Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #26 Skrevet 27. september 2007 De ungene som tyr til tommelen er vel stort sett de som blir avvendt smokken og savner noe å sutte på.
Ikkelektuell Skrevet 27. september 2007 #27 Skrevet 27. september 2007 Er du imot treåringer? Hvis jeg skulle blandet meg inn i andres bruk av smokk så ville jeg nøyd meg med å ta foreldrene, men det er kanskje bare meg.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #28 Skrevet 27. september 2007 Synes ikke man skal bruke smokk lengre enn 1-2 år,da er behovet borte for lengst!! Jeg ga smokke til datteren min,for å slippe at hun sugde totten i stede,den kan man jo faktisk aldri ta fra henne..men slutta med smokken når hun var litt over året! veldig enkelt for barnet å slutte,men er nok verre for enkelte foreldre som bruker den for å stoppe gråten! jaja,vil si at det er ganske egoistisk av foreldrene og la barna bruke smokken fordi det er lettvint for dere selv å ha noe å putte i munnen på barnet når de skriker!!!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #29 Skrevet 27. september 2007 Anonym 15:30 . Morsomt at du skulle snakke om språk da , som ikke klarer skrive ordentlig engang....
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #30 Skrevet 28. september 2007 Hvis barna får pupp nok, trenger de ikke smokk. Mine to jenter har fått pupp hver gang de har ønsket det, og første hadde ganske stort sugebehov... De har aldri brukt smokk, og aldri sugd på totten. Var selv dagmamma for noen barn i 1-2 årsalderen for noen år siden. Hos meg var da regelen smokk bare når de sov. Dette godtok alle barna med en gang (tok max 1 dag å lære), men jeg ble skikkelig irritert (uten å vise det, selvsagt) da det første foreldrene til et av barna gjorde da de kom for å hente, var å finne smokken. Dette var det eldste av barna jeg passet, og den av barna med dårligst språk. Tror helt klart at smokken hadde betydning for språkutviklingen der i gården, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå