la_mia_vittoria Skrevet 28. september 2007 #26 Skrevet 28. september 2007 Bilstolen med liggefunksjon heter Besafe IZI Sleep (dem har den hos Baby shop). Men Maxi Cosi har jo skåret høyest på div tester, så jeg tror begge disse setene er et veldig bra og sikkert kjøp Uannsett så blir det anbefalt å la spedbarn sitte i et sete maks 1,5 time om gangen. Skal man på lengre reiser er det viktig med pauser. Blir jo til at vi ofte tenker på hva som er best og tryggest for den lille. Jeg er ihvertfall sånn... Så her blir det innkjøp av nytt sete (en av de 2 over). Men jeg har også hørt at det er et bra alternativ å leie bilstol av forsikringsselskaper. Kjenner flere som har benyttet seg av den muligheten.
CB-BabyBoy Skrevet 28. september 2007 #27 Skrevet 28. september 2007 Det er viktig å vite at liggefunksjonen til Izi Sleep er kun til bruk utenfor bilen da. Så barnet ligger for så vidt like "bratt" i den som i andre seter når man kjører. Hos siste testen hos forbrukerrådet så kom den på en middles plassering fordi den ikke var så god i sidekollisjoner samt at den veier dobbelt så mye som andre seter. Her er linken til denne testen, den ble foretatt i mai i år - http://forbrukerportalen.no/Tester/2007/1179829007.37 Men sånn realistisk sett - hvor mye skal man egentlig kjøre de første ukene for å si det sånn? De blir jo sterkere for hver dag som går og det er klart forskjell på en nyfødt og en 1 mnd gammel unge. Jeg tror at de første ukene så blir det turen hjem fra sykehuset, handling og evt småturer til besteforeldrene. Til sist - denne tråden har jo gått helt vekk fra det HI egentlig spurte om, så jeg skal forsøke å komme med et velformulert råd Jeg ville sagt til svigermor at det er kjempekoselig at hun vil bidra, men akkurat når det gjelder bilstol, så må dere få velge hva som passer til dere. Hva med å ta en tlf til NAF og spørre hva slags stoler de har - alder, merke etc. Dessuten så har det litt å si om dere skal bruke isofix festene i bilen og f.eks naf-stolen ikke har base.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå