Gå til innhold

Gi meg gode boktips!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sykemeldt fram til fødsel, og ser for meg tre laaaaange måneder.... Er glad i å lese, og er ute etter tips gode bøker i alle sjangre. Så kom igjen jenter, hjelp meg med å lage en liste som jeg skal komme igjennom de nærmeste ukene!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snømannen av Jo Nesbø er kjempe spennende...

Skrevet

"Løvekvinnen" av Erik Fosnes Hansen var kjempebra syns jeg. Og hvis du liker såkalte "chick flicks" ("dårlige" jentebøker...) er Shopaholic serien morsom. Den siste heter Shopaholic &baby, så det er jo aktuelt! Ellers er ALT av Mary Higgins Clark kjempespennende, bøker du virkelig ikke klarer å legge fra deg. Og, selvfølgelig, trilogien av Stieg Larsson. Har du ikke lest de tre bøkene, er det bare å løpe til bokhandelen!!!! Fantastisk. God lesehøst! =)

Skrevet

hva med "biens hemmlige liv" og "havfruestolen" av sue monk kidd. Ellers er anne holts siste, "presidentens valg" veldig bra. "labyrinten" er også en god bok, hvs du liker litt innviklede bøker. "Hellig blod, hellig gral, det femte element" alle bøkene av Dan Brown.

Ta deg en tur på biblioteket, der har de mange godt tips.

Skrevet

Anne Holts bøker om Vik/Stubø. Heter vel "Det som er mitt" og "Det som aldri skjer". Kjempebra bøker! De anbefales!!!!!!!!

Jo Nesbø, spesielt "Frelseren"

Skrevet

Sagen om Isfolket er jo genial for deg da, om du ikke har lest den..?

Skrevet

"Rosapenna" av Ola Bauer

handler om en norsk journalist som reiser til nord irland på 70-tallet, og får god kontakt med katolikkene, og skildrer krigen gjennom katolske øyne.. veeldig bra bok!! anbefales!!!

Skrevet

Den komplette haikerens guide til galaksen!!!

Sinnsykt morsom og sprø bok. Jeg ler så jeg griner. he he

Skrevet

"men mamma kom ikke hjem" bok fra tsunamien, utolig bra, fin gråte bok. " ikke uten min datter", " solgt", "amman", Ørkenblomsten" litt hekta på bøker fra virkeligheten jeg. Ikke flink til å lese selv men disse kunne jeg ikke legge fra meg.

Skrevet

Snømannen av Jo Nesbø, ja. Super!! Alle bøkene om Harry Hole av Jo Nesbø vil jeg anbefale deg!

Stieg Larsson's Milleniumstriologi også. Kjempe bra.

Personlig leser jeg også krimbøkene til Anne Holt, Unni Lindell og Karin Fossum og Henning Mankell. Elsker de forfatterne der altså ;o)

Skrevet

Har forresten 5 av Jo Nesbø sine som pocketbøker. Har kjøpt de innbundet og tenkte kaste pocketbøkene. Du kan få dem om du vil. Det er Flaggermusmannen, Frelseren, Sorgenfri, Rødstrupe og Marekors. Send meg en sånn postkassemelding om du er interessert da ;o)

Skrevet

Denne tråden likte jeg, nemlig sykmeldt selv nå...

Jrg leste nylig boka "PS. Jeg elsker deg", utrolig fin bok, på både godt og vondt...

Ellers liker jeg veldig godt alle Dan Brown sine, kjmpespennende!

Skrevet

JA! Dan Brown! Han skriver så bra!

Jeg er bare midlertidig sykmeldt jeg altså (en uke) men er en skikkelig lesehest til daglig. Krim og spenning er min greie.

Skrevet

Digger Harry Potter serien jeg da. (ja jeg er barnslig) hehe

Ringenes Herre er ganske lang, så den kan du jo sette deg ned med:)

Skrevet

"Tusen strålende soler" av Khaled Hosseini og "Kvinnen og apen" av Peter Høeg er to av dei beste bøkene eg har lest :-)

No skal eg starte på "Mitt russiske testament", boka journalisten Anna Politkovskaja akkurat hadde skrive ferdig då ho vart myrda for snart eit år sidan. Har store forventningar til den, men den er nok ikkje sånn super-duper-lett-lest.. Uansett, ei viktig bok!

Ei god og lettlest bok er "31 Almanac Road" av Lisa Jewel. Lurer på om ikkje det har komt ein oppfølgar til den også ;-)

Skrevet

Dan Brown og Stieg Larsson er veldig bra. Det samme er Khaled Hosseini, både Tusen strålende soler og Drageløperen. Ellers liker jeg Harlan Coben og Unni Lindell...

Skrevet

Jeg elsker "Folket på innhaug" av Anne Karin Elstad...

Også "Julie"-bøkene av samme forfatter.

Skrevet

Takk for gode tips så langt! Har lest mye av det som er foreslått, men takker og bukker og vil gjerne ha enda flere gode tips!

Apropos grienbøker: "Idas dans" av Gunhilld Corwin, det er bare å benke seg ned meg snørrfilla og la det stå til....

Skrevet

"Beretninger om beskyttelse" av Erik Fosnes Hansen

En av de beste bøkene jeg har lest!

Skrevet

Jeg er en tilhenger av fantasy, enten bøkene er skrevet for unge eller gamle :)

Hva med "His dark material" av Philip Pullman ( "den mørke materie" på norsk). Første boka " the golden compass" kommer på kino i desember :)

Skrevet

De tre siste av Anne B Ragde er de beste norske bøkene utgitt på lang tid.

Krimbøker: Alt av Henning Mankell og Stieg Larsson

Drageløperen og Tusen strålende soler av Khaled Hosseini anbefales også.

Skrevet

Bøkene til Anne B Ragde, alt av Jo Nesbø. Gunnar Staalesen sine bøker om Bergen (1900,1950 + en til jeg ikke husker navnet på) og selvfølgelig bøkene hans om Varg Veum (bitre blomster kommer på film snart). Harry Potter bøkene er god lesning. John Irving (Garps bok, en bønn for Owen Meany, Siderhusreglene...).

Skrevet

Dan Brown med Iskaldt bedrag. Sinnsykt spennende bok:o)

Skrevet

Hva med "ringenes herre"... tar tid å lese.... ellers kan jeg anbefale "Megleren" av John Grisham!!

Skrevet

Hukser ikke hva forfatteren heter men boka heter "ikke uten min datter"... helt fantastisk bok!

Ellers anbefaler jeg "Tornefuglene" 8som også er laget film av)

Også har du jo disse seriene:

arvesynd

Sagaen om isfolket

havets datter

Thea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...