Northernlights Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Når en eks planlegger å slutte jobben,og flytte til utlandet, samtidlig som han skylder 2700 dollar i bidrag;er det litt stygt da å ringe bidragskontoret og si fra?De kan nemlig stoppe han fra å reise ved å holde tilbake passet hans,visstnok... Vil ikke ødelegge for han, men synes det er viktig han tar økonomisk ansvar for sønnen sin også.
mayaya Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Ja og nei. Men jeg skjønner deg godt, og ville gjort det selv.
Northernlights Skrevet 25. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2007 Uff,ikke lett...vil ikke være ei heks heller :-/ Men du vet...omstendighetene er litt "iffy"..
Gjest Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Ja, egentlig... Men kan skjønne deg på samme tid.
mayaya Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Denne mannen trenger jo faktisk å bli dratt ned på jorda et lite øyeblikk da.. Begynne å tenke på sønnen sin, og gi han ro på seg og litt forutsigbarhet...
ejiec++ Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 Nei, det synes jeg ikke er stygt. Du har krav på dine penger og denne mannen er tydeligvis ikke så opptatt av sønnens beste så mye som han driver og styrer for tiden. Kanskje du faktisk gjør han en tjeneste ved at han ikke får dratt så fort som han har tenkt - da får han lenger tid på seg og kommer kanskje til fornuft...
Gjest Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 du har jo krav på pengene så sånn sett er det ikke stygt.. men samtidig eer det jo det.. hmm.. vanskelig situasjon.
Frk. Vable Skrevet 25. september 2007 #8 Skrevet 25. september 2007 Nei, det er vel ikke så stygt? I det øyeblikekt han har betalt, så får han vel reise? Han må jo gjøre opp for seg før han kan "stikke av"..
Gjest Skrevet 25. september 2007 #9 Skrevet 25. september 2007 Nei, det er stygt av ham, som snyter barnet sitt for pengene!
Hiv o'hoi Skrevet 25. september 2007 #10 Skrevet 25. september 2007 Jeg synes det er slemt av deg.. men det er meg.
Miss Foster Skrevet 25. september 2007 #11 Skrevet 25. september 2007 Nei det er ikke stygt av deg - han har jo et økonomisk ansvar overfor gutten. Men samtidig må du jo veie det opp mot det positive i at du blir kvitt ham? Og hvis du hindrer ham i å dra når han vil - hvem vet hva faenskap han kan finne på neste gang?
-Hengebuksvinet- Skrevet 25. september 2007 #12 Skrevet 25. september 2007 tenker jeg, dersom det er han du har skrevet om tidligere her inne. Tror dessverre at det kan straffe seg å hindre han, dersom det er han voldelige og manipulerende det er snakk om.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 25. september 2007 #14 Skrevet 25. september 2007 Jeg hadde nok kanskje vært så evil at jeg hadde gjort det.. hehe.. Mener slik som forholdene er nå så har han ikke beina plantet godt nok på jorda og det kanskje han trenger litt "hjelp" til.. Tenker jo at på en måte ville det være greit å få han "ut av verden", men på en annen side er det MYE penger som sønnen din virkelig kunne trenge. Tenk deg de pengene ti år på en sparekonto da.. det blir litt det. Eller evt. til sykkel ol. eller dagligdagse ting.
Mrs. Bouquet Skrevet 25. september 2007 #15 Skrevet 25. september 2007 Kjipt for han, men du må jo få de pengene han skal betale.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 25. september 2007 #16 Skrevet 25. september 2007 Jeg hadde gjort det, men det er jo ikke noe snilt da... =)) Hehe, lykke til =)) Dette er jo penger sønnen din har krav på av sin far...
Northernlights Skrevet 25. september 2007 Forfatter #17 Skrevet 25. september 2007 solstråle69: Hvilken GLEDE? Det er da ikke snakk om noen "glede" å ha av det. Her er det vel mere snakk om å sikre at en mann ikke stikker fra iallefall det økonomiske ansvaret det er å ha et barn. Tipper en tur til Island koster omtrent halve av hva han allerede skylder i barnebidrag. Nå gikk jeg med på at han ikke betaler mer enn han gjorde før i bidrag, og da synes jeg det er fryktelig dårlig gjort at han ikke bryr seg om å betale på det han skal. Han ligger etter med nesten 3000 dollar,og jeg har ikke mast på han mer enn 1 gang om å betale,da jeg visste hva slags styr han gikk gjennom i sommer med gifting og separasjon,4 gangers fram og tilbake til Texas fra Vermont, og Gud vet hva han drev med. Nei,jeg har ingen glede av det. Men jeg går utifra at det er best for sønnen vår at han tar ansvar.Og ikke stikke til et annet land. Burde kanskje spørre HAN hva slags glede han har av å la være å betale for sin eneste sønn,og heller reise til damer han møter på nettet?
Gjest Skrevet 25. september 2007 #18 Skrevet 25. september 2007 Jeg hadde gjort det!! Kan ikke stikke fra ansvaret sitt hele tiden!!!! han får vel reise igjen når han har betalt deg??? Ring du... Sønnen din har sikkert bruk for pengene en gang til utdannelse etc..
solstråle69 Skrevet 25. september 2007 #19 Skrevet 25. september 2007 Seriøst Northernlights. Jeg har ikke fulgt veldig nøye med på historiene om eksen din her inne, men av det lille jeg har fått med meg, har det vært mye trøbbel. Hvis jeg var i dine sko, tror jeg faktisk jeg hadde droppet det. Tenk hvor mye tid og energi du bruker på den mannen? Jeg vet ikke hva slags økonomi du har, men hvis han allikevel ikke betaler, er det kanskje like greit å la ham seile sin egen sjø? Tror jeg hadde vært lykkelig over å ha "fått tilbake" sønnen min, og gitt blanke i pappan hans, hvis han er en sånn dust det virker som. Jeg sier da virkelig ikke dette for å være slem eller ekkel, men det må da være fryktelig slitsomt sånn som dere holder på?
Gjest Skrevet 25. september 2007 #20 Skrevet 25. september 2007 NEI, det er stygt av han å ikke ta ansvar for sønnen sin!
katlinka Skrevet 25. september 2007 #21 Skrevet 25. september 2007 Her er det mener jeg at det ikke er snakk om å være "stygg" eller "slem" når man sier i fra om at noe ikke er som det skal når det gjelder ting i forhold til barna. Du ødelegge for han? Hva med at han ødelegger for deg og sønnen din?
Northernlights Skrevet 25. september 2007 Forfatter #22 Skrevet 25. september 2007 Jo,jeg ringte dem i dag. Og spurte om hvilkne rettigheter vi har dersom dette skjer. Hun sa at han kan ikke bare stikke av,og at bidragsgjelden hans bare øker. Men det som er problemet er jo at hvis han ikke betaler,kommer det ikke noe forskudd fra noe kontor her. Jeg la igjen beskjed til en dame høyere oppe i systemet etter å ha snakket med denne dama,og får telefon i løpet av de neste 3 dagene fra henne. Nei,det er ikke riktig av meg å ødelegge turen hans. Men samtidlig er det ikke rett av han å snike seg unna uke etter uke,måned etter måned. Mannen min betalte tilogmed på motellrom for eksen når han var her på besøk for en mnd siden. Fordi han "ikkke hadde råd"! Utakk er verdens lønn!
mayaya Skrevet 25. september 2007 #23 Skrevet 25. september 2007 Jeg holder nå fremdeles på at det er greit å si ifra jeg da :-)
Northernlights Skrevet 25. september 2007 Forfatter #24 Skrevet 25. september 2007 Ja,det er herlig å ha fått tilbake hele omsorgen for han. Og jeg er veldig takknemlig for den vendingen. Greit han reiser langt bort også.For min del. Men vi har en liten gutt som føler seg fryktelig tilsidesatt av faren,og jeg hadde kanskje håpet han snart ble voksen nok til å se hva han har når han ikke har det mere. Skjønner? Vi har prøvd å hjelpe han å skaffe seg jobb i staten vi bor i,sånn at de kunne møtes innimellom i helgene. Men når han ikke vil,skal vi selvsagt ikke tvinge eller krangle oss til det. Det er bare "penger".Men penger må man jo også ha for å overleve. Jeg er hjemme fordi jeg mente det var det beste for ungene etter å ha flyttet 150 mil unne det de var vant til,sånn at de kan bli trygge på situasjonen her før jeg går ut i jobb igjen. Så jo,vi trenger faktisk det barnebidraget. Og jeg vil unngå å leve på noe sosialkontor.Vi tjener 1 dollar for mye til å få hjelp, og den er grei. Vi skal nok klare oss. Men her er det snakk om å ta ansvar for sønnen sin.Han kan ikke bare stikke av hver gang det blåser litt i toppene.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. september 2007 #25 Skrevet 25. september 2007 om han har samvær med barnet så syns jeg du skal si i fra. for på den måten tvinger du han til og bli i norge og barnet får kontakt med far. om han ikke har samvær så skylder du han ingen ting, så om det er slemt eller ikke spiller ingen rolle. siden det er langt slemmere og ikke ha kontakt med sitt eget barn, og la deg i stå der alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå