Gå til innhold

Noe så frekkt! (samme som skravle!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde vært i stallen i går kveld og dro rett på butikken. Tusler rundt på kiwi og finner det jeg skal ha. Så kommer det ei dame bort til meg og sier:" Du kunne ha vaska deg før du dro på butikken da!"

Hva i svarte f? Jeg bor på bygda, har vært i stallen. So what? Det er ei jente til her som har vært ute på hest.... Men hun er jo sprangrytter, men det lukter vel ikke mindre hest av hu enn meg.. Fisefine kjerring.. Dessuten var jeg rein på finga, så slapp av!

Jeg ble så perpleks at jeg ikke fikk svart henne, men hvis jeg hadde tenkt meg om litt så hadde jeg vel kommet på en lur kommentar å slenge tilbake!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer også fra bygda, men det aller fleste bytter av seg fjøsklærne før de går på butikken. Synes det må gå an å gjøre.

Skrevet

Nå er det ikke fjøsklær! DEt var ei ridebukse og ei jakke! Såvodt jeg kan huske så ligger butikken nærmere stallen enn huset vårt gjør... Så jeg gidder ikke dra hjem og dusje for så å reise utover på butikken igjen! Det kan de bare glemme! Dessuten er jeg aldri på butikken i værste tiden når det er mest folk der, er ikke der før i 21 tiden, og det får jaggumeg være grenser!

Skrevet

det er sånne som deg vi allergikere er redde for å møte pga vi ikke tåler disse luktene. har måttet gå fra handlevogna opptil flere ganger pga slike tilfeller

Skrevet

Oi, ja, du burde skiftet først. Ille å møte de som lukter fjøs eller hest på butikken syns jeg, uansett by eller bygd.

Skrevet

Enig med anonym ovenfor her! Hadde min mann stått ved siden av deg i butikken, hadde han segnet om. Så bærer det rett på sykehus for behandling! Da barna gikk i naturbarnehage, måtte vi alltid få beskjed om de hadde vært hos en bonde (som de avogtil var) for han hadde hest. Dersom de hadde vært der, måtte de rett opp i dusjen og ta nye klær på. Klærne måtte vaskes umiddelbart. En gang glemte de å gi beskjed, og da holdt mannen min på å kveles da han kom hjem fra arbeid

Skrevet

Jeg synes det er tragiskt hvordan vi har blitt jeg.. Tåler ikke fjøs lukt, dyr eller noe. Folk bare MÅ bry seg med allt. Trist at det er sånn!!

Skrevet

Svar til dere anonyme som ikke tåler lukt av hest eller fjøs! Hvis dere lukter parfyme eller røyk så må jeg bare gå ut av butikken.. Jeg tåler ikke røyk og ikke parfymelukt, da må jeg hjem og ta allergitabletter med En gang, vaske ALLE klærne mine og slite meg gjennom en kveld! :P Det er faktisk så ille!

Så da ble det ikke mange turer på butikken for meg gitt. Hvis de er så fisefine i denna bygda at de ikke tåler lukt av hest en gang, så bør de ikke gå ut av døra! For så mye jorder som det blir spredd møkk på og som kuer går på nå, så blir de dårlige alle mann!

Skrevet

Gud hjelpe meg...Neihuff...Gå i dei klerne du bruker du...Er det noko bedre om ein som lukter svette og gamle kler av går på butikken..Eg og bur på lander, og det er da fleire som går i ridekler OG fjøskler der..Men dei får da ingen kommentarer...Nei gå i det du vil...

Det er da min meining...Hadde det vert meg hadde eg nok gått i dei kledna eg og...

Ikkje ta deg ner av det...Alt kva folk skal bry seg med i dag altso...huff og huff...

Skrevet

Helt enig meg anonym over meg :) Meneske lukt er MYE værre!

Skrevet

Heheh. TAKK Anonym. Jeg driter i hva folk bryr seg med, men kommentaren var liksom så treffende. :P

Skrevet

Til HI

Du forteller hvordan du reagerer på allergien din. Akkurat sånn er det jo for dem som allergisk mot hest, også!!! Hvordan kan du ikke forstå, da? Er ganske skremt med tanke på at du er utdannet sykepleier, jeg (ja, jeg måtte inn å sjekke) Skulle tro du da visste bedre!

Skrevet

Skal man virkelig måtte tenke på at man KAN jo treffe på en allergiker, så da bør man selvsagt dra hjem og dusje først selv om det er omvei, før man reiser tilbake igjen i butikken sent på kvelden?

Herregud, skjerp dere!

Da får dere allergiske forebygge istedenfor, når dere skal på butikken, spesielt hvis dere bor på bygd...

Det er veldig mange som ikke tåler parfyme heller. Skal ingen få lov til å bruke parfyme av den grunn?

Tipper forøvrig at den frekke, fisefine damen var dynket i kjerringparfyme selv!

Skrevet

Herreguuuud, nå må dere skjerpe dere. Nå har ikke jeg vært her inne på en stund. Men det første jeg ser er at dere rakker ned på ei som går med ridebukse i butikken. Ærlig talt.. Er det virkelig mulig å være så hysteriske.

Neste blir vel at ungene deres nesten dør av drittlukt i 2 min da vel

Skrevet

Mange gale mennesker i dene verden gitt........

Nå har jeg holdt på med hest til pg fra i over 20 år og vet såpass at det stinker ikke hest av en person som har vært i stallen en kveld.......

Stor forskjell på det og det å komme med kumøkk under skoa og påklærne................Enn å komme på butikken etter en ridetime...........

Personlig så syns jeg mange mennesker har en vondere kroppsslukt enn det hest lukter.......... Syns hest lukter godt jeg da ; )

Er det seriøst noen som er ås allergiske at de ikke kan gå forbi en persjon som har vært i stallen uten å få allergisjokk??

Skrevet

Oi oi oi anonym! Nei, vet du hva! JEg går faktisk ikke rundt og tenker på alle andre når jeg er på butikken. Gjør du det? Oi, i dag skal jeg på butikken, da kan jeg IKKE ha på meg rideklær, ikke ha på meg parfyme, ikke røyke, for da lukter det røyk av meg! Tenker du virkelig slik???

Du er skremt ved tanken på at jeg er utdannet sykepleier og ikke går og tenker på alle jeg møter hele dagen når jeg ikke er på jobb om at OI!! Han\hun der kan jo være allergisk!! Da kan jeg jo ikke gå på butikken jeg som har på meg parfyme i dag!! Såklart ALLE tenker jo på alle andre når de er på butikken. Hvor dum går det an å bli da anonym?

Skrevet

Hehehe.. Ja, nå er det forholdvis mange som har svart her som er perfekt selv "meg og bøllegutta"..Hehe Jeg er jo TROSS alt sykepleier, så JEG må jo tenke på hva jeg har på meg og ikke har på meg når jeg er på butikken!! :P

Skrevet

synes du burde tatt dette på krangle. har vel ingentin her på småtroll å gjøre?

Skrevet

Hun var dynket i parfyme ja. Type en gammal dame parfyme som lukter skikkelig vondt! Skal jeg gå og si:" Du jeg tåler ikke parfymen din jeg. Kunne du ikke vasket av deg den før du kom på butikken, jeg er allergisk skjønner du!" HALLOOO! Hvor lang tid hadde det gått da før jeg hadde fått meg en på trynet?

Skrevet

Så frekk kjerring! Argh.. mye dumme mennesker her i verden! Man må da få gå innom butikken om man har vært i stallen..

Skrevet

Det var med tanke på hva som ble diskutert i går. Syns det var en frekk episode, men ja. Kunne helt sikkert tatt den inne på krangle, men det var IKKE for å krangle jeg la den hit! Da har folk misforstått!

Skrevet

hahaha....dette har jeg selv vært borti hahaha....hestejente i alle år og har blitt snakket til i butikken om at jeg måtte ta av meg skoene for de møkket ned det nylagte gulvet dems (hadde ridebukser på,men tok av meg stallsko før jeg dro fra stallen og hadde på meg joggesko).Heldigvis for meg kom det en murer inn døra bak meg.HAN hadde på seg alle arbeidsklærne sine og så helt ille ut (uten at det egentlig brydde meg)Da sa jeg at jeg skal ta av meg skoene som jeg IKKE har vært i stallen med hvis du får han der(peket...fy meg )til å ta av seg alle arbeidsklærne.Han drøsser jo murpuss over alt.Da snerpet ho munnen,snudde og gikk hahaha.....Er det kjøpesenter med masse folk det er snakk om kan jeg se at det er greit å komme litt sivilisert,men ikke f.... om jeg gidder å skifte for å kjøpe melk og brød i en butikk på landet hahaha....DEN får de dra lenger ut på landet med.Event havet haha:)

Skrevet

Tenkt på hygiene da? Ikke så veldig hygenisk. Kanskje du kunne tatt med deg en jakke eller genser som er ren og byttet til hvertfall?

Skrevet

HEhehe.. Så utrolig bra sagt! Jeg hadde ikke stallsko på meg jeg heller, de setter jeg i bilen og bytter som du over til joggesko.

Skulle bare ha bleier og brød jeg! Sprangrytteren ved siden av meg var det ikke en kjeft som sa noe til.. Vil ikke tro det lukter noe mindre hest av hu. Og hu hadde stallsko på seg :P hihihi

På et kjøpesenter hadde jeg aldri gått i stallklær, men nå er det ikke akkurat noe fare med kjøpesentre her på bygda da..

Skrevet

til meg og bøllegutta

ja, mannen min er akkurat så allergisk, bare han går forbi noen som har vært i kontakt med hester/griser. det er slitsomt, men synes det er utrolig at noen kan bli så hissige. synes også at dette burde vært på krangle og ikke her. det skaper veeeldig sur stemning her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...