Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Jeg elsker cola, men er redd for å drikke det. Hva med dere, drikker dere cola?
Labambie Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Aldri likt coca cola.. Men bøttevis med pepsi max ja!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 pepsi max er ikke sunnere enn cola!
Athene75 Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Ja jeg drikker cola, men ikke så mye
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Kanskje jeg skal unne meg et glass i helgen da.
Labambie Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 Sier ikke at pepsi max er sunnere enn cola heller jeg,men den er iallfall sukkerfri. Handler bare om at jeg ikke LIKER cola..
Jewel m/jente får gutt Skrevet 27. september 2007 #7 Skrevet 27. september 2007 Her går det ned cola. Liker det faktisk bedre nå etter at jeg ble gravid. Så det blir vel til at jeg ikke liker det igjen etter at ungen har kommet ut. Så jeg unner meg når jeg vil.
Måånestråle Skrevet 27. september 2007 #8 Skrevet 27. september 2007 Jeg drikker cola, men prøver å begrense det til lørdagen og da under 1 liter i løpet av en dag, som anbefalt på matportalen.no (pga koffeinet i colaen).
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 27. september 2007 #9 Skrevet 27. september 2007 elsker cola jeg også, og drikker alt for mye av det Gjorde forresten det i mitt første sv.skap også, og etter at sønnen vår var født, kunne jeg bare drikke cola mens jeg ammet, all annen brus fikk han vondt i magen av!
Leirha Skrevet 27. september 2007 #10 Skrevet 27. september 2007 Jeg har aldri likt cola, men liker godt pepsi. Men har ikke drukke det noe særlig før. Nå syns jeg det er helt super godt, så drikker kanskje 1-2glass til dagen, men drikker verken te eller kaffi så har overhodet ingen dårlig samvittighet. Uansett så er det sikkert ikke så mye jeg drikker heller..
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 27. september 2007 #11 Skrevet 27. september 2007 Jeg drikker cola når jeg har lyst på.. Men tenker på koffein innholdet da.. slik at jeg ikke kommer over grensen.. tenker også litt på sukkeret da..
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #12 Skrevet 27. september 2007 Ja. Ikke "redd" for å drikke det. Det er da måte på hva man skal være redd for.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #13 Skrevet 27. september 2007 Jeg drikker ihvertfall en halv liter hver dag.. men drikker ikke kaffe eller te!! men er jo mye sukker da.... men må unne meg noe godt også!
grand danois Skrevet 27. september 2007 #14 Skrevet 27. september 2007 jeg var fullstendi colo man før jeg vart gravid... måtte ha d kvar dag. men så vart jeg gravid,å jeg synst d smaker helt grusomt:/ så jeg har bjynt å drikke vatn. jeg som ikke liker vatn til vanli!! rart dette her:)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #15 Skrevet 27. september 2007 Det er det eneste jeg har fått dilla på i dette svangerskapet! Coca-cola. (...og jeg er endatil tannlege, hehe :-) Men prøver å drikke så lite som mulig, ikke hver dag i alle fall... Alt med kunstig søtning blir jeg bare kvalm av så det er ikke noe alternativ.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #16 Skrevet 27. september 2007 Drikker ikke cola eller lignende. Har engang lest at det kan virke negativt på svangerskapet, muligens medvirke til spontanabort. Forrige gang jeg var gravid, ga jeg etter for cola-lyst, og spontanaborterte få dager etter et par flasker med dette. Selvsagt andre faktorer som kan ha vært med og utløse det, mistenker spraying med insektsmiddel + sjauing med tungt løft samme uke. Men alt i alt, ikke verdt risken.
Gjest Skrevet 27. september 2007 #17 Skrevet 27. september 2007 Drikker Pepsi max, ja. Huff, jeg var så flink første svangerskap, mens denne gangen burde jeg skamme meg... Litt for mye gotteri, pepsi max, lite vitaminer. Men spiser mye grønnsaker og frukt.
yvve73 Skrevet 28. september 2007 #18 Skrevet 28. september 2007 Før drakk jeg kun Pepsi, likte ikke Coca Cola i det hele tatt. Da jeg ble gravid i 2001, byttet jeg merke. Det var skikkelig merkelig. Etter det drakk jeg bare Coca Cola. Når jeg så ble gravid tidlig i sommer, ble jeg syk og orket ikke å drikke brus i det hele tatt. Nå er jeg ganske frisk igjen( i hvert fall ikke kvalm lengre) og prøvde for noen uker siden en flaske med Coca Cola igjen. Tenkte det skulle bli godt å kunne drikke litt variert igjen. Men, det er det verste jeg har smakt på lenge. Det smakte så utrolig søtt, at jeg bare spyttet ut alt igjen. Etter dette har jeg fremdeles ikke drukket Cola.....Jeg er egentlig litt glad for at jeg nå klarer å holde meg unna brus også, for det ble jo mye sukker ut av det. Men, for å kommentere HI, så anbefales det at man ikke drikker mer enn en liter Cola pr. dag, pga koffeininnholdet. Og jeg kan aldri tenke meg at man aborterer pga at man har drukket Cola......
*tigerlilly* Skrevet 28. september 2007 #19 Skrevet 28. september 2007 Ja, jeg drikker cola, ikke mye som slår en isald cola med isbiter. Nam! Når jeg leser slike innlegg, får jeg litt dårlig samvittighet for alt jeg har i meg. Drikker cola, spiser godis og potetgul osv i tillegg til vanlig sunn mat selvfølgelig. Altså, jeg spiser og drikker akkurat som jeg gjorde før foruten rått kjøtt og alkohol! Virker som om veldig mange her inne legger om kostholdet når de blir gravide, og det er sikkert vel og bra! Men for meg hadde det aldri funket. Jeg koser meg sånn med alt det gode! Blir sikkert noe ekstra nesten hver dag. Altså enten brus, eller en sjokolade, eller en kake på cafe el. Sånn har jeg alltid vært. Selv om jeg koser meg med alt dette føler jeg meg (foruten når jeg leser slike og lignende innlegg) ganske sunn. Har alltid vært i forholdsvis god fysisk form og ikke noe å si på hverken det ene eller det andre. hehe ble visst litt utenom colatema dette. God helg jenter! Blir vel cola og hjemmelaga pizza til idol i kveld for min del ;-)
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #20 Skrevet 28. september 2007 søtningsmiddel og aspertan i pepsi max, så det er nok ikke så mye sunnere..desverre..
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #21 Skrevet 28. september 2007 Tror nok det er vanlig å drikke både kaffe og cola og evt andre koffeinholdige ting når man er gravid. Tror ikke det med spontanabort er så vanlig pga cola i allefall... Men det er sikkert ikke lurt å bøtte innpå litervis da! Kos deg med cola innimellom du, med god samvittighet!
vannkvinne82 *060208* Skrevet 28. september 2007 #22 Skrevet 28. september 2007 at den er sukkerfri trenger ikke å bety at den er sunnere...jeg for min del vil heller drikke brus med sukker, for å slippe tilsetningsstoffer som aspartam o.l.. så drikker jeg heller ikke brus/cola så ofte (men jeg har også mer lyst på det i som gravid enn før!! rart..). men det er jo ikke sikkert det har noe betydning, jeg vil bare være på sikre siden i og med at aspartam ikke er bra..
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 28. september 2007 #23 Skrevet 28. september 2007 jepp... men ikke i enorme mengder da...
Mamman*til*Lukas Skrevet 28. september 2007 #25 Skrevet 28. september 2007 Oh yes.. Men mye mindre enn før, og ikke hver dag. Men innimellom MÅ jeg bare ha en glassflaske deilig kald cola.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå