Gå til innhold

er vi de enste som serverte alkohol ved maten i barnedåpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan ikke fatte å begripe hvorfor det skal være så farlig. er jo helt vanlig å drikke vin til maten ellers!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi syntes ikke det tok seg helt ut å ha alkohol i dåpen. Men vi hadde alkoholfritt øl..

Skrevet

Vi serverte til navnefesten vi og :) Folk er da voksne og kan begrense seg selv, tenkte vi :)

Skrevet

Og jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor noen må ha alkohol i en barndåp.

Skrevet

Serverte kun brus og vann til maten, men kunne godt hatt vin.

Vi serverte champagne som velkomstdrink.

Skrevet

Samme her, dagen dreier seg jo om babyen..

Vi serverte ikke engang alkoholfritt øl vi, men det var jo fordi jeg ikke tenkte på det :)

Men det er jo opp til hver enkelt om de vil servere alkohol eller ikke

Skrevet

Vi hadde vin og øl. Alle som var med er voksne som bare drikker fin for å nyte til maten, ikke for å drikke seg full.

Her synes vi at barn må jo lære et sted hvordan en nyter fornuftig, så hvorfor ikke av foreldrene?!

Skrevet

Ja, samme her. Vi hadde øl og vin i dåpen. Folk koste seg med det til maten. Ser ikke noen grunn til at det skal være ille. Hadde forøvrig en veldig vellykket dåp :-)

Skrevet

Jeg syns overhodet ikke barndåp og alkohol klinger sammen. Hvorfor i alle dager skal man servere alkohol til alle mat anledninger???? Barndåp burde være den mest åpenbare setting for å ikke drikke alkohol, spør du meg... Var ikke i nærheten av mine tanker å gi folk alkohol på lillepia sin store dag. Og jeg er laaaaaangt fra et avholdsmenneske...

Skrevet

....men ikke dermed sagt det er galt, vel???

egentlig en helt teit diskusjon. Vi velger forskjellig. Har vel ennå tilgode å høre om en barnedåp som utartet seg til fyllekalas....

Skrevet

Syntes det er i orden at noen velger å ikke servere.. men skjønner ikke hvorfor dere skal klage sånn på oss som serverer. Vi har litt alkohol til mat på julaften også. Ingen som blir beruset, bare som litt kos til maten. Så lenge man har et fornuftig forhold til alkohol skjønner jeg ikke hvorfor en del her skal være så negative. Men, men... vil vel alltid være en del negative svar på innleggene her inne...

Skrevet

Enig med deg, Kaja_07

Hadde jeg vært i 2 barnedåper etter hverandre, hvorav den ene ble det servert alkohol, den andre ikke....så hadde jeg ikke ofret det en eneste tanke.

Skrevet

Siden dåpen som regel foregår tidlig på dagen, gjerne kl 10 eller 11, synes jeg det erveldig tidlig å servere akohol allerede ved lunsjtider en søndag, kall meg gjene gammeldags.

Skrevet

Vi serverte ikke annet enn lettøl.

Det var en del barn i selskapet, så jeg så ikke poenget i å servere alkohol.

For meg er det like unaturlig å gi alkohol i en barnedåp som å spandere øl på foreldre i et barnebursdagsselskap.

Brus, Kaffe, Farris og lettøl rekker lenge i en dåp.

Skrevet

Nei, nei, slett ikke de eneste, vi serverte champagne først, og vin til maten! Det hele begrenser seg hvor mange som skal ha et glass eller to, mange kjører jo, helt ok. Vi syntes det var helt greit å feire med et glass champis og så et glass vin, ærlig talt!

Skrevet

I kirken er det vel så tidlig, men selskapet etterpå er vel noe senere...?

Skrevet

heisann..har ei lita jente på snart 5måneder som skal døpes og vi har tenkt å ha vin og kanskje øl til å med på middagen,er fra karibien og der er det vanlig å ha det til maten bare for kos liksom...ikke noe farlig med det..og kjenner man venner og familien godt så vet man de vil oppføre seg for det er tross alt barnedåp og ikke noe voksenfest..husk det er ditt barn som skal døpes og ikke de andres og derfor kan du gjøre det hvordan du vil og ikke hva som forventes av deg fra venner og familie..ditt liv,ditt barn osv..husk å kos deg du og,det er stort med dåp..og veldig koslig.klem

Skrevet

Det tenkte jeg ikke på kunne være en problemstilling engang når vi hadde navnefest. Vi serverte øl, vin og brus. Hadde vi hatt noen i familien som hadde drukket et glass mer enn det passer seg i en sånn anledning hadde vi nok ikke servert alkohol.

Skrevet

Vi serverte ikke alkohol i barnedåpen, men det er ikke fordi jeg har noe prinsipp imot det eller noe sånt, det ble bare sånn fordi festen begynte veldig tidlig på dagen (rett etter gudstjenesten, som begynte 11), litt tidligere enn jeg pleier å nyte alkohol selv, og jeg følte ikke at alkohol var et viktig tilbehør til snitter.

Hadde vi istedet hatt en varm middag som startet på ettermiddagen ville jeg helt klart ha servert rødvin til, selv om det var barnedåp.

Skrevet

har alltid servert drikke både med og uten alkohol. De færreste takker faktisk ja til alkohol så problemet begrenser seg jo selv. Tror ikke at ungen kommer mindre i fokus om oldemor tar seg en cognac til kaffen:)

Skrevet

vi serverte champagne når vi kom hjem fra kirken, og hadde både rødt og hvitt til maten. Det er helt vanlig i min/vår familie å kunne drikke et glass vin til mat. Har da ingenting med babyen å gjøre.

Skrevet

For meg blir det som å servere øl på juletrefest - det er barnas dag og om ikke maten kan nytes uten alkohol så må det være noe alvorlig galt med maten..

Skrevet

Vi hadde navnefest og den var lørdag ettermiddag. Vi serverte vin og øl til maten. Selvsagt var det ingen som drakk mye, bare et glass og to, noe jeg visste på forhånd for ellers så hadde vi ikke servert alkohol.

Skrevet

Å HERREGUD!! Alt man skal henge seg oppi..... Barnas dag ja.... Hvor mange barn "er med" i sin egen dåp og husker denne da?

Fy søren, folk er spesielle altså!!

Skrevet

Hvorfor er alle dere som er så veldig imot alkohol anonyme?

Og som svar til siste anonym: maten kan nytes uten alkohol... ikke alle som drikker.. men den nytes like bra med alkohol ;-) Nyyyydelig mat.. og nyyydelig vin :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...