gata der jeg vokste opp var nesten alle mammaene hjemme før vi begynte på skolen. Er annerledes når det er flere.

Du jobber vel ikke hver natt da?

Skrevet

ALDRI

*grøss*

Mannen ønsker å være 50% heimeværande om økonomien strekker til

Skrevet

Kvifor eg ikkje vil eller kvifor han vil?

Eg kan ikkje fordra husarbeid, og er veldig glad i jobben min. Eg føler eg har overskudd til både å ver ei god mor på kvelden og gjer ein god jobb på dagtid.

Han ønsker å vera heime for han ønsker å møte ungene heime når dei kjem fra skulen og ha middag klart til dei. Han er glad i å stelle heime. (han er ikkje overbegeistra for husarbeid, men det går no).

Det er og gunstigast for oss økonomisk at han er meir heime enn meg, men det er tilfeldig.

Skrevet

Ja så klart! Jeg ville vært hjemme de 2 første årene på heltid, og ev. jobbet 2 - 3 dg pr uke frem til barna begynte på skolen. Selvfølgelig vil jeg helst oppdra barna mine selv, og "ofre" så få år av min egen karriere. Har null forståelse for de som setter barn til verden og ikke engang ØNSKER å ta ansvaret for dem selv, ikke engang frem til skolealder.

Skrevet

Nei =0) jeg har den muligheten men vil tjene mine egene penger. Har fått inn lønn siden jeg var 17 bare tanken å måtte gå til min mann å få penger er utenkling for meg =0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...