Gå til innhold

Noen som bruker "hoppe av i svingen" som prevansjonsmiddel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte det i mange år faktisk - fordi jeg ikke tåler p piller. Jeg ble ikke gravid før vi prøvde da..

Jeg brukte også persona en stund, fungerer veldig bra. Etterhvert vet du når du har eggløsning uten at trenger å bruke den

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt skummel metode.

;o) Har ei datter på 15 år som bevis på det,gitt!

Skrevet

Har ikke gjort det. Men som deg, reagerer jeg på hormontilskudd. Og alternativene er ikke alltid så mange uten. Avholdenhet? ;-) Kondom, pessar osv.

Hvis dette funker for dere. Og at dersom du blir gravid, ja så er ikke det noen krise, så stå på. Men dersom alternativet er abort om du blir gravid, ja da bør du tenke deg om. For da blir nesten abort prevensjonsmetoden, synes jeg. For alle vet at dette ikke er like usikkert som "sikre" perioder. Ingen prevensjon er 100% sikker, men det finnes alternativ som er bedre.

Lykke til

Skrevet

Jeg kan heller ikke ta hormoner. Ble så syk av minipillen,at fy. Hver eneste dag, to timer hver dag, var jeg så elendig mens jeg tok disse pillene for over 20 år siden, at vi kigg over til kondomer den gangen. Og det var trygt. Så vi praktiserte hoppe av i svingen-metoden,og det funket i en del år,faktisk.

Men jeg syntes ikke det var noen krise om jeg skulle bli gravid, så det var derfor aldri noe jeg var livredd for.

Men vet jo det ikke er en sikker metode....

Her er gubbelure derfor sterilisert seg,for ingen av oss vil ha flere barn. 7 tilsammen er mer enn nok.

Er man 100% sikker på at man aldri mer vil blir gravid, er sterilisering en veldig ok måte å beskytte seg på.

Skrevet

kigg???? Seriøst...har jeg fått dysleksipå gammeldagan? :P

Skrevet

Hmm, er ike den sikreste metoden.

Hvorfor kan ikke mannfolket bruke kondom da?

En ting er at du ikke kan ta hormoner. Men litt gummi skader vel ingen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...