Gå til innhold

Er så jævla såret og forbannet!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg uttaler meg selvsagt _kun_ ut fra den beskrivelsen som ble gitt, men jeg vet jo ikke helt hva du gjør.

"Velkommen til virkeligheten" - inne på en nettside?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var ikke mening å trykke anonym. (nn 18.32)

Skrevet

Uff.. Ville gitt fyren sparken ja. Du vet nå hvordan det ligger ann i en krisesituasjon, han er ikke til å stole på.

Personlig ville jeg nok ikke klart å se på fyren igjen, langt mindre delt seng med han :/

Skrevet

Ut fra det som står i hi skaper du deg en forestilling i hodet ditt om hvor godt denne fyren egner seg som far - det kan neppe kalles å "kun" uttale seg ut fra det som står der. Muligheten er faktisk til stede for at han fungerer godt som pappa for ungene sine selv om han er utro.

Virkeligheten er like lite svart/hvit inne på denne nettsiden som ellers i verden. Synes du det er rart å tenke på?

Skrevet

Jo, jeg uttaler meg faktisk kun ut fra det som står i hi, selv om jeg selvsagt gjør meg opp et visst inntrykk ut fra det som blir sagt (hvem gjør ikke det?). Jeg har, tydeligvis i motsetning til deg, ikke fundert mye på denne saken, og har derfor heller ikke et annet grunnlag for å uttale meg enn førsteinntrykket jeg får av det korte hi. Og ja, hi er relativt sort/hvitt, noe også uttalelsen min da selvsagt bærer preg av. Og nei, ut fra hi synes jeg faktisk ikke at sannsynligheten er særlig stor for at fyren kommer til å være en god pappa, i hvert fall ikke så stor at jeg bruker dette som et argument i tråden.

Jeg synes fremdeles det er rart å bruke uttrykket ”Velkommen til virkeligheten” når man sikter til innlegg på en nettside. Virkeligheten, det vil si _fremstillingen_ av den, er faktisk langt mer sort/hvit inne på en nettside enn hva den er ellers. (Synes du det er rart å tenke på?) Men om du bruker veldig mye av tiden din på å spekulere og engasjere deg i ting som blir skrevet her inne, skjønner jeg at du betrakter overgangen mellom nettverdenen og virkeligheten som noe diffus.

Skrevet

Kjære deg, hvis du absolutt skal drive flisespikkeri så kan du i det minste ta deg bryet med å gjøre det litt utfordrende for meg.

"Jo, jeg uttaler meg faktisk kun ut fra det som står i hi, selv om jeg selvsagt gjør meg opp et visst inntrykk ut fra det som blir sagt (hvem gjør ikke det?)."

Og nokså bastant kan du fortelle meg at mannen det snakkes om neppe er egnet til å være far. Kan du fortelle meg hvor i HI det skrives om hvorvidt personen er en god far?

" og har derfor heller ikke et annet grunnlag for å uttale meg enn førsteinntrykket jeg får av det korte hi."

Det er helt korrekt, så det virker noe snodig at du angriper meg for å minne om at det er flere aspekter ved en sak enn det som står i et kort innlegg.

"Og nei, ut fra hi synes jeg faktisk ikke at sannsynligheten er særlig stor for at fyren kommer til å være en god pappa, i hvert fall ikke så stor at jeg bruker dette som et argument i tråden. "

Hvor har jeg brukt det som et argument?

Jeg minnet bare om det ubestridelige faktum at folk og situasjoner har mange sider, og at det derfor blir for dumt at du skal begynne å konkludere med at denne mannens barn bør vokse opp uten far - for du vet faktisk svært lite om ham.

Selv om det ved første øyekast for et enkelt sinn kan virke som om jeg argumenterer FOR at mannen skal få se ungene sine, så er det altså ikke tilfelle. Jeg understreker bare at ingen her vet noe som helst om dette, og at folk bør tenke seg litt mer om før de slenger ut av seg noe om hva HI bør gjøre og ikke i forhold til dette med barnet/barna.

For øvrig var poenget med mitt første innlegg i denne tråden nettopp det jeg skrev; at når en mor tar avgjørelsen om at hennes barns far ikke skal få se dem mer, så går det ofte utover barna så vel som faren. Jeg nevnte ingen ting spesifikt om denne saken.

Som svar på siste avsnitt vil jeg bare si at det jeg skrev i forrige innlegg fortsatt gjelder, selv om du forsøker å vri på det; virkeligheten er ikke svart/hvit verken her inne eller andre steder, og sånn er det faktisk uansett hvordan den blir fremstilt. Du kan krangle så mye du vil, det er bortkastet energi.

Resten av innlegget ditt er spekulativt svada og dårlig kverulering og ikke verdt noen kommentar utover det, så det kan du spare deg neste gang. (Jeg regner med at du er deg selv lik og finner noe totalt uvesentlig å kverulere på i dette innlegget også).

Skrevet

herregud

Stakkars deg. Synes kjempe synd på deg, og håper for guds skyld du har vett nok i hodet til å forlate ham. Han fortjener deg ikke!

Skrevet

Herregud !

For en type !

Det der går ikke ann ...

Skrevet

Det var da voldsomt til sløsing med ord fra din side, og så du som liker å fremstå som at du ikke er tilhenger av svada og dårlig kverulering...

Men nok fra min side for denne gang. Du får ha en fin helg, det har i hvert fall jeg tenkt å ha. :-)

Skrevet

hadde det vært meg, hadde jeg kastet han på "hue og ræva" ut døra!!

sånne mannfolk trenger vi ikke!!!håper alt ordner seg for deg :)

Skrevet

hei

tror nok ikke dette er første gang typen din er utro.......

han virker utrolig kaldt og kynisk spør du meg..

siden han fant denne "billig nett babe" mens du var syk og gravid..bare viser at kjærlighet til deg ikke finnes...

en venninde av meg opplevde det samme,kælen pulte et par damer mens ho lå på sykehus med svangerskapsforgiftning... i følge ham hadde det bare skjedd når ho var på sykehuset (trengte litt trøst stakkars) var jo såååå tungt det at dama var syk grrrrrrrrrrrrrr ho gikk på den,men fant ut senere at denne mannen var notorisk utro...

kom deg vekk,hvis du har økonomi og hvis hjertet ditt sier at dette blir for tungt og svelge...

men skjønner at det ikke er lett,ikke så morsomt og sitte med en liten baby helt alene..

håper ting ordner seg for deg :)

Skrevet

HI: Du kan spørre deg selv om du virkelig vil bli såret som dette igjen, eller om du vil gå fra ham og ha vondt der og da men spare deg for mye smerte i fremtiden. Pga det han har gjort vil du aldri kunne stole på ham igjen, noe som i seg selv vil skape mye usikkerhet,og MYE smerte senere. Går du fra ham så vil det bli vanskelig, JA ,for det å ha et barn helt alene er jo ikke en dans på roser. men du vil klare det! man klarer det man MÅ klare! Selv om du er glad i han, vil du virkelig ofte din trygghet og din selvtillit?

Jeg vet at det er vanskelig å gå ifra personen du elsker, men er du villig til å leve i utrygghet? han er nok glad i deg men han elsker deg nok ikke like mye siden han har sex med andre..

Men husk at han må få treffe barnet sitt, for det er ikke han du straffer hvis ikke, det er barnet :)

Ønsker deg MASSE lykke til! håper du får den respekt du fortjener og at du har gode venner og familie som vil være der for deg og hjelpe deg gjennom denne vanskelige tiden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...