Gå til innhold

drar dere alltid på alle foreldremøter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, en av oss møter bestandig på foreldremøter. Vil gjerne vite mest mulig om hvordan dagene til lillegutt blir lagt opp og hva som skjer i livet hans når han er på skolen og vi ikke kan være tilstede. Gjorde det samme da han var i barnehagen:0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjør vi. Stort sett går vi begge to, men noen ganger er det bare en av oss som får det til.

Skrevet

Som regel ordner vi det slik at vi begge går. Man får jo gjerne en lapp med hjem i god tid før foreldremøtet, slik at man kan planlegge litt. De gangene vi ikke får barnevakt går en av oss. vi bytter på hvem som går alene. Hvorfor vil ikke du eller samboeren din gå alene?

Vi skal på foreldremøte i morgen. Gleder oss veldig. Får se film av barna i lek og bilder. Morro!

Skrevet

Fordi vi ikke kjenner noen så særlig godt. Går heller neste gang. Det er uansett snart foreldresamtale og vi vet at gutten vår har det bra.

Skrevet

Om du ikke har mulighet så har du ikke mulighet, enkelt og greit, liksom! Svært som du skal bli pesa for dette da:-)

Ring BH å si fra, og be om å få en oppdatering av avd.leder når du bringer/henter, verre er det ikke:-)

Skrevet

Jeg går altid alene jeg. Er alenemor så har ikke noe valg. Synes det er viktig å få meg seg info ol fra barnehagen.

Skal faktisk på torsdagen og gleder meg til å få litt sosialt sammen med de andre foreldrene i barnehagen.

Skrevet

Så klart vi går, hvertfall en av oss. Syns det er viktig å høre hvordan planer barnehagen har for det kommende året, hvilke prosjekter de skal ha osv. Jeg gjør det som står i min makt for å komme på foreldremøte i barnehagen. Min mening er at den som ikke deltar på møter har heller ikke lov å klage.

Trenger da ikke kjenne noen for å gå på foreldremøte, du trenger da ikke snakke med noen om det er det som er problemet. Snodig problemstillig syns jeg, ingen blir tvunget til å snakke på foreldremøte. Jeg deltar på møte for at jeg er er opptatt av hva snuppa gjør i barnehagen.

Så klart arbeidsgiver ikke betaler for at du skal delta på foreldremøte.

Skrevet

prøver og få gått hver gang men er alene så ikke altid det funker med barnevakt.... men skal på torsdag =)

Skrevet

Beklager, men jeg klarer ikke la være.....

Dere kan altså ikke gå en av dere fordi dere ikke kjenner så mange der?? Forstår jeg deg rett da..?

I såfall... dette er faktisk ikke en sosial tilstelning for dere, men et foreldremøte (!) i en barnehage. Det kan da umulig spille noen som helst rolle om dere kjenner noen eller ikke??

Så for å svare på spm ditt. Nei, jeg tror ikke man har krav på fri, men man kan jo spørre, eller kanskje forsøke å bytte vakt med noen..?

...og ja, vi vil nok møte opp på alle foreldremøter hvis det ikke er store hindringer som gjør at vi ikke kan.

Skrevet

Helt enig med deg.

Sikkert mange som ikke kjenner noen. Er jo som du sier ikke en sosial tilstelning. Har dere aldri gjordt noe alene uten å kjenne noen? Eks. starte i ny jobb? Skole? Kurs? osv osv.

Skrevet

Vet det kan være ekkelt å gå alene, når en ikke kjenner noen,og hvis en er sjenert. Men det er nok mange som ikke kjenner noen. Du kjenner eller vet iallefall hvem de ansatte er og det holder lenge.

Så prøv å få fri fra jobb du og ta deg en tur :) det går nok bra :) Er mye info om barnehageåret som en ikke får med seg ellers.

Skrevet

Kan godt glemme at du spurte om alle alltid drar på foreldremøter! :-) Men at du sier at dere ikke vil gå alene fordi dere ikke kjenner så mange, det var overraskende! :-) Se hvor feil man kan ta - gjennom disse sidene har jeg fått inntrykk av at du er "super-sosial"! :-)

Men - da burde du kanskje prøve å gå på sånne tilstelninger, for da har du jo muligheten til å bli bedre kjent. Jeg synes ihvertfall det er greit å ha litt kjennskap til foreldrene til barna som snuppa leker med. Det går så fint atte! ;-)

Skrevet

Dersom dere er veldig sjenerte kan dere jo se på dette som en gylden mulighet for sosial trening. Uansett er det en del av det å bli voksen og måtte gjøre noe man ikke liker.

Skrevet

Hadde jeg hatt fri, hadde jeg dratt ALENE. Men nå er det slik at jeg faktisk jobber, og når man ikke har krav på fri så må jeg nesten jobbe. Sånn er det med den saken. Samboer er sliten etter mye jobbing i det siste derfor orker han ikke. Vi var på forrige møte og drar sikkert på neste. Her må man forklare seg ja!

Skrevet

Vel, det var jo du som sa at dere ikke ville fordi dere ikke kjente så mange... ;-)

Skrevet

Hvordan skal man ellers tolke utsagnet at en ikke vil gå alene fordi en ikke kjenner noen der? Ikke lett for oss å vite at det egentlig betyr at man er sliten og ikke orker.

Skrevet

vi stiller alltid på foreldremøter, enten begge eller en av oss. Hadde jeg jobbet kveld hadde jeg sagt i fra at det var foreldremøte og stikket avgårde på det i arb. tiden. Jeg pleier i det lengste å prioritere barna og dems hverdag, men er det helt umulig å stikke i fra så går det jo ikke. Hva jobber du med da?? Har man en kontorjobb funker det jo greit mener jeg..

Skrevet

Vi prøver alltid å møte begge to på alle foreldremøter fordi i begge gjerne vil følge med på ungenes hverdag. Om det er noe spesielt slik at den ene ikke kan,så går den andre. Som i denne uka hvor mannen min er bortreist på kurs så gikk jeg alene på foreldremøte i kveld og går også i morgen kveld og neste kveld.

For at ingen av oss skal møte må det være at vi begge er syke eller en annen spesiell grunn som gjør at det er helt umulig. Det skjedde faktisk for et par uker siden da vi begge lå slått ut med spysjuke. Men da ga vi selvfølgelig beskjed til læreren om at vi ikke kunne komme og hun ordnet da med referat for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...