Gå til innhold

Noe så frekkt! (samme som skravle!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såvidt jeg vet hadde jeg rein jakke på meg i går... Det pøsregna når vi rei i går, og den blir hengt til tørk i stallen mens vi pusser hesta.

At en så liten ting kan skape så stor diskusjon er jo helt snodig. Var ikke akkurat det det var ment som. men men. Da fikk noen anonyme rast ut av seg litt hormoner i dag også.

JEg er ferdig med å forsvare at jeg gikk på butikken for og kjøpe bleier og brød! Burde ikke være mulig å måtte sitte og forsvare seg fordi man gjør som man har gjort dette siden man var 17-18 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med HI om at damen var frekk!! Venninna mi har ridd i alle år, og det lukter da jammen ikke så stramt av rideklærne hennes (synes nå jeg da). Skal folk desinfisere seg før de drar noe sted i tilfelle de skulle møte på en allergiker??

Ja den dagen jeg drar hjem og dusjer fordi jeg skal en svipptur på kiwi å handle så står ikke verden til påske!!

Skrevet

Cat78...

Hehehehe. Tror jeg må kjøpe meg desinfeksjonsbad å gå igjennom før jeg drar på butikken der grisebonden og mjølkebonden handler samtidig. Kan jo ikke lukte hest!! Herregud!! Som skrevet nedenfor, jeg er tross alt sykepleier, så jeg må jo tenke på at jeg KAN møte en allergiker uansett hvor jeg er!

Skrevet

Hygiene ja.. hehe. Jeg har selv drevet med hester i mange år, og vet med meg selv at jeg vasker hendene og meg selv mye mer når jeg er i stallen enn hva jeg gjør hjemme. Så når det nevnes at folk må tenke hygiene, tenk på alle de som går på butikken og ikke har vaska fingrene etter de har vært på do da...!! Haha!!

Nei verden har blitt trist! Før tenkte man aldri på slikt, og folk var også sjelden syke.

Komisk å se alle svarene da!;) Mon tro om mange har lite å gjøre om dagene når de angriper ei som har stellt hest som går i butikken med "arbeidsklær". hihi:P

Skrevet

døh... herregud så pirkete dere er!!!!!

off så slitsomt det må vere å arrestere folk på denne måten. moralske voktere som sikkert glemmer å feie for sin egen dør tenker jeg. derfor det må safest med å være anonym, så ingen kan komme å arrestere dere seinere...

jaja, er jo underholdende å lese, samtidig så jeg blir oppgitt (rister på hodet).... var det der ordtaket, : man ser kvisten i andres øye, men ikke bjelken i sitt eget!

nekter plent å tro på at disse anonyme til en hver tid alltid tenker over alle sine "impulshandlinger" (som å stikke innom butikken for å kjøpe bleier og brød) tenker alle mulige konsekvenser som kan oppstå av at man er til, alle konsekvenser det vil få for andre mennesker- til og med at folk dør- fordi de kjøper seg brød--- oi oi oi- da hadde man jo blitt full i angst og ikke turd å gå utfor døren..

men blir jo et paradoks her da, dere anonyme, om dere virkelig er SÅ hensynsfulle, og alltid tenker på andres ve og vel, ja, hva med trine sitt ve og vel? da burde dere jo ikke prøve å få henne til å føle seg "bad", det strider jo med hele prinsippet dere/du prøver å fronte så storslagent her......

Skrevet

Hehe. For ikke å snakke om alle de gamle damene som tar opp alle brødene av posene i brødhylla og klemmer på de.. ER ikke godt og vite hva de har hatt på finga :P Hihiihi.. Selvfølgelig vasker man seg på finga når man har sluppet ut hesta igjen og kosta stallgulv etc. Da er det varmt vann og zalo.! Man er vel ikke tankeløs og reiser på butikken med hestemøkk på finga da ;) Skulle tro de fleste her inne hadde vett til å klekke ut det selv!

Skrevet

altså, helt utrolig hva noen kan få seg til å si...

min mann er allergiker, og blir skikkelig skikkelig dårlig av dyrehår..

-men han forventer jo ikke at alle som har hund eller katt hjemme skal ha et sett "rene" klær og en dusj utenfor huset som de benytter hver gang de skal oppholde seg i det offentlige rom!

Men det jeg syns er virkelig aller verst, er jo at noe så frivillig som RØYKING, nei det må man da få lov til! Gjerne i et buss-skur, der jeg står med barnevogn fordi det høljeregner utenfor.. da kan man dra frem siggen og ta seg en blås. for det er jo en RETTIGHET.

Og hvis jeg prøver å si noe som helst i retning av noe negativt om folk som røyker i det offentlige rom, da blir jeg vel hetset av alle pro-røykere..

stå på du trine. Du er jo nøye med hygiene og det som er du, vet at ikke du er noen sjuske på det området! Og kjøp bleier og melk på vei hjem fra stallen som før!

(og ja, jeg bor på landet, og her er det HELT normalt å handle på vei hjem fra stall, jorde etc...)

Skrevet

Jeg hadde selv ikke giddet å dratt hjem for å bytte dersom butikken var på veien hjem. Og som du skriver, du var ren, så hva om det lukter litt hest. I tillegg var du på et tidspunkt der det pleier å være få ute å handle. Den fisefine damen hadde nok ikke bedre å ta seg til enn å kommentere deg, Regner med at hun stinket parfyme- de pleier det og kjenner ikke selv hvor overdynget de er.

Jeg er selv allergisk mot høy, lukter fra fjøs,parfyme, røyk ol, men gidder ikke kommentere det om jeg møter noen som lukter det dersom de ikke sitter på en buss ol. Og jeg slutter ikke å gå ut av den grunn. Det vil alltid lukte ett eller annet, om det er hest eller parfyme, man kommer ikke unna det.

Neste gang du treffer den fisefine damen, så sleng igjen noe eller spør om hun har lyst å komme med bleier ol til deg slik at du slipper å dra utigjen siden hun mener at du bør gå hjem for å dusje og skifte klær. ... Da tier hun nok stille....

Skrevet

Takk Vintersol&PrinsesseVilikke;)

Du har som noen andre her skjønt pointet med det jeg skrev! Sant det, røykere er en gruppe man ikke skal snakke om, da blir man hengt av anonyme. Hehehe. Jeg er allergisk mot røyk, men kan ikke si til alle som går på gata og røyker at de skal stumpe røyken fordi HER KOMMER JEG, OG JEG ER ALLERGISK!

Jeg vet med meg selv at jeg har vel i grunn kunnskapen om en dash hygiene. Syns ikke det er så ille når man faktisk tenker på hvor mye bakterier de eldre damene som tar på ALLE brødene som ligger åpne har på fingrene. Mot for meg som har tatt av meg rideskoa, tatt på meg joggesko, har jakke utenpå som i går var helt rein, og vaska meg med zalo på finga før jeg satte meg i bilen. Dessuten har jeg ikke for vane og ta ut brød og klemme på de og NYSE på de før jeg handler de. Og såvidt meg bekjent er bleiene pakket inn i plast=)

Skrevet

Jeg har ingenting her inne å gjøre. Men hvis denne mannen din anonym er så hyper allergisk som du sier, hvorfor i helvete bor dere på bygda da? Dere kan jo bo i drabantbyene eller hva det nå heter istedenfor og slippe dyrehår.

Skrevet

Ha på deg det du vil du, stinker ikke akkurat hest heller da.. Hehe, uff... Nei de som ikke tåler dyrehår og litt lukt kan flytte til byene... På bygda har vi faktisk kuer, hester, griser ol.. hehe..

Sorry men måtte bare.. Blir litt for dumt å måtte reise hjem for å skifte først..

Skrevet

dette innlegget hører vel hjemme på kranglesiden spør du meg..

jaja..

har hørt at noen reagerer kraftig på hestehår i forhold til andre dyr,vet ikke hvorfor.

moren min er veldig allergisk mot parfyme og røyk,og må vaske rundt huset hvis søstra mi f.eks har hatt besøk av ei venninne som har hatt på seg mer enn en sprut parfyme.

jeg sier at du kan jo handle med rideklær på,men jeeg ville skylt av skoene ( er sikkert en vannslange i stallen tenker jeg) og kostet mest mulig hår av buksa og jakka med en sånn støvrull. så hadde du gjort mye for både hestelukt og allergikere.

Skrevet

Hun skiftet jo faktisk sko da....

Skrevet

Det var virkelig frekt av damen å si det, men jeg er enig i det hun sier, men hun kunne holdt det for seg selv. Her er ca. halvparten av de som bruker butikken bønder, men det er ett fåtall av dem som handler uten å ha vært i dusjen først. Vet jo ikke hvordan det er med hest/riding, kanskje lukten er mindre.

Skrevet

Ærlig talt, er da vel ingen som har dødd av litt lukt.....om det er så forferdelig er det vel bare å holde seg litt på avstand. En ting er om det hadde vært på en fin restaurant eller lignende, men på butikken???? Har vært borti mye værre lukter enn litt hest......

Skrevet

Ja, men bønder er nå en ting da, de jobber jo som oftest rundt hjemmet sitt og kan stikke innom dusjen før butikken, det er noe annet når butikken ligger på vei hjem-

Skrevet

herregud, det er ikke rart at folk her inne er anonyme!!!! det er heller ikke rart at folk flykter fra disse sidene. det må vel være lov til å være uenige uten å bli halshugget.

Skrevet

hehe, likte nesten denne diskusjonen eg.hehe.. Men sinnsykt rare folk der fins overalt..allergikere møter man på alltid uansett men det er ikke noen av oss bør tenke på før man drar til butikken. Uansett kos med går kledd.

Eg jobbe i kiwi og synes det er kjempe kjekt å se når hestefolka kommer inn, like mye som de som STINKER parfyme. hehe..

Har selv holdt på med hest i hele mitt liv og synes personlig stall klær e noe av det kuleste man kan ha på seg. Kult kledd samtidig som man ikke går rundt og tror man er noe:)

Nei vet du hva HI: når man går på butikken skal man ikke tenke på hva man har på seg, hadde alle gjort det hadde det ikke vært den store omsetningen:) Ikke hør på kritikken, gjør som DU vil:)

klem fra

Skrevet

du kan jo bare ha med deg en overtrekksdress som er ren som du kan tre over deg når du drar fra stallen og skal i butikken?? trenger ikke dra hjem å dusje hvertfall..det hadde ikke jeg heller giddet...

Skrevet

Hallo! Ka me dei som går tur med hunden til butikken, må de bitte hunden, tre på seg rene klær, og så gå inn i butikken? Hunder hopper og sleiker og setter spor etter seg dei og... Stå på Trine, friskt me litt fjøslukt;)

Skrevet

den gamle dama hadde fått sjokk om hun møtte meg på butikken da skjønner jeg, for med mitt bomullshode kan jeg finne på å gå på butikken i nattbukse og tøffler med morgenånde av en annen verden.. og hadde noen sagt noe da hadde jeg jammen meg bare ledd, bor bare på bygda og alle vet hvem alle er så å pynte meg for å kjøpe en pakke pleier nei det skjer sjelden ja.

Vil heller klage på alle hæslige svette stinkende halvgamle menn som er på butikken, eller de som stinker urin og gammel parfyme osv osv eller skikkelig ram gammel sneiplukt:S urrkk

hestelukt er parfyme i forhold til de eldres lukter...

Skrevet

må si at jeg gjør det samme som deg Trine..har ikke tid eller ork til å dra hjem får å dusje,for så å dra på butikken..åååå, jeg går i stall sko inn på butikken..er en liten bygd der alle kjenner alle og alle er bønder..så her er det lukt ja;) synes kroppslukt er verre,sur svette lukt eller gammel dame parfyme..men men..nei fortsett å handle i hesteklærne du Trine mor;) forresten er det ikke godt å være tilbake i stallen?

Skrevet

Er sikkert ikke noe god luktem men er ikke det at dere skal stå sammen resten av dagen...

Er man i butikken så står man jo ikke stille...

Unntatt i kassen da, men det går jo fort...

Skrevet

Enig med hovedinnlegger jeg. Enkelt og greit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...