Gå til innhold

Uthengt på internett

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som starta det har tatt bort det grøvste nå i kveld, og med temmelig kraftig dytting fra de foresatte har de grynta fram en beklagelse.

De som bare hengte seg på, er der fremdeles, fatter ikke at de har gjort noe klanderverdig, det gjør heller ikke de foresatte (et par av dem), det er disse jeg er mest irritert på i kveld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så tragisk du er.

Hevne deg?

Skjerp deg, voks opp selv, tror neppe du er noe mer moden enn elevene dine. Anmeld det som en voksen person og slutt og syt på nettet om det.

Skrevet

Du har jo en gylden mulighet til å snakke etikk og moral i krl i alle fall. Du kan jo legge det opp som en vær forsiktig på internettgreie. Du kan jo og gi klar beskjed, fordi NOEN av dere gjorde sånn, straffer jeg ALLE. Ikke vær sur på meg, vær sure på de som gjorde det. Så har du laget intriger og helvete i klassemiljøet. Ikke vanligvis det en lærer gjør men.

Skrevet

-Mens du er en skikkelig solstråle:-)

Takk for at du forklarte dette for meg, nå forstår jeg alt så mye bedre!

Skrevet

-Nei, skolen kan ikke anmelde på mine vegne, for det har ikke skjedd i skoletiden, vistnok... Forstå det den som kan. Bildene ble tatt i skoletiden, det de forteller handler (liksom) om skoletiden, men resten (at de har lagt det ut på nett), har skjedd på fritiden.

Brudd på personvernloven, æreskrenkende og derfor ulovlig, ja, men...

Sansynligheten for at dette blir liggende på et skrivebord mens en eller annen prøver å sortere ut jussen her, leeeeenge, er overhengende.

Skrevet

men det er da fullt mulig å ta det øye mot øye med de foresatte? vi snakker om voksne folk her.

men ikke vis deg som hevngjerrig, det vil gjøre hele greia verre. ungene elsker jo slikt. dessuten vil det gi de foresatte som ikke klarer å se at dette er forferdelig galt enda en grunn til å støtte barna. vis dem heller det som sant er; du er skuffet og lei. pleier å funke mye bedre. da får du gang på klassejentenes empati, som igjen vil føre til at de vil ta fatt i urokråkende selv. see? la barna ordne opp seg imellom, for deretter å selv la dem se hva de egentlig har gjort. dette vil vel også gagne klassemiljøet på en annen måte enn å hevne seg på de som ikke har gjort noe galt også.

Skrevet

;-) -Ja, det blir for personlig, i tillegg til at det vil avsløre hvem jeg er irl. Linken jeg la ut er en spydighet til anonym over...

Skrevet

Ja, det er nettopp der dilemmaet er. Kollektiv straff vil ramme for mange. Ingen straff vil i praksis fungere som premiering. De som har vært primus motor har forsøkt å ordne opp etter seg, resten ... grrr!

Skrevet

Ja, det er et veldig godt poeng. En ting er hva disse ungene skriver om meg, uansett hva innlegget her vitner om, er jeg, som anonym påpeker, voksen, og kan sloss for meg selv. Andre ungdommer, som utsettes for disse ... (fyll ut etter innfallsmetoden), er de rustet for å stå i mot?

-Eller tror de at de fortjener å bli behandlet som dritt i all offentlighet.

Forjævlig er ordet, ja.

Skrevet

Redd for det.

Det er mange som er forbannet, men... elevene har rettigheter, skolen har ingen sanksjonsmuligheter utenom skoletiden/skolebygget. Arbeidsgiver kan tipse politiet, politiet kan velge å etterforske, men skal det anmeldes, må jeg gjøre det selv.

-Har jeg latt meg fortelle. Av sjefen, forbundet, og en medborger i uniform.

Skrevet

da ville jeg ha kuttet ut straffen. ville heller ha prøvd å spille litt på empati. prøv å forklar dem hvilke sår situasjon de har satt deg i, ikke bare deg men resten av familien også. ville ha prøvd å snakke til dem som voksne personer (selvsagt på ett nivå som er forståelig for dem) mange ungdommer som plutselig kan føle ansvar når man snakker alvor til dem. jeg ville ha dedikert en hel klassetime til temaet, ikke bare til din egen situasjon, men om datamobbing generelt og hva det kan medføre til (finnes mange tilfeller å henvise til)

du kan bruke hjernene bak hele greia i timen, planlegge hva som skal bli sagt og gjort isammen med dem. har ofte positiv virkning om man får lov å være med som den voksne (for ungdommene) la dem få føle seg ansvarsfulle siden de har slettet og la dem få gå foran som ett godt eksempel for de andre som ikke klarer å se at de har gjort noe galt. (for det det er verdt ;)

tror det vil gagne deg som lærer om du klarer å legge bort hevntanker og strafferammer og heller handle utifra den voksne personen du er.

Skrevet

Ungdomsskoleelever. De er ikke småunger. Jeg synes du skal anmelde dem - ikke fordi jeg tror det vil komme noe ut av det, men fordi det i det minste er et forsøk på konsekvens og det er mulig deres stupide foreldre vil innse at det har et snev av alvorlighetsgrad.

Med en anmeldelse i hende tror jeg du også kan anmode nettstedet de har publisert på om å fjerne ting. Hvorvidt det resulterer i noe kommer an på hvor det ligger.

Har du hjemmel for å ta en samtale med hver enkelt av dem? Alene uten en gjeng? Om empati og forholdet til andre mennesker og skamfølelse og slikt? Jeg var en drittunge i fjortisalderen, og det er det som har brent seg fast av sanksjoner, liksom.

Gjest miang*mikrovampyr*
Skrevet

Er ganske enig med Anonym. Merkelig at en lærer skal ta "hevn".

Skrevet

Hadde også anmeldt dette. Helt utrolig at noen skal komme unna med dette. Om en lærer reagerer så blir det kanskje enklere for medelever som blir utsatt for det samme, og en kan diskutere hvor grenser går på skolen.

Hevn? Absolutt om du finner ut hvem det er:)

Skrevet

Jeg får ikke opp siden. Er du sikker på at det ligger der ennå? Uansett må du kunne kuntakte dem som hoster siden, og informere dem om at her er det brudd på loven og at anmeldelse foreligger (eller kommer til å foreligge)

Skrevet

Jeg foreslår at du anmelder det, og deretter psyker alle ut med å ramse opp straffeloven..deretter PØSER du på med hjemmelekser, så mye hjemmelekser at de tilslutt ikke orker mer og sa skal du se den ene eleven tyster etter den andre:) hehehe

Skrevet

Hvis dere faktisk leser linken hennes, ser dere at det er en tullelink. Selvfølgelig, man legger vel ikke link til noe om seg selv på en side som denne!

Skrevet

Supergyda daaaaaaa :-D

Skrevet

Åååh. Faen så pinlig å gå rett i baret på den måten :-D

Lillejonas - du er invitert i fårikållag til Luten.

Skrevet

Tystingen er ikke nødvendig, de har lagt det ut med fulle navn; på meg og på seg selv!!! -De har også innrømmet at de har full kjennskap til det som står, de prøver ikke en gang late som om noen andre har gjort det i deres navn.

Skrevet

anmeld dem. snakke med foreldrene dems og dem. gi hele klassen masse lekser og spør de som har trakasert deg om leksene, når de ikke kan svare (det er jo seff så mye at de ikke rekker/gidder og gjøre alt) så ler du og mobber dem.

mange lærere som mobber elever nå de ikke kan svaret.

søstern min sin lærere gjør det. hun gjør altid leksene i hans fag :-)

det er en fin hev. konskevensne for det de har gjort må være så store at de finner ut at det ikke er verd og gjøre noe så teit igjen.

tenk om det var en 14 åring de hadde skrevet om og ikke deg. 14 årignen hadde kansje ikke taklet det i det hele tatt.

Skrevet

Hmmm....hvor mange, med hjernen i hvilemodus,...gikk inn på nettadressen for å sjekke....?

Jeg gjorde det! HOHO

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...