Prøverpånytt! Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Og har du blitt/ikke blitt gravid av det? Vi bruker den og klarer ikke å se for meg at jeg kan bli gravid av den når vi er veldig forsiktig. Vet jo når jeg har el osv. Er jo mange som prøver å bli gravid i lang tid som ikke blir det. Grunnen til at vi bruker den er at jeg reagerer ganske mye på hormontilskudd, itillegg til at vi ønsker en liten en om ikke så alt for lenge. Kanskje begynne å prøve om et halv år. Men ønsker ikke å bli gravid akkurat NÅ....Derfor jeg lurer.
Mille** Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Brukte den en periode, men så var det en gang vi glemte å hoppe av og vips, der var jeg gravid. Var tom. dagen etter siste mensdag, uflaks! Vet om andre som også har blitt gravid med denne metoden, så sikker er den ikke. ;o)
Gjest Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 ikke jeg,men en venninne av meg bruker den.. hun tok nettopp abort..
Helnøtt med spire:) Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Ja, vi gjor det. Og som bevis på en blir gravid har vi ei på snart fylte 3 år
ketosina Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 vi bruker den, men det er kun pga. at det egentlig ikke gjør noe å bli gravid, men vi vil gjerne vente et halvt til et år til. men blir jeg så blir vi glade for det og, men kan vi utsette det litt, så passer det best. må legge til at jeg ikke kan bruke noen p-piller, for jeg har hatt hjerneslag/blodpropp, og gikk drastisk opp i vekt av cerazette (15 kg!!!), og spiral vil jeg ikke ha når det er så pass kort til vi skal prøve igjen.
Brenda med 2 ute Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 Joda det gjorde vi, å nå har vi ei tulle på en måned=) Ingenting jeg angrer i det heletatt. Tåler ikke p piller og vi brukte ikke kondom rett etter mens, men jeg mistet tellingen og vips så var jeg gravid... hehe det beste som har skjedd! Så det er ikke en sikker prevensjons måte, men det visste jeg jo fra før;)
ketosina Skrevet 25. september 2007 #9 Skrevet 25. september 2007 og vi har brukt den metoden nå i 2 år (eller tuppa blir 2 år om 3 uker) og ingen graviditet ennå.
noje Skrevet 25. september 2007 #10 Skrevet 25. september 2007 Prøvd det ja! Har en herlig datter på 9 år. Men synst selv jeg var ganske dum og naiv da jeg var 18 år........ Ikke en metode jeg vil anbefale!
Gjest Skrevet 25. september 2007 #11 Skrevet 25. september 2007 Det er så å si det samme som og ikke bruke prevansjon i det hele tatt.. Jeg og min kjære var naive og brukte denne "metoden" og resultatet ble en deilig liten klump som kom 15 mnd etter den første..
3pårappen :) Skrevet 25. september 2007 #12 Skrevet 25. september 2007 Vi gjorde det før jeg fikk min første, hoppet vel av i tre år, tenker jeg. Så ble vi planlagt gravid, hoppet av et år etter det, så planlagt gravid igjen, stolte helt fast på at dette gikk bra.. Nå er jeg tre uker forsinka med mens...
Dotten Skrevet 25. september 2007 #14 Skrevet 25. september 2007 INGEN prevensjon er idiot-sikker, men klart det å hoppe av i svingen er vel en av de mest utrygge..... MEEEEEEN, vi har brukt den i 11 år, og har kun et planlagt barn..... Så noen blir lett gravide, andre ikke........!
It's all about me Skrevet 25. september 2007 #15 Skrevet 25. september 2007 Jeg gjor ikke det, men har et vennepar som gjør det. De har nå en sønn......... Så så sikker er den metoden.
Prøverpånytt! Skrevet 25. september 2007 Forfatter #16 Skrevet 25. september 2007 Ok...ser at det er mange som er blitt gravide ved å bruke denne metoden, men siden det ikke er så lenge til vi skal starte prøvingen så får vi satse på at det holder frem til da.
Prinsemammaen Skrevet 25. september 2007 #17 Skrevet 25. september 2007 Jeg har alltid brukt den metoden, tåler ikke pilla.... Har aldri blitt gravid på det, men ble gravid etter 3 prøveperioder da vi bestemte oss for å bli det.
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 25. september 2007 #18 Skrevet 25. september 2007 Ja har brukt bare det siden 5 åringen ble født. Nå har vi ei tulle på 2 mnd, men ho var sånn delsvis planlagt da. Vi slutta liksom å ta det så nøye med avhoppinga, å der satt ho... Men det funka jo i 4 år da. Har ikke tenkt å satse på noe anna prevensjon med det første heller, men har IKKE tenkt å få flere barn. Er snart 42 år... Brukte hormorspiral før 5 åringen. Den hadde jeg i 5 år. Supert å gå i 5 år uten mens!!! Hadde bare noen små antydninger til blødning et par timer hver mnd! Men kjent jo at kroppen sa fra om at det nærma seg mens. litt pms, men ikke i nærhetan av det vanlige. Anbefales å prøve, men det gjrø VONDT å sette inn! Tok et år fra jeg fjerna spiralen til jeg ble gravid da... Med førstemann hadde jeg mens 1 gang etter jeg slutta med pillen! Så satt ho der.
mammantilverdensbestebarn Skrevet 25. september 2007 #19 Skrevet 25. september 2007 Etter lillegutt ble født, bestemte vi oss kjapt for at vi ville ha to tette, men fikk ikke helt bestemt oss for når vi ville prøve. Derfor brukte vi å "hoppe av i svingen"... Ble jeg gravid var det moro, ble jeg ikke gravid gjorde det ikke noe å vente litt til. Men det tok ikke lange stunda før jeg var gravid igjen
solstråle69 Skrevet 25. september 2007 #20 Skrevet 25. september 2007 "Hoppe av i svingen" er ikke prevensjon. Absolutt ikke å anbefale hvis man ikke ønsker å bli gravid. Det trodde jeg faktisk "alle" visste...
Gjest Skrevet 25. september 2007 #21 Skrevet 25. september 2007 Ikke jeg, men en vennine av meg har brukt denne metoden. Hun ble gravid ja!
Twig Skrevet 25. september 2007 #22 Skrevet 25. september 2007 vel, man skal ikke bruke det som pr.middel.. Jeg ble gravid, men så var vi ikke så nøye på det da..
mammaspuppergo 14pp Skrevet 25. september 2007 #23 Skrevet 25. september 2007 Vi gjorde! Å sitter me ei lita jente på 1,5år nå!!
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 25. september 2007 #24 Skrevet 25. september 2007 Vi brukte det hele tiden. Og resultatet er 2 nydelige barn ) Ikke planlagt med du så velkommen )
Mom2Two Skrevet 25. september 2007 #25 Skrevet 25. september 2007 Vi har brukt det som prevensjon i snart 10 år, vi.. Går så fint atte.. Jeg vil ikke proppe full kroppenav hormoner.. Når det er sagt, har det på en måte aldri vært totalt krise om jeg skulle bli gravid, vi har jo i bakhodet at det kan skje:-) Da ville vi selvsagt ha beholdt babyen, om ikke hadde jeg brukt ordentlig prevensjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå