Gå til innhold

Velger dere 80 eller 100% ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange uker velger dere å ta ut i permisjon?

Er en av delene mer lønnsomme enn den andre?

 

Jeg mener å ha hørt at det lønner seg å få 80% lønn i 54 uker (er det ikke 54 uker?)

 

Noen som kan litt om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ta 80% i 54 uker. :) Vet ikke hva som lønner seg, men får da mest tid sammen med småttisen da. :)

Skrevet

Sånn totalt utbetalt kan man tape penger på 80 % lønnet perm. Se www.nav.no

 

:-)

Skrevet

jeg må ta 100 prosent i ca 10 mnd... har ikke så mye valg.

Skrevet

Vi velger 80% i 54 uker.

Vil ha lillemann hjemme lengst mulig før vi må ha barnehageplass.

Hva som er mest lønnsomt vet jeg ikke.

 

Skrevet

Et spm til fra nybegynner..

 

Må man søke selv, eller ordner arb.giver dette?

 

Må man søke om barnetrygd via NAV også?

Skrevet

tenkte først å ta 100% i 10 mnd, men tenker mest på 80% i 1 år nå. vi tenker på to tette, og da er det mest passende mht til jobb....

 

 

Skrevet

du taper penger om du tar 100% permisjon mente nå jeg!

 

Skal uansett ha 80% permisjon, passer perfekt til studie året osv.

Skrevet

mener så klart omvendt!!Mer penger ved 100%, og jeg skal ha 100%. Litt fjærn, mandagstrett:o)

Skrevet

Totalt får du mest penger hvis du velger 100% i 10 mnd....du må søke til trygdekontoret om fødselspenger og barnetrygd.

Jeg velger 80% permisjon i 1 år,fordi jeg vil være mest ,ulig hjemme med bebisn når han kommer,pga skolegang fikk jeg bare 8 mnd hjemme med jenta mi,å det var forferdelig..alt for tidlig!!

Skrevet

Har tenkt å ta 80 % sånn at jeg får være hjemme lengst mulig! Den tiden går jo så fort! =)

Skrevet

Tusen takk for svar, anonym. Søker man etter å ha snakket m arb.giver eller kan jeg bare gjøre det nå sånn uten videre?

Skrevet

Har tenkt 80% for å være lengst mulig hjemme.

Skrevet

Velger 100% i 44 uker denne gangen(hadde 80% sist), men det kan hende jeg blir hjemme lengere om vi ser vi har råd til det. Var hjemme i 1 år og 7 mnd sist:o)

Skrevet

Tror jammen det blir 80% lønn i 54 uker her også. Ser ut som det er mest vanlig. Og de er jo så små når de er ti mnd...(ett år og for den saks skyld, men..)

Skrevet

100%, og trenger jeg å være hjemme lengre så må jeg eventuelt sykemelde meg

Skrevet

Man kan jo ikke "velge" å sykemelde seg uten noen grunn?

Skrevet

Jeg tar 80%. Vil være lengst mulig hjemme med nurket :o)

Aller helst kunne jeg tenke meg å være hjemme 2 år, men vet ikke om vi har råd til det.

Skrevet

100%. 38 uker + ferie er lenge nok for meg å gå hjemme, og pga jobben til mannen passer det dårlig for ham å ta ut mer enn 6 uker nå. Vi har garantert barnehageplass, og med litt ammefri og sånn blir det fint. Hadde ikke orka 10 uker til med forrigemann.

 

Det er også deilig å slippe å få redusert lønn, 20% betyr jo faktisk litt. Men det hadde ikke vært utslagsgivende for valget vårt. (Regnestykket er ikke vanskeligere enn at med 80% taper du 20% lønn i et år og to uker + at du får mindre feriepenger året etter. Med 100% får du jo din vanlige lønn hele veien, men er altså 10 uker kortere hjemme).

 

Håper på en til om noen år, og da hadde det vært koselig å ta 80% og la pappan få et par-tre måneder ekstra.

Skrevet

100 % her..tjener nok mest på det ja! blir hjemme litt lengre om jeg ser det blir nødvendig når den tid kommer :)

Skrevet

Jeg skal ha 60% og jobbe ca 20%. Er privat næringsdrivende og må holde "butikken" i gang selv om jeg er i permisjon. Men det er bare administrasjon, så det skal gå fint. Tror jeg da har perm i ca 64 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...