Gå til innhold

Velger dere 80 eller 100% ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med å velge 80 %. Ønsker å være hjemme lengst mulig med den lille :)

Skrevet

100% og to måneder permisjon uten lønn etter det. Vil jo være hjemme et år, men gjør det på denne måten for å komme best ut av det økonomisk. Ganske mange tusen i forskjell det er snakk om.

Skrevet

80% i 54 uker pappa perm e da inkludert

Skrevet

Det lønner seg økonomisk å ta 100 % hvis man regner på totalsummen som blir utbetalt.

Lønn per uke kr 5000 (årslønn ca. 260000)

100 % : 5000x44 uker = 220000 kr

80 %: 4000x54 uker = 216000 kr

Forskjell: 4000 = en fin seng eller ok barnevong, ;)

Forskjellen blir selvsagt større jo mer man tjener.

Man har i tillegg rett på inntil 1 års ulønnet permisjon i etterkant.

I praksis kan man da fint søke om først 10 måneder med 100% dekning,så 2 måneder uten lønn. Det vil fortsatt lønne seg!

Når det gjelder arbeidsgiver så må man gi beskjed 4 uker i forveien for permisjoner som varer mellom 12 uker og 1 år, og 12 uker i forveien for permisjoner som varer over 1 år.

Skrevet

Dette regnestykket forutsetter da at mor og far har omtrent samme lønn.

Regnet på oss sist gang, og vi ville faktisk fått litt mindre utbetalt totalt i permisjonspenger dersom vi hadde tatt 100% siden mannen min tjente mye mindre enn meg (jobbet deltid), og uansett "måtte" ha minst 6 av ukene av permisjonen.

Skrevet

Jeg regner med å være hjemme i 14 dager før jeg fortsetter i studiet. Gubben skal ta permisjon med 80% dekning i 50% stilling. Han blir da hjemme i 78 uker. Da begynner bebisen å bli stor. Det blir flott

Skrevet

Du må søke selv. Du søker permisjon. Et skjema du må fylle ut. Jeg fikk det hos abr giver, men du får det evt hos nav. Lykke til!

Skrevet

Hvis mannen min skal ha 10 uker permisjon... (seks pluss 4 ekstra fra meg) -Skal jeg da bare ta 44 uker med 100% dekning. Og kan jeg da ta ut min 5 ukers ferie i tillegg etter det, slik at vi får litt tid sammen alle tre??

Skrevet

Takk Sandra 81. Vet du noe om spm mitt rett over?

Skrevet

jeg velger 80%. lengst mulig hjemme med knerten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...