Gå til innhold

frokost i bhg.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå finnes det mange forskjellige typer frokostblandinger da.. og mange er like sunne og mettende som brød..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, ser den. Men i og med det var cornfalkes det var snakk om her. Og vet mange barn bare spiser de "gode, sukkerbefengte" blandingene så

Skrevet

Jeg synes at dette er en service barnehagen bør yte. Det er jo ikke så mye ekstra arbeid og en betaler faktisk for plassen. Om det er så veldig sunt å starte dagen med cornflakes er en helt annen diskusjon.

Skrevet

Selv om ikke alle barna spiser frokost i bhg, selv om det bare er èn, så må det jo være en ansatt på kjøkkenet og passe på den ene, ikke sant?

Du kan selv se for deg hvor mye mer arbeid det er med 18 frokostblandinger enn 18 matbokser ?

Dessuten skjønner jeg godt hvis de ikke vil tillate corn flakes, det er jo bare tomme kalorier - hva med müsli eller havregryn hjemme, og heller stå opp 5 minutter før ?

 

Skrevet

Takk for det siste svaret her, jeg ba heller ikke om en diskusjon på om corn flakes er sunt eller ikke. Men , når jenta er 5 år og sier hun vil ha det, så nekter ikke jeg. Selvfølgelig spiser hun annet til lunsj (som grovt brød, bla bla)

Skrevet

Dere som sier det ikke er så mye ekstra med det. Har dere jobbet i barnehage og vet hvordan det er der??

Skrevet

Jeg gjør mye ekstra arbeid på jobben hver dag, det er det jeg får betalt for.

Skrevet

Ja, ja, hvis du heller vil at de ansatte skal være på kjøkkenet enn å passe på barna, så....

De er der jo først og fremst for å sørge for sikkerheten til barna, og jeg ville ikke satt pris på at de konsentrerte arbeidskraften sin rundt å servere noen unger spesiell frokost, fremfor å se til min unge og de andre som leker.

 

Skrevet

ikke for å henge meg på en kostholdsdebatt, men for å være helt ærlig så ville ikke jeg gitt ungen min cornflakes til frokost. Jeg sier ikke at han aldri får noe usunt, men cornflakes er ikke noe særlig å starte en lang barnehagedag med.

 

Jeg hørte om en undersøkelse hvor det ble sagt at en gjennomsnittlig 1-åring spiser 8 kilo sukker i året.Jeg vet ikke hvor sant det er, men jeg tror mange små unger for for mye sukker.

 

Men jeg sier ikke dette for å angripe HI. Jeg vet ingenting om hvordan kosthold dere har hjemme. Men jeg syns bare det er en interessant ting å diskutere.

Skrevet

Du som er så opptatt av kjøkkenet.. Hvorfro må frokostblandingsbarnet sitte på kjøkkenet å spise da? Kan det ikke sitte sammen med de andre barna som spiser frokost?

 

Jeg klarer faktisk heller ikke å se at det er merarbeid med frokostblanding. Hvertfall ikke slik frokosten er organisert i bhg vår. Men der er det også greit å ha med frokostblanding.

Skrevet

Trenger vel ikke ha det på kjøkkenet, kan vel stå i et skap på avd? Melken har de jo på bordet uansett.

Der hvor min sønn går i bhg har de et lite kjøkken hvor de spiser, kanskje det er slik i andre bhg også. Jeg jobber på sykehjem og har ansvaret for 6 stk skal få mat, og de får det de har lyst på så sant jeg kan skaffe det, innenfor rimelighetens grenser da selvfølgelig. Av og til er det viljen det kommer an på.

Skrevet

Men . ungene spiser da på kjøkkenet ?!

Det gjør de iallefall i vår barnehage, de får ikke lov å spise inne på lekerommet.

Og jeg synes iallefall at det er mere styr og tørking og søling med frokostblanding enn med en skive ferdigsmurt brød...men det er kanskje bare mitt barn (hun er 3)

 

Skrevet

Jeg jobber i bhg og jeg vet akkurat hvor mye ekstra arbeid det (ikke) er med at noen barn får frokostblanding.

 

Jeg ville sagt ja dersom noen foreldre ønsket frokostblanding til sine barn.

Forøvrig sier jeg gjerne ja til up&go bleier også (en annen diskusjon som har rast her inne).

 

 

Skrevet

Hos oss spiser de frkost på avdelingene, og de spiser da de kommer, om det er kl 7 eller kl 9.. dvs de skal være ferdige med frokosten til rundt ni i og med at det er samling 9.30.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...