Gå til innhold

Huff, sambo ble fornerma han :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg vet jeg er ei hønemor så er det sagt før noken andre sier det :P

Sambo ville ta vesla med seg en liten tur på besøk til mormora si, aleine!

Vesla blir 6 veke på torsdag, jeg ammer henne, og måltida hennes er utrolig varierte. Hun kan kreve mat før det er gått 1 time siden sist måltid. Så jeg sa nei til han jeg, han fikk ikkje ta henne med seg aleine, ikkje no når hun er så liten.

Han ble snusfornerma, kom med fraser om at neste gang jeg berre sku rett på butikken eller no så måtte jeg ikke tru at jeg kunne la hun være heime med han. Frå nå av så måtte jeg belage meg på at der jeg skulle, der skulle hun også.

Forstår godt han blei fornerma altså, men syns nå han reagerte litt barnslig uansett..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvamed å pumpe opp litt eller ha mme for slike tilfeller.. holder med han her jeg :)

Skrevet

i all verden...

ville han ikke ha med deg, altså?

det er jo ikke for å være vanskelig da, men det er ikke helt lett dette med den amminga.

men hvis ammingen er godt etablert, kan dere jo begynne forsiktig å gi pumpemelk på flaske? sånn at hanefar kan ha med seg jenta si litt på skrytetur, OG gi mat en gang i mellom?

Skrevet

Pump ut melk og la han dra! Han kan jo ha mm på termos med seg og i fall hun blir sulten kan han gi henne det på flaske.

Skrevet

Problemet mitt der er at jeg har ikke nok melk til å pumpe, vesla drikker det jeg har.

MME kunne jeg ha laget til da, men er så kjipt å gi det når jeg sitter her og har mat liksom.

Forstår ikke hvorfor han absolutt skulle dra alene heller jeg da..

Men, egentlig så er jeg enig med dere, jeg burde latt han dra.

Men allikevel, så nei har ikke lyst til det heller.

Huff, han er jo kjempeflink med jenta da =)

Skrevet

jeg skjønner deg godt jeg!

har du lite melk er det ingen fordel å hoppe over en amming,

-hvorfor ville han dra alene uten deg da?

tror du bare skal si det til han som det er. at du stoler på han og syns det er fint at han vil på tur med henne og vise henne frem, osv. men at dersom du hopper over en amming nå i en periode der du har akkurat nok melk, så risikerer du jo å få mindre!

be om å få være med da vel?

Skrevet

Det værste som kan skje er vel at hun begynner å gråte så han må gå hjem igjen... Men skjønner deg likevel, liker ikke at vesla er et annet sted enn meg jeg heller, vil liksom være der jeg også og "passe på".

Vi må nok bare bite tennene sammen og la mennene ta ansvar, ellers kommer vi til å angre seinere veit ;-)

Skrevet

Skjønner han litt jeg. Det er jo hans unge også, hadde også blitt fornærmet ;) Er nok bare litt frustrerende for karene å skjønne dette med amming. Du er heldig, faren her i huset ville aldri foreslått det :P hehe.,,

Og ikke for å være nesevis, men klart du har nok til å pumpe deg. Du sier jo hun krever mat etter en time - da har du jo melk til å pumpe deg en time etter hun har spist f.eks .. Det er få som sliter med lite melk, det bare føles sånn.. har trodd jeg var "tom", og klart å pumpe ut 50-100 ml mer, så.. I den tiden min gutt spiste mye, og jeg måtte pumpe meg, gjorde jeg det om morgenen, flyter godt da og du har bra produksjon, i hvertfall dersom du ammer om natten :) Bare ett tips!

Skrevet

Han hadde nok lyst å vise hvor flink han er da, men skjønner deg. Dette med maten og amminga finnes det jo løsninger på, men skjønner godt at du synes det er ubvehagelig når hun ikke er sammen med deg.

Skrevet

Jeg hadde helt klart latt mannen få dra avgårde med babyen. Å gi mme en dag er ikke noe problem (så sant du har fått babyen til å ta flaske)og så kan du bare pumpe deg og fryse ned til neste gang han skal ut på tur med tulla :)

Tenk så deilig for deg å kunne få slappe av. Tror det er viktig å la pappaene slippe til, litt på deres premisser også. Altså la han ta med seg babyen på tur alene.

Min mann har ikke vært flink til å ta seg av minstemann før nå,(og det er ikke pga. meg) og jeg savnet at han ikke kunne ta mer del i barnets første tid.

Skrevet

NB - det er ikke bare å pumpe seg, veldig mange sliter med det, jeg prøvde utallige ganger uten hell, og videre er det mange barn som nekter ta flaske, så der ble det umulig å gi mme - kjedelig ja, men dere som har det så lett og bare kan gi flaske, kan tenke dere om en gang til ...

Skrevet

Alle kan pump seg - det er bare tull at det ikke går. Da har du ikke god nok pumpe eller bruker feil teknikk.

Barn vil venne seg til flaske. Men om man gir opp vil det selvfølgelig ikke ta flaske uten videre.

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt. Jeg hadde bare tillatt det om han var borte max en time. Eller kom når hun begynte å grine. Og lovet å ikke gi noe annet til henne mens han var borte.

Skrevet

Jøss, her var det mange som støttet din sambo. jeg er derimot helt enig med deg. en så liten baby ville jeg også latt få pupp til enhver tid hvis den ønsket det!

Skrevet

Jeg ville aldri sendt henne avgårde alene. Det er ikke alltid lurt - eller lett- å gi flaske når babyen er så liten. Hvorfor kunne ikke du være med? Veldig barnslig reaksjon fra mannens side.

Skrevet

helt og holdent enig med deg!

her i huset er baby nesten 5 måneder, og har ingen rutine over når han vil ha mat. alt i fra en halvtime til tre timer etter måltid. utrolig slisomt, men verdt det uten tvil.

jeg har ikke villet tvinge på en så liten baby flaske. gjor dette med forrige tøtta, og slet voldsomt med ¨å få henne til å ta puppen etter å ha fått flaske noen ganger. Det skjer ikke med mange, men det skjer med noen!

og hvordan er det mulig å slappe av???!

blir bare urolig jeg når baby er en plass uten matpakken sin(les. meg)

jeg er ikke for det å la barna skrike en stund, "bare for å la de skrike".

Vil ungen ha mat, skal det være unødig å måtte vente lenge på den.

mer skriking, mindre tilfreds unge.

Og vi vil vell alle det som er best for våre barn?

hvor langt unna bor de han vil besøke?

Skrevet

Hardt å være stolt pappa ja. Ungene våre har aldri tatt flaske, men så har vi ikke forsøkt så hardt heller da. Da eldste var noen uker bare, ville han ta ham med på besøk - endte med at han bare gikk avgårde med ham fordi vi ikke ble enige. Hadde ikke vært så lenge borte fra meg før ungen vrælte av sult, selvfølgelig ingenting som hjalp. Første og siste gang han gjorde DET ;)

Er jo opp til enhver, JEG ammer og kommer ikke til å begynne med flaske og mme kun fordi gubben vil ha babyen med på tur alene.

Skrevet

Jeg hadde ikke klart å være lenge uten jenta mi når hun var 6 uker, men samtidig skjønner jeg at pappaen er stolt og vil ta henne med. Viktig at de får litt tid sammen aleine, men hun er jo så liten enda. Vanskelig det der. Synes du skal prate mer med kjærsten din, sånn at dere kan forstå hverandre.

Skrevet

Det er vel ingen vits at ungen skal skrike, få flaske eller noe hvis det enkleste er at mamman er med??? Min samboer har også foreslått slikt av og til men jeg har avvist det, hvis det ville ta mer enn en times tid.

Nå begynner det jo å bli på tide at jeg river meg litt løs (Snuppa er 5 mnd) men jeg synes ikke man MÅ være borte fra en baby man fullammer før man føler at det er tid for det. Jeg forstår at det innskrenker pappaens frihet til å finne på ting, men vi må jo først og fremst tenke på babyene???

Huff, nei jeg forstår at det også er et egoistisk ønske av oss mammaer når man vil være så nær babyen, men... Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kunne bli med rett og slett.

Skrevet

Uff, synes det er så sårt å lese slike ting. Jeg forstår deg, det med løsrivning det skjer fort nok skal du se. Vel, en time er ikke mye, men hvis du sitter i høyoktan fordi pappa skal vise frem barnet sitt, da er det feil. For noen av oss mødre er løsrivingen med barnet, når det er så lite, hjerteskjærende. Noen kaller det fødselsdepr. jeg kaller det god gammeldags logikk. Vi må ta stort hensyn til mannen disse dager, jeg tror for stort. Jeg kan ikke snakke for herrene, det får de gjøre hver og en, men jeg kan si at hvis jeg var mann skulle jeg båret min kvinne og barna hun har født og voktet iseg selv, på gullstol! Det alene ville gitt meg det jeg trengte av anerkjennelse. Jeg sender deg mange gode tanker og varme klemmer

Skrevet

Vel, i beste fall hadde du jo bare trengt å gi MME første gangen. Når han er borte og gir mme kan du pumpe deg hjemme istedet, fryse det ned og bruke det neste gang han skal ta med seg vesla alene osv.

Jeg synes du burde vært glad for at han har selvtillitt til å dra avgårde med barnet alene, ikke alle fedre gjør det, selvom de burde. Det gir deg litt pusterom som du kanskje ikke har følt behov for ennå, men jeg tror de fleste mødre kommer til et punkt der det hadde vært godt med litt egentid iblant, og da er det godt at far kan bidra.

Skrevet

syns du er urimelig.. du kenne pumpa litt melk med. La han være stolt av dattera si! syns ikke han resgerte barnslig i det hele tatt!!

Skrevet

Jeg skjønner deg litt, men stakkar gutt, må jo få lov å ha barnet sitt litt for seg selv han også.

hvis barnet begyner å gråte pga sult så måtte han da bare ha kommet kjem med barnert da.

Du har godt av å slappe litt av du også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...