Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 27. september 2007 #26 Skrevet 27. september 2007 Jeg skyter ingen :-) Men jeg synes det er synd at de som tydelig ikke har brukt ull skal skyte slike som meg som bruker ulla for det den er verdt. Det viktigste er da at barnet er passelig temperert! Hvordan man kommer til målet får hver enkelt forelder avgjøre. Men det er utrolig enkelt å alltid ha et passelige temperert barn med ull :-) Ja, ull er dyrt. Men vi har kjøpt noen basisplagg fra nøstebarn som kan brukes og brukes og brukes litt til. Så sper vi på med janus og joha som også er utrolig gode :-) Klærne er dyre, men da kjøper vi heller ikke 100 bomullstrømpebukser fra hm gjennom vinteren heller. Så slik sett så tror jeg faktisk det havner på nesten det samme. Ulla blir nok dyrere, men om man ser totalkostnader så tror jeg kanskje det blir nesten det samme.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 27. september 2007 #27 Skrevet 27. september 2007 Lammeskinn sover hun på året rundt både i seng og i vogn. Og er da verken for kald eller varm. Og hun sover med nøstebarn pysj også året rundt, da kan hun ligge med dyne på vinter og uten på sommer. Eller uten på vinteren også det blir ofte det :-) Når det har vært som varmest i sommer har jeg brukt lite ull, da gikk hun i skjørt og t-skjorte som alle andre. Men det hende at jeg tok på henne ullbody istedet når hun skulle sove i vognai sommer fordi hun svettet slik og ble så klam/våt med bomull. Det problemet slapp vi med ulla. Men slik som det er nå med 16 grader bruker vi ull. Som du ser av innleggene mine over så er hun (tiltrossformangeskeptikeresommenerjegerbarnemisshandler) perfekt temperert :-)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #28 Skrevet 27. september 2007 Bra vi ikke skyter hverandre. Nå er Henrik er liten fin fyr. Som sagt har han ikke behov for annet enn ullbody, og en ulljakke over dongribuksa si og sokker + sko foreløpig. Men når vi tar i bruk strømpebukse er ull tingen. Som sagt har han ull på overkroppen ;o) Men har ikke sett behovet for at han har noe under buksa si ennå. Nå er han ikke noe barnehagebarn ennå, så vi er jo ikke ute så lenge av gangen som kanskje et barnehagebarn er. Men hvor lenge bruker dere ullstrømpis og ullbukse?? dere bruker vel ikke ull på ull når sommeren virkelig trer i kraft? Jeg mener, når andre unger løper "nakne" rundt eller i shorts, sommerbukser o.l?? Skjønte på ei her at hun hadde ullbukse under bukser også midt på sommeren...det hørtes litt vel heavy ut på meg. Men, ja..ull er gull...når tiden er inne for min Henrik...hehe
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 27. september 2007 #29 Skrevet 27. september 2007 Nja, når sluttet jeg med ull da? Jeg husker jammen ikke jeg. Men når det er samme temperatur ute som nå bare hun på våren brukte vi vel da også. Men snuppa gikk også med bare shorts og t-skjorte når de andre løp nakne :-). Men så at hun var mindre glovarm med ulla. Jeg vet det høres rart ut. Startet ikke som ullfanatiker jeg heller før snuppa ble født.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #30 Skrevet 27. september 2007 men i sånn 25 varmegrader osv...ullstrømpebukse under buksa da?? det er vel like naturlig for dere å slutte med ull under buksa når andre unger slutter med strømpebukser? Jeg det hørtes litt voldsomt ut med hun som forklarte at hun brukte ullstørmpebukse midt på sommeren, mens andre unger satt i shorts og t-shirts i sandkassa. Da tror jeg nesten jeg ville kalle det litt vel hysteri...hehe. Men jeg tror at "vegringen" mot ull, deriblant hos meg, er fordi jeg har vokst opp med TYKKE ullklær, hjemmestrikkete tykke ullplagg som både klødde og var glovarme. Derfor har jeg måtte gå over noen terskler før jeg kjøpte ullbodyer til Henrik. Merker jo at barneull, eller babyull er noe annet enn de ullplaggene jeg vokste opp med. Huff, grøsser litt bare ved tanken på de tykke ullplaggene vi måtte gå med under dresser osv. hehehe
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 27. september 2007 #31 Skrevet 27. september 2007 Nei, min datter har iallefal ikke hatt ullstrømpebukse på i 25+. Da har hun gått med skjørt og t-skjorte. Eventuelt silke/ull body(fra nøstebarn)+ skjørt/shorts.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 27. september 2007 #32 Skrevet 27. september 2007 Ja, husker selv tykke ullklær fra da jeg var mindre. Og at det KLØDDE noe så sinnsykt. Jeg er selv atopiker med hud som sandpapir og synes de plaggene snuppa har fra nøstebarn, joha og janus er deilige. Men du må jo bare prøve deg frem til hva som passer for ditt barn :-) Men det er verdt å prøve ull for det er er verdt sin vekt i gull :-)(på tross av skeptikerne)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #33 Skrevet 27. september 2007 Jeg har faktsik kjøpt ullfrottepysj fra Nøstebarn til Henrik....den virker digg. Skikkelig god. Den er i bruk når jeg tenker etter. Han hater å ha noe over seg. Ja, jeg synes strømpebukser generelt under bukser blir voldsomt over en viss gradestokk. For min Henrik som er høyt og lavt og veldig aktiv ville det vært unaturlig etter 17. mai. Er vel egentlig ikke så mange barn som trenger strømpebukse, ull eller bomull under bukse så sent på våren. Jeg har fått en liten fyrovn av en gutt, uten at han svetter av den grunn. Men ser at han kan svette til vinteren når det skal mer på kroppen. Derfor gleder jeg meg til å ta i bruk ull da (var baby i fjor vinter...) Men foreløpig holder han fin temp med dongribuksene sine, eller cordbuksa si...Men ullbody og ull strikket jakke har han på overkroppen. Så fint atte.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #34 Skrevet 27. september 2007 Ja, skal absolutt investere i mer ull fra Nøstebarn. Bor i Oslo, så butikken deres er ikke så langt fra meg. Men fortsatt er nok ull et høst/vår/vinterplagg for meg. Men det er mest fordi Henrik ikke trenger så mye klær på kroppen sin, og går med shorts eller tynne bomullsbukser allerede fra mai av... Hvor bor du, titten på hjørnet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå