Gå til innhold

frokost i bhg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spurte om det var greit at jeg kjøpte en corn flakes pakke og satte i bhg, da det gjerne er det mine to søte små vil ha til frokost. Nei, det gikk ikke for da ble det så mye å passe på for de. Tenkte jeg skulle slippe 4 matbokser hver dag.

Er det vanlig i andre bhg?

Denne bhg. har en avd. ca. 18 barn, meni kke alle spiser frokost.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare ta litt corn-flaces i en tupper-boks med lokk og sende med? Så slipper de å huske hvem som skal ha hva, hvis det er det om å gjøre.

Skrevet

Det er det jeg gjør, men som sagt hadde det vært deilig å slippe 4 matbokser. Det er nok å bære på hjemover med dresser, sko ol. minstejenta må av og til bæres også.

Skrevet

I bhg der jenta vår går fikk vi sette en grøtpakke der iallefall...

Men hvis ikke det er ok, kan du jo gjøre som hun over sier :)

Skrevet

Skjønner godt de mener det er for mye arbeid, det er enklere med matpakker - de spiser jo barna selv uten noe hjelp eller videre søl.

I vår avd er det også 18 barn, og det er mange å passe på for 2 stk (er jo aldri fullt personal tidlig på morgenen, noen har jo også senvakta)

Da blir det for kaos på avd dersom den ene skal være på kjøkkenet og hjelpe til der.

Kan de ikke få corn flakes hjemme før dere går da ?

Skrevet

Du synes det er stress med 4 matbokser. Kossen tror du det er for personalet å holde styr på 18?

Skrevet

Hallo, det er jobben deres. Jeg betaler de faktisk for å gjøre det. Frokost før vi går rekker vi desverre ikke. Forresten så spiser ikke alle i bhg.

Skrevet

Kan du ikke bare få barna dine til å spise skive til frokost også da, så har de alt i samme boks, du kan ikke kreve at personalet skal gidde å styre med cornflaks til ungene dine, de kan vell spise skive som andre unger...

Skrevet

Skjønner ikke problemet jeg. Om bhg sier nei, det er for mye stress - ja da har de vel rett da. Er det ikke bare å rette seg etter det da ? Ungene kan jo få corn flakes til kvelds heller.

Det høres jo ut som det er lagt opp til matpakke, og da blir det merarbeid å servere corn flakes til noen + at det blir mer søl. For ikke å snakke om smitte effekten.

Brått er det flere som også vil ha, men kanskje andre typer - og da har de det gående.

Skrevet

Hallo, det er jobben deres ja, men de er da vel for guds skyld ikke ansatt for å ordne frokost til dine barn? Den bør du ha ordnet før dere gikk hjemmefra...

Putt det i en brødpose da så slipper du å bære 4 matbokser hjem!

Skrevet

Det er ikke problem, jeg spurte egentlig om hva som var vanlig. Jeg skjønner bare ikke at det er så ille for personalet. Det kan få havregryn (det har de i bhg.) hvis de vil.

Skrevet

Du har tydligvis ikke jobbet i barnehage noen gang. JEg ville heller at personellet skulle bruke tid på at ungene mine får mest mulig pedagogisk oppfølling enn at de skal springe rundt å diske opp med en haug med frokostblandinger ol. Får dine barn ha det i barnehagen så er det nok ikke lenge før nestemann kommer med ett lignende ønske. Så mye krever det ikke av deg å tømme noe corn flakes oppi en boks. Mer arbeid for de som skal smøre skiver til barna sine

Skrevet

Forresten så har noen barn fåt lov......

Skrevet

Lille mus meg...

Jeg vil si dette er et problem for deg når du bruker argumenter som :

"Hallo, det er jo jobben deres!"

Nei det er ikke jobben deres å passe på at du ikke sliter deg ut på vei hjem.

Skrevet

På avdelingen der jeg jobber er det 21 barn og en av dem har frokostblanding stående i barnehagen. Vi ser ikke dette som noe problem, må jo finne frem kopper og skjeer ( til dem med yogourt eller frokostblanding i matboks ), så en dyptallerken ekstra er ikke noe problem. Det eneste som kan være problem, noe vi også sier til foreldrene, er at tirsdagsmorning kan det hende vi er tomme for melk. Vi får nemlig melken tirsdager.

Skrevet

Da har de vel prøvd det ut da, og funnet ut at det ikke er noe særlig.

Skrevet

Den var teit, og du vet hva jeg mente, HKH M1g. Det var ikke jeg som sa det var et problem, det var dere som svarte som mente det var det. Les det første jeg skrev en gang til så ser du at jeg bare spurte om en ting. Jeg har laget matpakkker i 3 år til nå, så jeg skal nok klare det fortsatt.. Jeg bare spurte et enkelt spm.

Skrevet

Jeg vil tippe at problemet dems blir hvis du har med corn flakes, mamman til Trude har med honney corn, faren til Nora har med Nesquick kuler osv.... og alle barna som da skal spise frokost skal ha hver sine ting... DA blir det nok et problem... Og hvis de sier ja til deg, så kan de nesten ikke nekte Trude heller, kan de vel..?

Skrevet

I vår bhg har flere av barna frokostblandinger stående i bhg.

Om de spiser frokost i bhg med en gang de kommer, så kan du jo høre om det er greit at den står der så kan du elv helle i corn flakes og melk i tallerknene før du går. Da blir det jo ikke noe merarbeid for de ansatte.

Skrevet

Må legge til at vi har fast frokost tid, så alle barna spiser på samme tidspunk. Vi slipper å stå å ordne noe på kjøkkenet i den tid, alt blir satt klart på traller før frokosten. Da er alle avdelingene på fellesrommet fra 07 - 08.

Skrevet

Den kjøper jeg, men det går an å skrive navn på pakka. Men, jeg skal fortsette med å lage matpakker jeg.

Skrevet

Aner ikke hva som er normalen jeg :) snuppa får frokost av barnehagen..

Skrevet

Personlig må jeg bare få si at frokostblanding er ikke noe barna klarer å leke lenge på. Gi de heller brødskive! Frokost er dagens viktigste måltid vet dere.

Men enig med de andre her, skjønner personalet. I tuppa sin barnehage får de all mat så ikke noe tema her i gården. De får både frokost, lunsj og ettermiddagsmat

Skrevet

Den var teit ja, men du skrev det selv....

"Sv: frokost i bhg. NYTT 19:22 24.09.2007

Hallo, det er jobben deres. Jeg betaler de faktisk for å gjøre det. Frokost før vi går rekker vi desverre ikke. Forresten så spiser ikke alle i bhg."

Skrevet

Lurte på om jeg skulle tørre å si det, men så åpna du temaet litt videre...cornflakes er jo "loff med sukker på" og ikke noe varig og hverdagsmat for små, energiske, voksende kropper....

Ha i det minste en grov, sukkerfri blanding med masse fiber. Tørka frukt som "go'dag" sine er jo god søtning det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...